Honda CB1000R-tråden

Hej Anders!

Kul att du gillar CB1000R!

Många på www.hondacb1000r.com har köpt en Ixil Hyperlow. Ljudvolymen är helt ok så länge som katten sitter kvar.

[YOUTUBE-ID]Pg03D3rS6ww[/YOUTUBE-ID]

Jag har inte de lås du frågar om men bifogar en närbild av bromsskivan, det borde inte vara något problem.

Nedan kan du se en bild av Hondas Undertray. Som du ser är den gråsilver.
 

Bifogat

  • DSC01682.jpg
    DSC01682.jpg
    130.2 KB · Visningar: 138
  • DSC01802_sm.jpg
    DSC01802_sm.jpg
    135.2 KB · Visningar: 155
Tack för svaret, hass:tummenupp

Ska åka och provköra så snart jag kan ta ledigt från jobbet.:hojsmilie

Ganska bra läge att köpa en CB1000 :D

"Under juni och juli månad är det extra förmånligt att köpa Hondas nya CB1000R/RA modeller. Du får nämligen ta ut Honda originaltillbehör och/eller effektljuddämpare för upp till 10 000 kr inkl. moms.

Erbjudandet gäller under perioden 090601-090731 och går inte att kombinera med andra erbjudanden. Antalet kvarvarande CB1000R/RA är begränsat och vi friskriver oss från slutförsäljning."

http://www.hondamc.com/homc/templates/Campaign____12982.aspx

Kan ju vara så att alla färger inte finns eller att gissningsvis att Svart & Vit går först, men är du snabb så :tummenupp
 
Jag har blivit riktigt sugen på en svart eller vit cb1000r...men har en hel del frågor som jag hoppas jag får svar på av er:)

Är det nån som har köpt Hondas U-lock med hållare att ha under sadeln?
Vet ni om det är godkänt av försäkringsbolagen?

Passar Abus Granit Victory eller Granit Quick i bromsskivan? Vissa hojar har ju för små hål i skivan, och det kan även vara väldigt tajt om man vill sätta låset längre in mot navet.

Är det någon som har köpt Ixil Hyperlow slip-on? Vet ni om ljudet är högre än t.ex. Leovince om man inte tar bort katalaysatorn? Designen är helrätt tycker jag, men den går bort om den låter för mycket.

Vilken färg är det på Hondas undertray-kit? Det finns bara en bild på Hondas hemsida, och den ser ut att vara vit. Kan den fås i svart, eller måste man lacka den?

/Anders

Hondas lås är godkänt av IF inte de andra bolagen vad jag vet, alla ABUS skivbromslås funkar på CB:n
 
Hallå där på er...

Nu har jag pulverlackat samt eloxerat lite saker. Vad tycker ni?
 

Bifogat

  • 20090607232.jpg
    20090607232.jpg
    247.3 KB · Visningar: 234
  • 20090607233.jpg
    20090607233.jpg
    232.4 KB · Visningar: 249
Vad tycker ni?
Me like :)
[YOUTUBE-ID]ekz_pvNseL0[/YOUTUBE-ID]

Men han kunde väl ha plockat bort "katten" :brinnerup
 
Nu har jag bokat en svart CB1000R:) Det var ingen tvekan alls efter en kort provkörning. Ska hämta den om drygt en vecka.
Bland tillbehören valde jag Akra slipon i kolfiber och sadelkåpa.

Jag kollade med generalagenten angående U-lock lås, och det är bara godkänt av If, precis som MrDante skriver tidigare i tråden.
Enligt dem är det Honda själva som tagit fram låset, det har aldrig testats i Sverige, och har därför ingen säkerhetsklassning.

En hugger ska inhandlas, men vilken? Rossocromo är toksnygg, och man kan behålla original kedjeskydd. Nackdelen är att den kostar 170€ :jisses
Huggern från Powerbronze verkar vara komplett med kedjeskydd.
Jesters har jag också kollat på - finns i svart, vit eller kolfiber - hugger och kedjeskydd är separata, men det går inte att välja bort kedjeskyddet vid beställning så jag antar att de måste monteras tillsammans.
Ni som har någon av dessa, eller något annat märke - hur är kvalitén och passformen? Skyddar de bra mot vattenstänk och smuts?
 
Nu har jag bokat en svart CB1000R:) Det var ingen tvekan alls efter en kort provkörning. Ska hämta den om drygt en vecka.
Bland tillbehören valde jag Akra slipon i kolfiber och sadelkåpa.

Jag kollade med generalagenten angående U-lock lås, och det är bara godkänt av If, precis som MrDante skriver tidigare i tråden.
Enligt dem är det Honda själva som tagit fram låset, det har aldrig testats i Sverige, och har därför ingen säkerhetsklassning.

En hugger ska inhandlas, men vilken? Rossocromo är toksnygg, och man kan behålla original kedjeskydd. Nackdelen är att den kostar 170€ :jisses
Huggern från Powerbronze verkar vara komplett med kedjeskydd.
Jesters har jag också kollat på - finns i svart, vit eller kolfiber - hugger och kedjeskydd är separata, men det går inte att välja bort kedjeskyddet vid beställning så jag antar att de måste monteras tillsammans.
Ni som har någon av dessa, eller något annat märke - hur är kvalitén och passformen? Skyddar de bra mot vattenstänk och smuts?

Grattis på köpet! :tummenupp

Jag har själv Rossocromo hugger och kjedjeskydd. Visserligen var den dyr (€240 för både tror jag) men kvalitén är fantastiskt och den är klart snyggast. Väl värd investeringen tycker jag.

Ingen hugger skyddar bra mot vattenstänk och smuts. Det är priset för en så snygg bakdel. :brinnerup
 
Ja, det ska bli grymt kul att hämta ut den, men det blir en lååång vecka innan dess.
Rossocromo tycker jag passar in klockrent med hojens linjer - en del andra huggers är alldeles för runda i formen och matchar inte designen på CB'n.

Det var fel av mig i mitt förra inlägg förresten - Powerbronze hugger och kedjeskydd säljs separat.
 
Vill tillägga att Rossocromo huggern (och antagligen alla andra) skyddar shocken ganska bra, men hojen och ryggen blir inte skyddade.

Köpte du med eller utan ABS? Vilken färg?
 
Det blev en svart utan ABS - jag har aldrig ens provat en hoj med ABS, så jag kunde inte riktigt motivera de extra 7000:- man måste hosta upp.
Det bästa vore om de bara gjorde en modell - med ABS som går att koppla ur.
 
Hämtade hojen hos RG idag den har fått:

Acra system utan kat
Suter-slirkoppling
100 mils service
PC V samt mappning

Det blev en helt ny MC att köra! 12 HK extra och en rejäl ökning över hela registret både med vrid och hästkrafter. Sjukt nöjd! :yoparty Dessutom ett antal kilo lättare orginalsystem måste väga 15 kilo eller nåt...

Här är dynografen:

cb1000r_mapp.jpg


Mvh Martin
 
Hämtade hojen hos RG idag den har fått:

Acra system utan kat
Suter-slirkoppling
100 mils service
PC V samt mappning

Det blev en helt ny MC att köra! 12 HK extra och en rejäl ökning över hela registret både med vrid och hästkrafter. Sjukt nöjd! :yoparty Dessutom ett antal kilo lättare orginalsystem måste väga 15 kilo eller nåt...

Här är dynografen:


Mvh Martin


Den där kurvan ser nice ut. Jag trode inte PC V var tillgänglig till CB1000 än.
Berätta gärna mer om slirkopplingen, hur är hojen att köra efter kopplingsbytet?
 
Den där kurvan ser nice ut. Jag trode inte PC V var tillgänglig till CB1000 än.
Berätta gärna mer om slirkopplingen, hur är hojen att köra efter kopplingsbytet?

Kurvan kan inte vara bättre enligt min åsikt med tanke på att jag endast kör gata med den toknöjd!

Jag är nog först med PC 5 på CB1000R, de första PC 5:orna kom till Sverige i slutet av förra veckan, nu ska de finnas i lager.

Nummer för beställning: 16-013
pc5.jpg


Slirkoppling är ju egentligen kanske onödigt på en gathoj, men jag har aldrig kört någon hoj utan slirkoppling. Men suters slirkopplingar är super - jobbar otroligt mjukt inte en tendens till att bakhjulet vill hoppa. Dyr uppgradering men jag gillar det!! :yoparty

Mvh Martin
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top