Honda CB1000R-tråden

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Hittat för typ 5200 inklusive en pc5 från land of the fat. Innan moms + skatt och annat trams...
Någon som vet var man kan köpa K&N luftfilter för bra pris? Hittar K&N lite överallt, men det verkar vara lite sällsynt till just cb1000r.
 

KnutHerta

Medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Hässleholm
Hoj
Honda CB1000RA -09
Någon som vet var man kan köpa K&N luftfilter för bra pris? Hittar K&N lite överallt, men det verkar vara lite sällsynt till just cb1000r.

Jag tycker du ska strunta i att lägga pengar på K&N filter. Finns många trådar ute på nätet med tester både på CB och CBR motorn där det inte har blivit någon märkbar skillnad mot original. :)
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Vad har ni för depåställ till Era hojar?
Passar de även om man har kraschpuckar monterade på bakhjulet/svingen?
/
 

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Någon som vet vad det är för skillnad på Yoshimuras r77 och r77d? Förutom 2 hål på d-varianten samt att den låter lite mindre? På en del bilder ser 77d lite kortare och fetare ut men jag hittar inga mått någonstans.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Någon som vet vad det är för skillnad på Yoshimuras r77 och r77d? Förutom 2 hål på d-varianten samt att den låter lite mindre? På en del bilder ser 77d lite kortare och fetare ut men jag hittar inga mått någonstans.
.......................................................................

Fler frågor på samma topic,
- Någon som vet om dessa slip on uppfyller ljudkraven vid ex bankörning/banträff??
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
.......................................................................

Fler frågor på samma topic,
- Någon som vet om dessa slip on uppfyller ljudkraven vid ex bankörning/banträff??

jag har kört med dbkiller på gelleråsen och arlanda utan att få skäll men utan dbkiller så går man nog över gränsen. R77 och R77D är likadana förutom tippen med pipan, en stor eller två små
 

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Finns det db killer till yoshimura r77? Har inte hittat något till r77d, men det kanske blir svårt då det är 2 utblås på den?
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
I höstas sålde jag min ktm sd å köpte en cb1000 igen. I vinter har det blivit ett byte till yoshimura R-77, underbart dovt ljud. Som tur var hade vi gött väder i Göteborg i helgen så d fick bli en tidig premiär. sicket underbart ljud när man varvar upp i lite fart. Cb:n känns piggare än min förra sd men d ska ju inte skilja något i hk. Detta e cb nr.2 så jag måste vara nöjd med modellen.
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Det var nära att jag kom ut o rasta hojen i helgen men jag fick lagt band på mig.
Ser ut att bli gott väder även till helgen och då måste jag f-n ut och testa hojen.
Ohyggligt sugen just nu....
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Goddagens!:) Då min rygg börjat bli lite trött går jag i bytestankar......Haft ögonen inriktade på en cb1000 ett tag nu. Lite funderingar.....Några kända barnsjukdomar? ( hört rykten om problem med displayen bla )
Någon årsmodell som är mer prisvärd(uppdateringar)? Sen undrar jag vad ni får ge för helförsäkring/år?
Grymt tacksam för svar! :Bugar Är det nu så att någon är sugen på byte mot en CBR 600RR med mycket godis hör av er via pm:tummenupp
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Goddagens!:) Då min rygg börjat bli lite trött går jag i bytestankar......Haft ögonen inriktade på en cb1000 ett tag nu. Lite funderingar.....Några kända barnsjukdomar? ( hört rykten om problem med displayen bla )
Någon årsmodell som är mer prisvärd(uppdateringar)? Sen undrar jag vad ni får ge för helförsäkring/år?
Grymt tacksam för svar! :Bugar Är det nu så att någon är sugen på byte mot en CBR 600RR med mycket godis hör av er via pm:tummenupp
.........................................................................

Vet inte om det finns några direkta typfel eller större barnsjukdomar faktiskt..
Modellen uppdaterades väl 2010/2011. Kom med ABS (CB1000RA) 2009.
Trevlig, snygg o smidig cykel! Jag betalar 4.500kr för min 2011'a för helår/helförsäkring! :)
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Är det någon som har en Röd eller Tricolor cb1000r att sälja till mig. Jag har en mattsvart -12 på gång till ett bra pris, men jag tycker Att röda och Tricolor är snyggare
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top