Hojresor 2023.....?

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Den där britten med videon från Lysebotn i Norge fortsätter med en serie videos på samma resa.
Kom ut en ny video idag, och kvaliteten på den är top notch tycker jag!
En ”feel good” video om hojresa, av motorcyklister i sin bästa ålder.
Samma ålder som mig och de flesta av oss här på Sporthoj.
…jag menar…en ålder som de där gamla gubbtjyvarna som blockerar vägen för oss andra ungdomar ???

 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Den där britten med videon från Lysebotn i Norge fortsätter med en serie videos på samma resa.
Kom ut en ny video idag, och kvaliteten på den är top notch tycker jag!
En ”feel good” video om hojresa, av motorcyklister i sin bästa ålder.
Samma ålder som mig och de flesta av oss här på Sporthoj.
…jag menar…en ålder som de där gamla gubbtjyvarna som blockerar vägen för oss andra ungdomar ???

Fin reklam för Norge! :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Den där britten med videon från Lysebotn i Norge fortsätter med en serie videos på samma resa.
Kom ut en ny video idag, och kvaliteten på den är top notch tycker jag!
En ”feel good” video om hojresa, av motorcyklister i sin bästa ålder.
Samma ålder som mig och de flesta av oss här på Sporthoj.
…jag menar…en ålder som de där gamla gubbtjyvarna som blockerar vägen för oss andra ungdomar ???

Tack för tipset, trevlig video
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Den där britten med videon från Lysebotn i Norge fortsätter med en serie videos på samma resa.
Kom ut en ny video idag, och kvaliteten på den är top notch tycker jag!
En ”feel good” video om hojresa, av motorcyklister i sin bästa ålder.
Samma ålder som mig och de flesta av oss här på Sporthoj.
…jag menar…en ålder som de där gamla gubbtjyvarna som blockerar vägen för oss andra ungdomar ???

Läckert!
Den där kanske man även måste ta med moped vid tillfälle.
Tjusigt ihopklippt också! :tummenupp
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Den där britten med videon från Lysebotn i Norge fortsätter med en serie videos på samma resa.
Kom ut en ny video idag, och kvaliteten på den är top notch tycker jag!
En ”feel good” video om hojresa, av motorcyklister i sin bästa ålder.
Samma ålder som mig och de flesta av oss här på Sporthoj.
…jag menar…en ålder som de där gamla gubbtjyvarna som blockerar vägen för oss andra ungdomar ???

Imponerande filmning, blir sugen själv att skaffa kamera. Nån som vet vad han har för kamera på hjälmen, lite svårt att se men ser ut som den sitter fram under visiret. Ser dock liten och smidig ut till skillnad från gopro. Innan moralpolisen gapar, jag vet att man inte ska montera något på hjälmen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Trevlig film, verkar vara en såndär 360-variant som man vid redigeringen kan välja utsnitt.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Imponerande filmning, blir sugen själv att skaffa kamera. Nån som vet vad han har för kamera på hjälmen, lite svårt att se men ser ut som den sitter fram under visiret. Ser dock liten och smidig ut till skillnad från gopro. Innan moralpolisen gapar, jag vet att man inte ska montera något på hjälmen.
Tror jag ser fel, verkar ha kamera på bröstet och det jag ser på hans hjälm är nog bara ett fäste för en kamera.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Trevlig film, verkar vara en såndär 360-variant som man vid redigeringen kan välja utsnitt.
Kolla på skuggan så syns stativet och 360-kameran.
Han har väl en på stativ rakt framåt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kolla på skuggan så syns stativet och 360-kameran.
Han har väl en på stativ rakt framåt.
Jo absolut, kameran är synlig nästan hela tiden. Undrade mer vilken sort... och det där med att i efterhand välja vinkel/utsnitt är ju grymt!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jo absolut, kameran är synlig nästan hela tiden. Undrade mer vilken sort... och det där med att i efterhand välja vinkel/utsnitt är ju grymt!
Ett tag fanns det någon stillbildskamera som man kunde välja fokuspunkt med i efterhand, men det föll inte så väl ut, eftersom det blev enorma datamängder, och inte direkt något för sportfoto :näsblod Porrigt i teorin, kul i en kvart, och i verkligheten som att cykla dressin över ett kalhygge.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Vart tänker ni er i år när det kommer till hojresor? Har väl varit mindre resande för dom flesta under pandemin men jag har ändå lyckats ta mig ner till Bulgarien i höstas. Och året innan vart det en sväng till Enfields 120-årsjubileum i Tjeckien under sommaren och Baltikum/Polen under hösten.

I år verkar det bli rejält mycket hojåkande.

Ska ner till södra Frankrike på jobb i April/Maj och då tar jag sidovagnshojen. Tänkte testa den nya färjelinjen Nynäshamn - Rostock. Fast verkar inte bokningsbar nu..... Konstigt. :eek:

Sen blir det nog Ukraina med frugan under sommaren.

Och "Gyllene Ringen" i Ryssland med en polare efter sommaren. Rejält gamla städer norr om Moskva som är fina. Har besökt några av dom tidigare men tänkte köra hela "ringen" nu.

Jag skulle utan problem kunna bosätta mig på en motorcykel och bara resa runt. Bästa grejen i världen. Synd bara att ekonomin sätter käppar i hjulet. :(

Vad har ni andra för hojreseplaner?

Med vänlig hälsning,//Jan
Ukraina låter ju spännande ?
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
En resa blir till byn belvik i Dorotea det finns ett museum där o enligt släktforskning så kommer farfars far från belvik o hans far är en norsk same så vi är invandrade från norska sidan gränsen.

Bellvik var en liten by med ett 20tal hushåll o idag bor det 29 personer kvar i byn..

Frågan är vart åker man sedan.
Intressant , jag var och jobbade i Dorotea innan covid och gick tillsammans med en fastighetsskötare som bodde i Bellvik, han hade flyttat upp från Uppsala för fiskets skull runt Dorotea , han berättade att dom anordnade en gäddfisketävling i Bellvik-Rörström varje sommar , så har du tur så blir det kanske den helgen du är där ?
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Jag är på sidovagnshojen i Tyskland på väg på jobb i Frankrike. För tre dagar sedan havererade kardanen på hojen så fick totalrenovera den. Igår em fick jag punka så fick ringa bärgare….. Det går bra nu.

cd4f14cf5f34e380eee65bf64bb5cbf5.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag är på sidovagnshojen i Tyskland på väg på jobb i Frankrike. För tre dagar sedan havererade kardanen på hojen så fick totalrenovera den. Igår em fick jag punka så fick ringa bärgare….. Det går bra nu.

cd4f14cf5f34e380eee65bf64bb5cbf5.jpg
Det är väl en del av upplevelsen med en Ural som jag förstår det.
Man vet att den kommer att haverera under resan, oavsett längden på den.
Man vet bara inte när och hur, samt hur många gånger.
Men......en del av helheten, och säkerligen upplevelserikt :tummenupp
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Det är väl en del av upplevelsen med en Ural som jag förstår det.
Man vet att den kommer att haverera under resan, oavsett längden på den.
Man vet bara inte när och hur, samt hur många gånger.
Men......en del av helheten, och säkerligen upplevelserikt :tummenupp

Har inte haft ett enda problem med den under 4.000 mil. T/r Kazakstan, Mallorca, två resor till Frankrike etc….. Haft mer problem med BMW’n faktiskt. BMW bytte kardan på både min och frugans hoj när dom gått mindre än 1.000 mil….. Inte vårt fel. Feldesignad kardan -08/-09….. Och en grej till. Att renovera en Ural-kardan kostar några tusenlappar och går hyfsat fort. BMW hamnar på uppåt 25 tusen med den typen av totalras. Är nöjd med Ural:en faktiskt. Fast den är inte så snabb. Man kommer fram efter ett tag.

Och punka kan vem som få oavsett vilken hoj man sitter på. Min tredje punka på 35 år….. Första var under en körlektion när jag höll på att ta kortet.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Har inte haft ett enda problem med den under 4.000 mil. T/r Kazakstan, Mallorca, två resor till Frankrike etc….. Haft mer problem med BMW’n faktiskt. BMW bytte kardan på både min och frugans hoj när dom gått mindre än 1.000 mil….. Inte vårt fel. Feldesignad kardan -08/-09….. Och en grej till. Att renovera en Ural-kardan kostar några tusenlappar och går hyfsat fort. BMW hamnar på uppåt 25 tusen med den typen av totalras. Är nöjd med Ural:en faktiskt. Fast den är inte så snabb. Man kommer fram efter ett tag.

Och punka kan vem som få oavsett vilken hoj man sitter på. Min tredje punka på 35 år….. Första var under en körlektion när jag höll på att ta kortet.
Ja, fina resor hur som helst.
Och mitt inlägg var bara en förutfattad mening, helt utan verklighetsförankring.
Ha en fortsatt grym resa :tummenupp
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Ett ganska ovanligt fel när jag åkte till Mallorca. Axeln (röret) till centralstödet gick av på ena sidan. Fjädern drog stödet snett och min nya 120-däck svarvades ner på sidan så det blev ännu smalare. Sidostöd saknades.
Lossade axeln och knackade i en 10 mm-hylsa en bit och drog åt. Funkade resten av vägen ner och hem.
I alla fall ovanligare än kardanhaveri.
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Färja till Tyskland bokat 11e juni. Kommer ta västra sidan och slingra oss nedåt moseldalen, lite black forest och även smyga in till Colmar och turista. Tips mottages! Vad ligger rumspriserna på i Tyskland? Finns det någon riktig MC-camping?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top