fazerfun skrev:2582245neas skrev:2579404Är ute efter utseende, attityd och hanterbarhet, allt vad en fighter ska ha + hålla ner hast på tråkiga (polis) vägar. Har aldrig sagt att jag ska toura (skulle tex aldrig sätta min fot på Autobahn) genom Europa, däremot om man tvingas köra på en rak motorväg så håller man ner hast, eftersom allt vinddrag träffar dig och på så sätt minskar risken för körkortsindrag. En kåphoj är ju inte bekväm förrän 150 blås...Självklart handlar det även om självkontroll men man kan ju minska förutsättningarna att köra fort på "fel" vägar. Det handlar ju om att köra fort på roliga kurviga vägar inte transportsträckor!! Verkar dock inte kunna förklara mitt tankesätt så vi skippar det..fazerfun skrev:2578676
Ja hyfsat prioriterat klart att det är, men som sagt så vill jag kunna toura med den också. Behöver alltså inte vara optimal för stuntkörning.
Ang ombyggnad av bakdel så är det väl så att man blir lat ju äldre man blir, särskilt om man inte är superhändig och inte har tillgång till garage, maskiner osv osv.. Fast man kanske borde börja våga nångång...Har bara byggt om litegrann innan, men inget där man behövde skapa egna delar såsom ram & kåpor mm.
Ok....vet inte om jag riktigt hajar hur du resonerar där. Är det bara utseendet du är ute efter då eller? För att strippa en kåphoj, modda till en fajter och sedan toura genom Europa med den är ju som att plocka av kikarsiktet från ett jaktgevär med motiveringen att man inte vill döda för många djur...?
Att bli av med lappen tror jag handlar mindre om kåpor eller ej eller vilken hoj man åker utan mer om självkontroll. Men men, du vet säkert bäst själv vad du är ute efter även om din inställning till fajters är rätt oortodox...![]()
![]()
![]()
Last edited: