Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Satt o letade Service manual till -08an. Om nån annan vill ha den så högerklicka & spara som! -------> Här

En får tacka så mycket:tummenupp

Hej tänkte bara höra ska beställa bromsbelägg,det sitter bara två belägg per skiva va? Så det räcker att jag köper dubbel uppsättning? Så jag inte beställer för få. Carbone Lorraine XBK5 - Road/Track. Tänkte beställa dessa att köra med på gatan.
 
Last edited:
En får tacka så mycket:tummenupp

Hej tänkte bara höra ska beställa bromsbelägg,det sitter bara två belägg per skiva va? Så det räcker att jag köper dubbel uppsättning? Så jag inte beställer för få. Carbone Lorraine XBK5 - Road/Track. Tänkte beställa dessa att köra med på gatan.

Jag har fått höra att orginal e som bäst pga blandningen & passformen på beläget, men men det är vad jag hört, jag pröjsa ca 1100 för alla fram 4st klossar
 
Jag har fått höra att orginal e som bäst pga blandningen & passformen på beläget, men men det är vad jag hört, jag pröjsa ca 1100 för alla fram 4st klossar

Jo det är väl så att original alltid är bäst,skiljer lite på priset. Men där ska man inte snåla + att det är ej så stor skillnad. Ska kolla med Honda imorgon vad dom tar, och om dom har dom hemma. Tack för svaret.
 
Jo det är väl så att original alltid är bäst,skiljer lite på priset. Men där ska man inte snåla + att det är ej så stor skillnad. Ska kolla med Honda imorgon vad dom tar, och om dom har dom hemma. Tack för svaret.

Original är en bra kompromiss men Carbone Lorraine SBK är ett bättre pads om du åker en del bana....

Är de billigare än original så slå till...
 
Original är en bra kompromiss men Carbone Lorraine SBK är ett bättre pads om du åker en del bana....

Är de billigare än original så slå till...

Jo har allt tänkt att åka bana:) men dom funkar bra på vägen med eller?

Japp dom är billigare än originalet.
 
Personligen har jag valt OKQ8 SBK Racing i mina vardagsmotorer. Den är riktigt bra och ett verkligt kap för sitt pris. Motul 300V Factory Line hälls i racemotorerna där bara det bästa är gott nog, bäst men svindyr....

Tjena!

Har lite funderingar angående olja och då du verkar ha mycket bra koll är jag intresserad vad du tycker i frågan.

Enligt instruktionsboken till min CBR ska jag köra på 10W-30 alternativt 10w-40, står ingenting om någon annan viskositet.
Då jag tänkte beställa Q8 SBK Racing olja visade det sig att den endast finns i 10W-50 och 15W-50. Bör jag låta bli att köpa oljan endast för viskositeten? Eller vilken tycker du jag ska välja?
Då jag förstår att SBK oljan är tjockare än vad Honda rekommenderar får det mig att bli lite fundersam.
 
Tjena!

Har lite funderingar angående olja och då du verkar ha mycket bra koll är jag intresserad vad du tycker i frågan.

Enligt instruktionsboken till min CBR ska jag köra på 10W-30 alternativt 10w-40, står ingenting om någon annan viskositet.
Då jag tänkte beställa Q8 SBK Racing olja visade det sig att den endast finns i 10W-50 och 15W-50. Bör jag låta bli att köpa oljan endast för viskositeten? Eller vilken tycker du jag ska välja?
Då jag förstår att SBK oljan är tjockare än vad Honda rekommenderar får det mig att bli lite fundersam.

Jag är inte hundra själv så läs:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67250
:tummenupp
 

Tack, jo jag har läst en del där men är fortfarande osäker om oljan är tjock för motorn. Då Boris rekommenderade Q8 SBK vore det intressant att höra vad han har att säga om viskositeten till just Hondan :)


Ja jo men då SBK är billigare (vid köp av 20 liters dunk) tänkte jag slå till på den om den fungerar bra med motorn. Tack iaf :)


Är det någon som kör/kört med oljan i sin CBR1000RR skulle det vara intressant att höra vad ni har för erfarenheter av den :tummenupp
 
Last edited:
Vi är lite i samma tankar.......Kanske bäst att höra med honda ändå? Man vet ju aldrig om garantin gäller om man inte följt rekommendationerna och kört på en annan olja? Men får man klartecken där så borde det ju vara good to go :yoparty

Sen borde ju dom veta vilka " alternativa " oljor som beter sig bäst med hojen
 
Hej
Någon som kan hjälpa mig med det här problemet...efter jag har kört och låtit hojen svalna och åker i väg igen ,tänds olje och värme lampa.
Slår man av och på tändningen så släcks lampan..alla nivåer av vätskor är korrekta
felet har hänt 5 ggr på ett år nu....
Skicka gärna pm
 
Last edited:
Tjenare...

Har börjat fundera på och sälja min fz1, och köpa mig en fireblade 1000 04-06. Gillar verkligen den hojen, men samtidig så gillar jag min ochså. Svårt som faan att bestemma mig.

Så, kan ni ge meg några fördelar med bladen, nackdelarna är ju forsakringen, men det är vel som det är med en sporthoj. Hur är t.eks chassit och dämparna på en blade från 04-06 jämfört med chassit och dämparna på min 07 fz1?

Vad säger ni, varför skall jag skaffa mig en blade 04-06.
 
Söker lite inspiration på "Fender Eliminator" till CBR1000RR 08-11 (Gärna någon med ABS också)... någon som har några trevliga uppslag på hur jag skall göra?
Har precis skruvat bort den stora snabeln och tänkte att bocka lite plåt kan ju inte vara så svårt men hinner inte med det just nu så tänkte att jag kan lika gärna söka lite inspiration också. :)
 
Inget snack om saken, evotech! hade deras på min 600:a och även på min 1000 och deras grejer är riktigt bra, snygga & prisvärda. Sen vet man att avståndet blir det rätta och är godkänt, och dom är gjorda för att passa med org.blinkerserna. Så vill du kan du köra på dom, skulle du vilja sätta du säta tex miniblinkers däremot så kan du ta dom extra fästena som skickas med och kapa sedan sätta framför de större hålen, så passar dom med =) Good luck chuck
 
tror min börjar få 08a sjukan. Fick hojen nyservad vid ca 576mil,fullt på oljestickan. Igår vid ca 680mil kolla jag stickan, vid minimum strecket. På ca 104mil har den slurpat i sig från topp till botten. Vet nu inte hur mkt olja det rymmer och hur mkt det är från max strecket till minimum.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top