Hojserie: Long way round

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Såg att någon nämde serien här på SH, så var tvugnen att tanka. Kollade igenom hela på några dagar, och den var faktist riktigt bra!

Ewan McGregor och Charley Boorman åker jorden runt på en varsin hoj. De utgår från London och åker sen till NYC - the long way round. De stöter konstant på nya och svåra problem. Rekommenderar den här serien till alla med lite hojintresse, och även de som har noll hojintresse. Om någon mer här har sett den; vädra era kommentarer här! :)

Har haft den i ca ett år ...
Man kan se om den :)
Den är skitbra!

Läs gärna boken också. Även om serien är bättre.

Den är bra men den äldre serien "Mondo enduro" eller "Easy riders" som den kallades av Discovery är 100ggr bättre. Synd bara att den är så svår att få tag på.

Itacha75 skrev:
2631158 Såg att någon nämde serien här på SH, så var tvugnen att tanka. Kollade igenom hela på några dagar, och den var faktist riktigt bra!

Ewan McGregor och Charley Boorman åker jorden runt på en varsin hoj. De utgår från London och åker sen till NYC - the long way round. De stöter konstant på nya och svåra problem. Rekommenderar den här serien till alla med lite hojintresse, och även de som har noll hojintresse. Om någon mer här har sett den; vädra era kommentarer här! :)

Jag åkte samma (Asien/Europa) sträcka i somras. Hett tips :)

Itacha75 skrev:
2631158 Såg att någon nämde serien här på SH, så var tvugnen att tanka. Kollade igenom hela på några dagar, och den var faktist riktigt bra!

Är det bara 7 avsnitt i serien?
Håller på att ladda ner men det är ju fan ingen som delar med sig så det går segt som fan.. :mad:

Mögel skrev:
2634555 Är det bara 7 avsnitt i serien?
Håller på att ladda ner men det är ju fan ingen som delar med sig så det går segt som fan.. :mad:

Ja det är 7st avsnitt, på dvd'n har jag för mig att det är 10st.
Funderar på att införskaffa mig i den.:)
Jag har den på burken men dessvärre ingen ftp-server som du kan slanga ifrån :huvet
Jag gillade den skarp. en skön & anorlunda dokumentär:tummenupp

//Budde

Budde skrev:
2634578 Ja det är 7st avsnitt, på dvd'n har jag för mig att det är 10st.
Funderar på att införskaffa mig i den.:)
Jag har den på burken men dessvärre ingen ftp-server som du kan slanga ifrån :huvet
Jag gillade den skarp. en skön & anorlunda dokumentär:tummenupp

//Budde

Jag laddar från thepiratebay. Men det är ju ingen online som har hela, Så just nu den har stannat på 91,5% vilket är lite störande.. :huvet

Här är torrent om nån vill ha.. Länk

Mögel skrev:
2634649 Jag laddar från thepiratebay. Men det är ju ingen online som har hela, Så just nu den har stannat på 91,5% vilket är lite störande.. :huvet

Här är torrent om nån vill ha.. Länk

Har annan version tydligen, så skiter sig att seeda. :gnissla Men skriv en kommentar att de gärna får seeda så händer det under ibland, att folk faktist gör det. Leta annars även på www.torrentz.com. Det är en sökmotor som scannar igenom massa sidor/trackers efter torrenter. Så fick jag ner min serie, och det gick inte överdrivet sakta. :)

Itacha75 skrev:
2635080 Har annan version tydligen, så skiter sig att seeda. :gnissla Men skriv en kommentar att de gärna får seeda så händer det under ibland, att folk faktist gör det. Leta annars även på www.torrentz.com. Det är en sökmotor som scannar igenom massa sidor/trackers efter torrenter. Så fick jag ner min serie, och det gick inte överdrivet sakta. :)

Det är lungt nu. :) Min är klar och jag seedar förfullt. :tummenupp
Ska se första avsnittet ikväll.

Last edited:
Mögel skrev:
2635175 Det är lungt nu. :) Min är klar och jag seedar förfullt. :tummenupp
Ska se första avsnittet ikväll.

Okej, nice! Första avsnittet är dock bara inledning. Sen ere touuuring! :tungan

Itacha75 skrev:
2635215 Okej, nice! Första avsnittet är dock bara inledning. Sen ere touuuring! :tungan

Fan va grym den är :yoparty är på avsnitt 6 nu.. Satt framför tven till kl. 0300 igår.:trött fan det gick ju inte att sluta titta. :)

Blir dom sista delarna ikväll. :banana

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp Fem tummar av fem möjliga får denna film. :)

Itacha75 skrev:
2634200 Impressing! Var det lika jobbigt som det verkade i serien?

Jobbigt och jobbigt. I deras film har de valt att visa det jobbigaste och det roligaste. Min resa tog ca två månader och jag skulle utan vidare ha material till att få ihop en dokumentär som framställer resan som skitjobbig :) Det blir var man gör det till. Jag menar, man kan ju vinkla händelserna lite som man vill. Själv tycker jag inte att det var speciellt jobbigt. Inte fysiskt iaf.

Det jobbigaste var att varje dag i två månader packa upp sitt tält, laga nån sorts mat. Fixa med hojen. Sova. Packa ihop tältet i ur och skur och sen köra 30 mil. Varje dag i två månader. Den inhemska maten var dessutom inget att hänga i granen.

Vi var ett helt gäng som åkte och vi kände inte varandra sen tidigare. Inte helt oväntat uppstod en del spänningar i gruppen eftersom man levde så tätt ihop. Många viljor. Skitjobbigt för mig som är van att göra som jag vill.....

www.transasia.se kan du läsa om resan. Tyvärr är det lite meckigt med scrollen till dagboken, men det får ni stå ut med.

Det produceras för närvarande en dokumentär på 1h som kommer att visas i
4:an efter årsskiftet.

Ni kommer snart även får hem tidningen Bike i brevlådan. I en inlaga i den tidningen är jag med i en liten notis där jag berättar om resan....

Har en lånad org.DVD med serien hemma som jag inte sett än eller lyckats säkerhetskopiera heller för den delen :rolleyes:

Jupp! Grymt bra serie faktiskt... Jag har snik-DVD'n (7 eller 8 avsnitt) men det finns en förlängd version också... personligen tycker jag att boken (bitvis) är bättre än serien, men det kanske bara är jag... :)

Kan även slänga in en rekommendation av Charley Boorman's andra serie, "Race to Dakar", som inte helt oväntat handlar om hans satsning på Dakar-rallyt... :tummenupp

Ny film i serien "Long way ...."

Grabbarna (Ewan McGregor & Charley Boorman) i Long Way Round håller på med sitt nästa projekt nu "Long way down" och där åker dom från Skottland till syd-Afrika, enl hemsidan kommer den i september 2007.

Så nu har vi ny trevlig hoj-film/serie att se fram i mot :)

//Budde

Jag köpte både filmen och boken via ebay, kostade väl en trehundring inklusive frakt, det är inte farligt. Boken är illustrerad också. Jag har sett serien tre gånger och kommer garanterat att se den igen innan sommaren. Jag älskar den!

Svårt att hitta andra bra hojfilmer tycker jag, iaf via nätet.

//Niclas

Grabbarna (Ewan McGregor & Charley Boorman) i Long Way Round håller på med sitt nästa projekt nu "Long way down" och där åker dom från Skottland till syd-Afrika, enl hemsidan kommer den i september 2007.

Så nu har vi ny trevlig hoj-film/serie att se fram i mot :)

//Budde

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...