Honda CB1000R-tråden

Sådär, ännu en glad CB 1000 RA ägare i detta avlånga land. Bytte från KTM 950 SM till CB 1000....av det lilla man hunnit åka hittills, typ 12 mil måste säg, shit vilken härlig hoj. Ångrar inte bytet en sekund. :)
Då är det väl bara dax o börja leta slip on......

Grattis till en grymt skön hoj...:yoparty
 
Ännu en lycklig ägare av cb1000 (vit). Har dock inget kort ännu men det är på gång. Köpte min beg. med 600 mil på mätaren och den är utrustad med rtg-paket. Därav sitter det ett undertray kit och jag undrar då om skylthållaren från t.ex. tecbike passar.
 
Ännu en lycklig ägare av cb1000 (vit). Har dock inget kort ännu men det är på gång. Köpte min beg. med 600 mil på mätaren och den är utrustad med rtg-paket. Därav sitter det ett undertray kit och jag undrar då om skylthållaren från t.ex. tecbike passar.

Jag har undetray-kittet från Honda och tailtidy:n från Tecbike. Dock har jag inte monterat den mindre delen av undertray som sitter precis under lampan. Om du tittar på bilderna så ser du vad jag menar...
 

Bifogat

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    111.7 KB · Visningar: 138
  • Clipboard02.jpg
    Clipboard02.jpg
    118.5 KB · Visningar: 137
Ännu en lycklig ägare av cb1000 (vit). Har dock inget kort ännu men det är på gång. Köpte min beg. med 600 mil på mätaren och den är utrustad med rtg-paket. Därav sitter det ett undertray kit och jag undrar då om skylthållaren från t.ex. tecbike passar.

Passar perfekt, inga problem alls även lilla delen som Hass hoppat över passar.
 
Sådär, ännu en glad CB 1000 RA ägare i detta avlånga land. Bytte från KTM 950 SM till CB 1000....av det lilla man hunnit åka hittills, typ 12 mil måste säg, shit vilken härlig hoj. Ångrar inte bytet en sekund. :)
Då är det väl bara dax o börja leta slip on......

Äntligen en Skåning! Grattis till en fin hoj!
 
Skaffasde också en en CB1000RA i år, är mycket nöjd ännu så länge! Hoppas bara mitt Acra kommer snart :)

visabild.php
 
Snygg hoj, ser nästan ut som min :) Har beställt skylthållare nu och en kuts måste oxo införskaffas. Berätta mer om växelindikatorn är du snäll.
 
Fjädringsinställningar

Nu har jag ställt in min fjädring. Efter råd från tttheo från hondacb1000r.com och en egen testkörning så har jag nu följande inställningar (jag väger 93kgs):

Förspänning fram: 5 varv ut (moturs från hårdaste inställning).
Förspänning bak: nummer 3 (std inställning).

Dämpning fram (moturs från hårdaste inställning):
Kompressionsdämpning: 1 varv ut.
Returdämpning: 3/4 varv ut.

Bakdamping: 1 varv ut (moturs från hårdaste inställning)

Efter 15 minuters körning med hårda inbromsningar på väldigt ojämn underlag ser allting hyfsad ut tycker jag men jag borde kunna minska förspänningen fram något:
 

Bifogat

  • Image002_w.jpg
    Image002_w.jpg
    67.4 KB · Visningar: 95
Last edited:
Tja!

Har spanat in CB1000R, och var och provkörde den i helgen. Grymt snygg hoj, och skönt drag i motorn! Är väldigt sugen på att köpa en (kör Honda CB600 Hornet idag), men har en liten fundering jag tänkte kolla med er andra här på forumet:
Jämfört med andra hojar jag kört (min egen, Yamaha FZ1-N, Ducati et.c) upplevde jag att sadeln var "hal", jag kasade fram/bak för lätt. Dvs jag kände mig inte "ett med hojen". Vid inbromsning gled jag fram 5-10 cm, och man fick knipa rätt bra för att "få grepp" om hojen med benen. Blev konfunderad, och ska definitivt provköra en gång till. Har någon annan samma upplevelse?
 
Det är inget ja har upplevt och då hoppade ja mellan fz1n,z1000 och min cb1000r i helgen men man kan ju va lite hemma kär och lite mer hård dömd mot andra cyklar för på dom hitta man allt möjligt att gnälla på =).
 
Det är inget ja har upplevt och då hoppade ja mellan fz1n,z1000 och min cb1000r i helgen men man kan ju va lite hemma kär och lite mer hård dömd mot andra cyklar för på dom hitta man allt möjligt att gnälla på =).

Sant :)
Ska som sagt provköra igen. Det lutar starkt åt en grön, tycker färgen är grym. Har aldrig köpt en sprillans ny hoj förut, så det e hög tid!
 
Tyvärr inte. Jag har ett Leo Vince på min som jag är väldigt nöjd med.

Är det Leo Vincis mellan rör du har på din??
Funderar på ett sånt slip on men dendär katten måste ju väck....frågan är då måste man ha powercommander oxå då? tyckte jag läste nåt om det....plånboken börjar lixom bli tom nu :(
 
Tja!

Har spanat in CB1000R, och var och provkörde den i helgen. Grymt snygg hoj, och skönt drag i motorn! Är väldigt sugen på att köpa en (kör Honda CB600 Hornet idag), men har en liten fundering jag tänkte kolla med er andra här på forumet:
Jämfört med andra hojar jag kört (min egen, Yamaha FZ1-N, Ducati et.c) upplevde jag att sadeln var "hal", jag kasade fram/bak för lätt. Dvs jag kände mig inte "ett med hojen". Vid inbromsning gled jag fram 5-10 cm, och man fick knipa rätt bra för att "få grepp" om hojen med benen. Blev konfunderad, och ska definitivt provköra en gång till. Har någon annan samma upplevelse?

Du kan ju alltid byta ut sadeln till mocka, har det på min och man sitter väldigt stadigt. Inget kasande fram o tillbaka.
 
Är det Leo Vincis mellan rör du har på din??
Funderar på ett sånt slip on men dendär katten måste ju väck....frågan är då måste man ha powercommander oxå då? tyckte jag läste nåt om det....plånboken börjar lixom bli tom nu :(

Tja. Det är Leo Vince jag har med deras mellanrör, så katten är borttagen. Du bör montera PCIII om du byter ut hela bullret annars förlorar du en hel del i effekt och hojen känns "trött".
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top