Honda, Biaggi och Camel

Axxexs skrev:
Aprilia erbjuder Biaggi att köra med deras Cube i MotoGP?

http://www.tgcom.mediaset.it/sport/articoli/articolo288764.shtml
Substansen i detta är väl veksam, men visst hade det varit kul om Aprilia kunde komma tillbaka i motogp.
Inte för att de är konkurrenskraftiga men fler hojar och team tycker jag behövs.
Men skulle Biaggi kunna tänka sig att satsa på en hoj som inte utvecklats på några år och som inte var särskillt vass ens när den var ny?
På pappret är väl Biaggi den bästa föraren Aprilia kan få tag i, men är Kejsar Pinochio verkligen intresserad av en sådan deal, orkar han bry sig om att rejsa på en på förhand slagen hoj?
Det skulle jag inte tro.

valmers skrev:
Mycket bra inlägg. Sammanfattar den verklighet MotoGP-teamen lever i. En del här på SH har otroliga skygglappar.
Det handlar inte om skygglappar utan om en avsky mot den uppenbara ickesportslighet som varit rådande i frågan.
Tror du Sito Pons tycker Honda har varit sjyssta och agerat på ett sätt som hjälper honom?
Ett skräckscenario om denna utveckling fortsätter är ju att Honda och Yamaha har en intern tävling om vem som kan vinna ur det åtta hojar starka startfältet med förare som är politiskt korrekta och trevliga killar med "rätt" åsikter. Grymt spännande.

valmers skrev:
Mycket bra inlägg. Sammanfattar den verklighet MotoGP-teamen lever i. En del här på SH har otroliga skygglappar.

Jag vet en som aldrig missar ett tillfälle att häckla Gibernau. Vad är skillnaden?
skillanden är att jag inte startar nya trådar om det :fatta!

Gustav O skrev:
Det handlar inte om skygglappar utan om en avsky mot den uppenbara ickesportslighet som varit rådande i frågan.
Tror du Sito Pons tycker Honda har varit sjyssta och agerat på ett sätt som hjälper honom?
Ett skräckscenario om denna utveckling fortsätter är ju att Honda och Yamaha har en intern tävling om vem som kan vinna ur det åtta hojar starka startfältet med förare som är politiskt korrekta och trevliga killar med "rätt" åsikter. Grymt spännande.
Ickesportslighet är ju dock inget nytt inom motorsporten, i den bemärkelsen att det inte är sportsliga meriter som fäller avgörandet om vem som får förarkontrakt. Intet nytt bara för att baksidan av myntet nu drabbar Biaggi.

Peno skrev:
Ickesportslighet är ju dock inget nytt inom motorsporten, i den bemärkelsen att det inte är sportsliga meriter som fäller avgörandet om vem som får förarkontrakt. Intet nytt bara för att baksidan av myntet nu drabbar Biaggi.
Det är inget nyt men likväl smakar det illa i munnen varje gång....

För att vara bara Liiiite taskig
5683max_sete.jpg

Gustav O skrev:
Det förs en oerhört tröttsam debatt om stomatolleenden, "sponsoGP", förare med korrekt beteende (tydligen är det hemskt om man uppträder korrekt) och "den gamla goda tiden". Jag undrar vilken verklighet dessa människor lever i? Har man missat att det är vinstintressen som driver företag och entreprenörer? Hur fan skulle Honda/HRC kunna motivera inför sin högsta ledning att ha kvar Skägget? "Hej, vi har en kille som beter sig som en idiot, håller presskonferens om vilka skithojar vi tillverkar och dessutom kan han inte köra utan säger att vi ska konstruera om RCV:n (som alla andra förare klarar av). Det är väl OK om vi kontrakterar honom igen för låt säga 10 miljoner i årslön?"

Gustav O skrev:
Det är inget nyt men likväl smakar det illa i munnen varje gång....
Kan så vara, men just i fallet Biaggi får man väl ändå säga att han har varit med länge och haft en framgångsrik karriär trots "attitydproblem". Han har haft väldigt lösa tyglar under låååång tid som säkert vållat arbetsgivaren tandagnisslan. När han nu åker ut (?) tycks skälen bestå av en kombination av att vara obekväm och inte sportsligt motsvara förväntningarna bättre än att det sammantaget bedöms fördelaktigare att ta in en annan förmåga.
Som Valmers säger, är det Big Busines det handlar om, och spelets regler är tuffa.

valmers skrev:
Jag vet en som aldrig missar ett tillfälle att häckla Gibernau. Vad är skillnaden?
Ja men då så. Då är det väl ok.

