Honda CB1000R-tråden

Hur är serviceintervallen på denna hoj?
Är lite sugen på att byta till en sådan istället för min KTM 690.
Men jag vill inte lämna in på service var 600:de mil.
 
Är det någon som har monterat Bazazz på sin hoj?
Jag är himla sugen på den med QS och TractionControl
 
Okej, nu har jag hittat mitt slipon, men någon kanske kan räta ut några frågetecken angående Yosimura R-77-D 3/4 system:

1. Hittar bara detta system för årsmodell 2011-2012, men det är väl samma hoj som tidigare? Har själv en 2009, borde väl passa eller?

2. Då man tar bort katten lär man ju köpa en pc och mappa? Hur mycket går detta loss på? Är det stor nackdel att hojjen redan gått 1200 mil innan man gör detta?

3. Någon som har detta på sin hoj? Åsikter?

Tack på förhand!
 
1. Japp

2. Japp, men köp Bazzaz istället. Se min post ovan.
Inga problem att hojen har gått några mil.

3. Det är det säkert, dock inte jag.
 
2. Då man tar bort katten lär man ju köpa en pc och mappa? Hur mycket går detta loss på? Är det stor nackdel att hojjen redan gått 1200 mil innan man gör detta?

Att den har gått 1200 mil har ingen som helst betydelse
Du får en power commander 5 för 3395:- sedan får du med en CD skiva med basic mappar att välja på beroende vad du har för filter osv samt att det går att ladda hem bra mycket mappar från dynojets hemsida
Du måste alltså inte bänk köra den och custom mappa just din hoj, om du inte vill att den ska leverera absolut max dvs, då bör varje enskild hoj mappas

Mvh //Mats
 
Tackar! Så det jag behöver är själva systemet från yoshimura, powercommander och eventuellt en bänkning. Då lär man byta luftfilter när man ändå är igång eller?
Är det vanligt att det börjar smälla och härja när man bytt pipa? Är det vanligare när man bara byter slipon än när man tar bort katten också? Jag är skotträdd.

Alternativet jag funderar på är ett G&G, bara slipon och behålla katten. Men då kommer jag säkert sparka sönder den på fyllan för den är så ruskigt ful.
 
Last edited:
Ett filter är att föredra när du ändå håller på, K&N har bra filter
Den ska inte smälla, det som är grejen med PC att du ställer in bränslmappen så att hojen går bra, när det smäller är det inte bra :)
 
Hej
Har varit och kollat på en CB1000RA och är riktigt sugen.
Tyvärr har jag inte haft möjlighet att prova den men har läst på om modellen samt
kollat på flera olika tester och finner att de flesta gillar att den är grymt smidig, välbyggd
och med ett trevligt vrid. Samtidigt läser jag att flera saknar det där "lilla extra i motorn (läs toppeffekt)
samt att den i rent std utförande kan kännas lite "opersonlig".
Men vad är Era recensioner som haft hojarna ett tag? Väcker den fortfarande känslor och är ni
nöjda med hojen? Tacksam för lite feedback,
 
Hej
Har varit och kollat på en CB1000RA och är riktigt sugen.
Tyvärr har jag inte haft möjlighet att prova den men har läst på om modellen samt
kollat på flera olika tester och finner att de flesta gillar att den är grymt smidig, välbyggd
och med ett trevligt vrid. Samtidigt läser jag att flera saknar det där "lilla extra i motorn (läs toppeffekt)
samt att den i rent std utförande kan kännas lite "opersonlig".
Men vad är Era recensioner som haft hojarna ett tag? Väcker den fortfarande känslor och är ni
nöjda med hojen? Tacksam för lite feedback,

Ja det beror på vad du ska ha den till.
Den passar riktigt bra på kurviga inspirerande vägar. Följsam, lättkörd, rolig och kräver inte så mycket av sin förare. Om du vill ha den där riktiga kicken när du accar i hög fart så är det nog fel men från lägre farter så behövs inte mer effekt för mig iaf. Kvalitetskänsla. En del moddar som byte av nummerplåtshållare, blinkers och slipon med decat så blir det bra.
Jag är nöjd ingen högfartshoj max 200 vinden blir lite väl påtaglig.

//Kenneth
 
Ja det beror på vad du ska ha den till.
Den passar riktigt bra på kurviga inspirerande vägar. Följsam, lättkörd, rolig och kräver inte så mycket av sin förare. Om du vill ha den där riktiga kicken när du accar i hög fart så är det nog fel men från lägre farter så behövs inte mer effekt för mig iaf. Kvalitetskänsla. En del moddar som byte av nummerplåtshållare, blinkers och slipon med decat så blir det bra.
Jag är nöjd ingen högfartshoj max 200 vinden blir lite väl påtaglig.

//Kenneth

Hej,
Tack för synpunkterna. Jag har inget behov av hög toppfart eller dramatisk accelation i +150 etc.
Det känns som om denna cykel kommer att passa mig bra. Är främst ute efter en smidig & lekfull cykel med lite vrid i botten. Igår bestämde jag mig och slog till på en CB1000RA 2011'a.
Själva köpet och leverans blir troligen under nästa vecka vilket vi ser fram emot! :banana
 
Då har man gått och blivit CB1000ra ägare idag!
Aningens sugen på att ut o testa!

bild (13).JPGbild (12).JPG
 
Yoshi mullrar gott! Kan jag rekommendera!
Men får hoppas att din budget sträcker sig lite längre än 200 spänn...
De e bara å handla!
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top