Honda CB750 - caferacer

Bra bort med skiten, det är tråkigt med blir ju jävligt mycke snyggare sen :)
 
fan vad mycket man har att göra på sina lediga dagar när man sitter och läser ett projekt som man själv är med och pillar på.
Ända frågan är hur du lyckades få ur motorn och koppla elen helt själv?
 
Hej
Det har inte hänt så mycket under en lång tid. Men nu har jag flyttat till ett bättre garage.
Tänkte att jag kan ju plocka isär motorn, blästra den och se över när jag håller på. Fast det går ju sådär. Får ju inte loss cylinderaden.
Tänkte göra ett nytt fäste för dämparen så jag får upp rövern lite också.

hej då
 

Bifogat

  • bild(18).JPG
    bild(18).JPG
    93.2 KB · Visningar: 581
  • bild(19).JPG
    bild(19).JPG
    89.3 KB · Visningar: 774
  • bild(17).JPG
    bild(17).JPG
    93.6 KB · Visningar: 475
  • bild(16).JPG
    bild(16).JPG
    92.9 KB · Visningar: 434
image.jpg Så här ser mitt bygge ut, liknande stil. Kanske kan ge idéer. Byggt på en cb 750 från 75.
 
Fan det händer ju lite trots all Dahlgren !
Lite 5-56 ner längs cylinder-bultarna, låt det gotta till sig lite och knacka med gummihammare så är cyllen snart din ! Förmodligen styrningarna som nyper.

Sadel o cuts blir ju asbra...häcken kommer upp något när motorn kommer i och sänker framänden.
Kämpa på mannen ! :tummenupp
 
Tjenare
Såg att du har haft lite garage probem.
Jag har nyligen ordnat en verkstads lokal på 23m2 i hökarängen med stor kompressor och migsvets som kan användas. .
Kostnad 750 i månaden plus lite till om svetsgas ska fyllas.
Håller själv på med en honda cb 750 och en 900 boldor cafe. Ring om de finns intresse.
Lycka till med projektet.
Mvh Jonas
 
Back
Top