Högstadiet...

Bingo skrev:
Ja men då så. Då är det väl ok.

Högstadiet...
Nu var det ju så att Valmers besvarade ett inlägg riktat mot honom. Det är inte högstadie...

Högstadie... är att som tredje part gå in med ny tändvätska till elden.

Lågstadie... är det väl då av mig att kmmentera din kommentar. :3freak

Det är så löjligt, bara tanken på José Luis Cardoso i GP men inte Biaggi är smått sjuk.

Jag är benägen att hålla med Mat Mladin, "The manufactured image sold to us is that the best riders in the world are in MotoGP".

Bara jäg tänker på SponsoGP just nu börjar kräkreflexen reagera.

valmers skrev:
Det förs en oerhört tröttsam debatt om stomatolleenden, "sponsoGP", förare med korrekt beteende (tydligen är det hemskt om man uppträder korrekt) och "den gamla goda tiden". Jag undrar vilken verklighet dessa människor lever i? Har man missat att det är vinstintressen som driver företag och entreprenörer? Hur fan skulle Honda/HRC kunna motivera inför sin högsta ledning att ha kvar Skägget? "Hej, vi har en kille som beter sig som en idiot, håller presskonferens om vilka skithojar vi tillverkar och dessutom kan han inte köra utan säger att vi ska konstruera om RCV:n (som alla andra förare klarar av). Det är väl OK om vi kontrakterar honom igen för låt säga 10 miljoner i årslön?"
Det är inte hemskt om man uppträder korrekt men hela agerandet från Honda handlar inte om något annat än deras sårade ego. Att Honda i allmänhet och HRC i synnerhet har höga tankar om sig själva är ju inget nytt, ett exempel var ju deras agerande mot Rossi och kommentarerna att det inte var ett problem att förlora honom till Yamaha för de skulle bara bygga en snabbare hoj etc. etc.

Vinstintresse förvisso men tror du på fullaste allvar att Honda skulle sälja förre cyklar i Europa/världen om de hade Biaggi som förare och inte Checa? Jag finner det oerhört osannolikt att det skulle vara så.
Dessutom har inte Biaggi enbart gnällt på Honda men det är ju sådant som du väljer att frånse ifrån, skygglappar nämndes tidigare.

Att en hoj inte passar en viss förare är ju inget nytt och inget revolutionerande ( Bayliss och Xaus i år tex.) och med tanke på det är det ju ganska bra att komma femma i VM...

Hade Honda tagit Cameldealen hade de inte betalat Biaggi ett rött öre eftersom Camel stod för hans lön och även pengar som hade kunnat hålla Pons-team igång så det argumentet faller också.

Lord Melchet skrev:
Substansen i detta är väl veksam, men visst hade det varit kul om Aprilia kunde komma tillbaka i motogp.
Inte för att de är konkurrenskraftiga men fler hojar och team tycker jag behövs.
Men skulle Biaggi kunna tänka sig att satsa på en hoj som inte utvecklats på några år och som inte var särskillt vass ens när den var ny?
På pappret är väl Biaggi den bästa föraren Aprilia kan få tag i, men är Kejsar Pinochio verkligen intresserad av en sådan deal, orkar han bry sig om att rejsa på en på förhand slagen hoj?
Det skulle jag inte tro.

Sannolikheten att Aprilia återkommer till motoGP med en hojen är lika stor som att Elvis lever.
Den floppade tyvärr totalt.

Den Italienska skvallerpressens trovärdighet är inte heller så stor.

2ono skrev:
Sannolikheten att Aprilia återkommer till motoGP med en hojen är lika stor som att Elvis lever.
Den floppade tyvärr totalt.

Den Italienska skvallerpressens trovärdighet är inte heller så stor.
Är inte total flopp ett lite hårt omdöme om Cuben ändå?
Den gick ju klart bättre än ex vis KR 5 och WCM, som fortfarande är med.
Satsningen sprack väl mer på pengabrist och nya ägarförhållanden.

Aprilia har testat med deras Cube hela året. Den versionen som skulle körts med 2004.

Men detta låter mer troligt som han s pappa säger http://www.racergp.com/

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back