Honda CB1000R-tråden

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Någon som kan rekommendera någon tankväska & packväska (baktill) för CB'n? Har sökt lite på nätet och det verkar finnas en packväska fr Kriega - någon som provat?

Tikki: Du skall gå för vit modell!

vårtur 2.JPG
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Teppas, Fan vilken snygg hoj! (förutom playboy-loggan och det röda) Bästa på länge!:yoparty
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Någon som kan rekommendera någon tankväska & packväska (baktill) för CB'n? Har sökt lite på nätet och det verkar finnas en packväska fr Kriega - någon som provat?

Tikki: Du skall gå för vit modell!

View attachment 383737

Tank väska med ring, tex. Givi eller SW motech
Bak finns en bra ställning som man kan ta bort på ett par sekunder, kolla här:
http://adventuremc.se/sv/by-brand/honda/cb-1000-r/
Tankväskor:
http://adventuremc.se/sv/by-products-varugrupp/luggage-system/tankbags/
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1053#params:nid=576985&p=1&t=Overview

Allt finns såklart att köpa (Beställa) hos samma handlare där du köpte hojen (Honda MC Center Göteborg, Ahlqvist MC) :tummenupp
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
tikki: "Det blev en matt cynos grå och guld. Hämtar den i morgon"

......................................................................................................

Grattis! :tummenupp
 

Dex

Medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Norrort
Hoj
Honda CB 1000RA
Någon som kan rekommendera någon tankväska & packväska (baktill) för CB'n? Har sökt lite på nätet och det verkar finnas en packväska fr Kriega - någon som provat?

Jag skaffade Kriega UScombo30Drybag direkt från UK (kolla in http://www.kriega.com/categories/bike-packs/) Packningen rymmer totalt 30 l och mycket bra kvalité. Passar bra på passagerarsadeln och går att använda till andra motorcyklar också.
Mycket nöjd :)
 
Last edited:

felly

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2012
Ort
Arvika
Hoj
Honda CBR1000RR -05
Är sugen på att skaffa ett grymmare ljud i min cbr1000rr -05, någon som har några tips på vad jag ska införskaffa/göra?
 
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Cb1000r köpes omgående
Har snöat in helt på Cb1000r.. Verkar vara en grym hoj.
Om du e sugen på att kränga din hoj, Pm:a mig vad du har, pris, info
O gärna en bild.
Ha d gutt.

HOJ INKÖPT!!!
 
Last edited:

yozze

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Blekinge
Hoj
CB1000R
Någon som vet om denna är något att ha till en CB1000r -08 ?

82-714_l.jpg


Finns adapter och köpa till som ska passa Honda, men passar den min?

Mvh
 

Bifogat

  • 82-714_l.jpg
    82-714_l.jpg
    40.9 KB · Visningar: 100

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Hej allihopa.
Nu har jag ett par frågor.
Jag är jäkligt sugen på att slänga på ett Ixil hyperlow utan att plocka catten.
Finns det någon som har ett över till en bra peng? Kan man köpa dem i Sverige Dante? :)
Erfarenheter?
Jag slängde av mitt mivv slipon och körde bara med röret från catten. Sicket jäkla kul ljud.
Men jag tyckte den tappa lite effekt. Kan det stämma?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ni som äger CB 1000 eller kanske har ägt en tidigare, vad anser ni om hojen? Förstår eftersom att det är en tråd för denna hoj att det kanske är lite svårt att vara opartisk men skulle vara kul att höra båda negativa och positiva erfarenheter.

Jag har kollat på ett antal nu och nått som slår mig är att många av dem har haft årliga ägarbyten, det är sällan nått positivt så därför undrar jag lite....
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
CB1000 är en riktigt trevlig hoj! Oerhört smidig & lättkörd och effekten lär räcka för de flesta. Bra körställning, tämligen låg sitthöjd och bra kontroll/översikt över hojen. Känns som om man sitter långt fram. Har inget direkt negativt att säga om den. Evt kan de kännas lite "slätstrukna" i helt original utförande. Jo, saknar växelindikator samt att den varvar en del i motorvägsfart - men där vill man inte vara ändå. Jag vet inte om det är någon större omsättning på dessa hojar jämfört med sporthojar/streethojar i allmänhet.
Tror generellt att många tycker det är kul att prova nya hojar - jag är en i denna mängd...

................................................................................................................

Ni som äger CB 1000 eller kanske har ägt en tidigare, vad anser ni om hojen? Förstår eftersom att det är en tråd för denna hoj att det kanske är lite svårt att vara opartisk men skulle vara kul att höra båda negativa och positiva erfarenheter.

Jag har kollat på ett antal nu och nått som slår mig är att många av dem har haft årliga ägarbyten, det är sällan nått positivt så därför undrar jag lite....
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top