TriggerTrash skrev:Skulle det förresten inte vara åtminstone lite roligare att kunna komma ut till en tilltänkt ny storsponsor och kunna slå sig för sitt håriga bröst och berätta att det minsann är det häftigast, värsta och absolut tuffaste inom svensk Mc-racing som man försöker få ihop pengar till. Här finns TV,här finns publiken,här finns intresset, fighterna så mycket hästar att Svensson inte för sitt liv kan förstå hur det överhuvudtaget går att köra på dessa maskiner. Jo då!! Här ser ni en som kan och tror på sig själv och sin ultimata sport.
Ett annat scenario är ju att med mössan i hand fråga om det eventuellt kanske skulle finnas något litet intresse att bidra med en slant till vår lilla serie som körs lite i skymundan och inte riktigt blivit accepterad för vad den är. Men vi har fått ner kostnaderna så in i det omöjliga att vi nu faktiskt klarar oss med en uppsättning däck, halt att köra, jovars men man får ju se till alla pengar man sparar och att precis alla har råd att få vara med. Vad vi kör? Jo det är maskiner som inte får överstiga 600 kubik och med lite medvind i bromsbänken hamnar på dryga 100 hästkrafter. Ja lite drygt 10 mer än du har i din golf, det stämmer det!! Vi är ca 60 st som skall profilera oss och nå ut till den stora massan. TV? ja det tror jag väl. Har du bara parabol och ett par extrakort så finns ju alla möjligheter att få en glimt. Ja kanske inte från just vår klass men du kan ju kanske bilda dig en uppfattning i vart fall.... två hjul?.. ja, just det....
Argumentet med det största och fränaste håller inte så bra när dom mindre inte lika häftiga standard hojarna åker snabbare. Varför inte använda kvaliten istället? Vi har en tuff bra serie med många ungaförare som vågar hoppa in jag tror att betydligt färre junnisar hoppar på en tusen hoj. Det bevisas genom att snitt åldern i gubb SM superbike är 35 år. Det kan inte vara att satsa framåt på svensk RRatt satsa på en sådan klass.
Att det skulle vara lättare att få sponsorer är bullshit med 1000 är svamel enigt mig. En sponsor ser väl mer till vad han får i utbyte genom events, reklamplatser, publik på plats och TV tid och produktion.
Med däcks reglerna håller jag med dig detta skall inte vara en instegsklass för fjolårs rookies med noll budget och ett sett däck. Tanken från början var att serien skulle vara så attraktiv att toppförarna från övriga klasser kom över det gjorde dom från början men under åren med TV sändingar som blivit sämre osv så har den trenden minska.
Många här som skriver har sett 1000 cc hojar sladda på WM nivå och att det ser spektakulärt ut visst det gör det men det finns en anledning till att dom grabbarna åker VM inte SM. Hur många åker på brefrilla i SO räkna.
Last edited: