Hojar i STCC eller inte 2006?

Status
Ej öppen för fler svar.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
sandstream skrev:
Det är ju grymt synd eftersom det är här deras medlemmar finns och här kan de få en känsla för vad ni tycker.

Finns säkert de som är bundis med Sköld och pojkarna men många får nog aldrig göra sin röst hörd.

Året som gick kan väl inte ens av den mest optimistiske klassas som ett lyckat år utan snarare ett steg ned från tidigare år (från huvudklass till supportklass tex).
Oavsett vad Rickard och Svemo kommer överens om (eller inte) hoppas jag det blir bättre nästa år och sändningar i en större kanal än ViaSat Sport.

Nä, usch vad läskigt :rolleyes:


Min personliga åsikt är nog tvärtom. fulla strtfällt, täta race, och jämnare startfält...
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Att förarna hellre vill ha 600 som vissa skriver, är ju rena bullshiten. Självklart är det som Swedie skriver, frågar du en 250R förare vad han helst vill köra så säger han 250R, frågar du en Superbike förare, så säger han såklart Superbike, så den frågeställnigen de hade uppe i Våler var totalt meningslös.
Hade jag varit där så hade jag röstat 1000cc....

Efter att ha läst alla diskussioner från er, så börjar jag hoppas på 125 JR faktiskt... hade varit kul att vara teamansvarig/mentor för en yngre förmåga och kolla racen från sidan.....

Hur många tror egentligen det blir annorlunda i STCC nästa år.. alltså ny, eller ingen klass? (Hur många känner till 3 års kontraktet mellan STCC och Svemo? Jag tror det blir Superstock 2 år till... thats it)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Mrlind skrev:
Peter har dator, och mail faktiskt. Tror nog att han inte har tid eller orkar ödsla energie på ett forum där han förmodligen inte får säga vad han tycker utan att bli påhoppad.

Han gör sig inte hörd alls ändå.

Trist att han ska hålla sig så hemlig hela tiden. :4skrika

Bennybåge skrev:
Hur många tror egentligen det blir annorlunda i STCC nästa år.. alltså ny, eller ingen klass? (Hur många känner till 3 års kontraktet mellan STCC och Svemo? Jag tror det blir Superstock 2 år till... thats it)

Såklart det är som jag säger, angående röstningen. Den är lite meningslös.
Jag tycker att den pollen jag hade uppe tidigare på förstasidan är bra mycket mer värdefull. Då fick de som är publik rösta. Visade sig att 80% ville se 1000cc. Röstningsresultaten hittar du här: (Åskådare gör dig hörd! Vad vill du se i STCC nästa år? (antingen eller))
http://www.sporthoj.com/article_poll.php
Fast resultaten där är ju oxå irrelevant, beroende på vad för något man söker. Söker man som promotor av något (typ STCC), så borde svaret där vara av stor betydelse och valet är därmed inte så svårt på vad man vill satsa på.

Finns inget kontrakt inför nästa år angående tvång på 600cc. Detta enligt Pålsson på telefon iaf.
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Bennybåge skrev:
Att förarna hellre vill ha 600 som vissa skriver, är ju rena bullshiten. Självklart är det som Swedie skriver, frågar du en 250R förare vad han helst vill köra så säger han 250R, frågar du en Superbike förare, så säger han såklart Superbike, så den frågeställnigen de hade uppe i Våler var totalt meningslös.
Hade jag varit där så hade jag röstat 1000cc....)

När det pratas om att förarna vill ha tusen så är det inget bull. Om du hade varit på mötet hade du kunnat rösta om det likväl hade du kunnat göra det i efterhand på Mantorp men du var väl inte intresserad?.

Dom förarna som först måste komma till tals är väl ändå dom som kör i serien i första hand. Många har varit med i flera år och är "stommen" i startfältet oavsett placering, så frågan kan väl inte bli meningslös. Ingen hittar trettio helt nya förare oavsett reglemente hade dom funnits så skulle det varit mer anmälda i år. Jag kan tycka att vissa saker kan bli bättre med 1000 men för roadracingens bredd så blir det nog inte bättre och det måste svemo se till.
 

AI

Tack och adjö, på återseende... kanske..
Gick med
7 Oct 2005
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Ducati 748s, Suzuki LT50, Yamaha PW50
Vilken tråd det blev!!!
Vi får helt enkelt hålla tummarna att det blir en bra MC klass i STCC där många duktiga förare, bra sponsorer och pubilken vill vara delaktiga i att göra MC sporten större i Sverige!!!
 

sandstream

Guest
Mrlind skrev:
Min personliga åsikt är nog tvärtom. fulla strtfällt, täta race, och jämnare startfält...
Jämnare startfält har jag absolut inget emot och det skulle gynna serien, oavsett kubik.
Bennybåge skrev:
Hur många känner till 3 års kontraktet mellan STCC och Svemo? Jag tror det blir Superstock 2 år till... thats it
Jag har också fått infon om ett 3 årskontrakt av en väl insatt källa men precis som Swedie skriver så har Rickard sagt att något sådant inte finns.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Samma typ av ändlösa meningslösa diskussion som förra året.
Varför inte SVEMO hörs på SH? Därför att Sporthoj inte är den plats där besluten tas. Diskussionen mellan STCC och Svemo sköts bäst mellan dem utan en massa utomstående personers bjäbbande.
Återigen är det många som hävdar saker utan täckning.
Trigger Trash hänsviar till en underäkning om att publikens intresse för hojarna minskat. kans å vara men innan det är en offentlig och seriöst gjort undersökning är den ju inte intressant i diskussionen.
Detsamma gäller väl argumentet att generalagenterna skulle satsa mer om det blev 1000cc. Som Bingo påpekar är generella löften utan egentliga åtaganden enkla att göra...
Allt hoppande på Sköld är ganska tröttsamt. Få har talat med honom och färre har hört argumenteationen men ändå hoppas det på honoom hej vilt. Inte vidare konstruktivt anser jag.

Jag hoppas det blir motorcyklar i STCC och då som en av huvudklasserna. Kubik skiter jag i men tycker årets trend är positiv med fler förare och nya förare som bjudit upp till tät racing. Nya stjärnor måste också få födas eftersom en generationsväxling var i antågande på flera sätt och det tar som bekant ett tag att göra inom alla sporter.

Tror att det som behövs är mer samarbete och inte mer motarbete inom svensk RR. Man behöver inte ha consensus i alla fall men målet måste ju vara att bredda och spetsa toppen ytterligare och då är rykten och lös information inte bra.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Goodstuff skrev:
Tror att det som behövs är mer samarbete och inte mer motarbete inom svensk RR. Man behöver inte ha consensus i alla fall men målet måste ju vara att bredda och spetsa toppen ytterligare och då är rykten och lös information inte bra.

Väldigt viktig punkt. För mycket av offentlig oenighet är inget som brukar föra bra saker med sig för någon av parterna. Jag tror mycke väl att man ska kunna komma överens.
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Axxexs skrev:
En deal som gjordes när dom tog över SS600 var att det var STCC som köpte in airfence som sen kunde användas även på dom vanliga rr-tävlingarna. Dom kostade en hel del. Sen fanns det något mer, men man såg iaf till att få tillbaka något ja!

Det var Svemo som köpte in dem för att hojarna skulle kunna köras med STCC.

STCC ville ha en MC-klass och den största klassen till 2001. De fick SS600 som var klart störst då. Sen har den tyvärr blivit mindre och mindre tills de vill ändra. Men varför kunde man inte förvalta den bättre??? Med all publik och TV

Goodstuff skrev:
Samma typ av ändlösa meningslösa diskussion som förra året.
Varför inte SVEMO hörs på SH? Därför att Sporthoj inte är den plats där besluten tas. Diskussionen mellan STCC och Svemo sköts bäst mellan dem utan en massa utomstående personers bjäbbande.
Återigen är det många som hävdar saker utan täckning.
Trigger Trash hänsviar till en underäkning om att publikens intresse för hojarna minskat. kans å vara men innan det är en offentlig och seriöst gjort undersökning är den ju inte intressant i diskussionen.
Detsamma gäller väl argumentet att generalagenterna skulle satsa mer om det blev 1000cc. Som Bingo påpekar är generella löften utan egentliga åtaganden enkla att göra...
Allt hoppande på Sköld är ganska tröttsamt. Få har talat med honom och färre har hört argumenteationen men ändå hoppas det på honoom hej vilt. Inte vidare konstruktivt anser jag.

Jag hoppas det blir motorcyklar i STCC och då som en av huvudklasserna. Kubik skiter jag i men tycker årets trend är positiv med fler förare och nya förare som bjudit upp till tät racing. Nya stjärnor måste också få födas eftersom en generationsväxling var i antågande på flera sätt och det tar som bekant ett tag att göra inom alla sporter.

Tror att det som behövs är mer samarbete och inte mer motarbete inom svensk RR. Man behöver inte ha consensus i alla fall men målet måste ju vara att bredda och spetsa toppen ytterligare och då är rykten och lös information inte bra.

Precis.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nordgren skrev:
Men varför kunde man inte förvalta den bättre??? Med all publik och TV
Bra poäng. STCC och TV är bra men det är ingen ödesfråga.
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
oFFkeFF skrev:
Även om allt inte är bra i svensk RR jobbar de få som faktiskt arbetar med det för att det just ska bli bättre.

Och om utvecklingen skulle ta den olyckliga vägen att det inte blev några hojar i STCC så har man ju verkligen hjälpt svensk RR framåt, eller hur?

Vad som är bra för STCC är sannolikt oxå bra för SM/SO, det ligger inget motsats förhållande i detta.
 

sandstream

Guest
Goodstuff skrev:
Samma typ av ändlösa meningslösa diskussion som förra året.
Varför inte SVEMO hörs på SH? Därför att Sporthoj inte är den plats där besluten tas. Diskussionen mellan STCC och Svemo sköts bäst mellan dem utan en massa utomstående personers bjäbbande.
Hade jag suttit i ledningen för ett förbund/en sektion inom något och visste att medlemmarna fanns på ett visst forum så hade jag tittat in där då och då för att pejla läget och kanske delta i en och annan diskussion.

Men det är som sagt er sektion och ni som ska ställa krav på dem och är ni nöjda med att ett par gubbar sitter och fattar beslut över era huvuden utan att de behöver motivera varför så får det väl vara så.
 

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Avesta
Hoj
Fiddy Exxo
låt stcc hyra in 2 klasser åt gången.. måste det va samma klass som kör varje gång? Om tex att ett antal personer går och tittar på ett race när 600 kör ihop med stcc.. så kanske de vill se nästa race oxå... om de racet går ihop med SO nästa gång så går de på den racehelgen... och då får de se mera roadracingklasser.. då kanske man kan få folk från stcc helgerna att gå på SM/SO helgerna oxå... Och omroadracingförarna som kör ihop med STCC kan göra lite reklam för SM/SO oxå... så kanske folk vet om att det finns.!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Varför är det en massa 2-takts förare, och andra som inte ens har intresse i att köra i STCC som kommer in med kommentarer och pikar om att diskussionen är meningslös? Ska du inte köra nästa år, så borde du inte komma dessa kommentarer.

Det är högst intressant att möjligen få reda på mer om läget inför nästa år för det är många som just nu är i startgroparna, men vet inte vad de ska göra. De har förståerligt önskningar om vad som skall köras, detta är vad som vädras här.
 

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Avesta
Hoj
Fiddy Exxo
var har du fått de ifrån att 2-takts åkare inte vill köra ihop med stcc.. jag tror alla vill åka där det är mest media dvs störst chans att få mer spons!?
 

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Ort
UDDEVALLA
Hoj
Grannens Flamesdakota
sandstream skrev:
Hade jag suttit i ledningen för ett förbund/en sektion inom något och visste att medlemmarna fanns på ett visst forum så hade jag tittat in där då och då för att pejla läget och kanske delta i en och annan diskussion.

Men det är som sagt er sektion och ni som ska ställa krav på dem och är ni nöjda med att ett par gubbar sitter och fattar beslut över era huvuden utan att de behöver motivera varför så får det väl vara så.

Faan så rätt!! :tummenupp

guzzo skrev:
låt stcc hyra in 2 klasser åt gången.. måste det va samma klass som kör varje gång? Om tex att ett antal personer går och tittar på ett race när 600 kör ihop med stcc.. så kanske de vill se nästa race oxå... om de racet går ihop med SO nästa gång så går de på den racehelgen... och då får de se mera roadracingklasser.. då kanske man kan få folk från stcc helgerna att gå på SM/SO helgerna oxå... Och omroadracingförarna som kör ihop med STCC kan göra lite reklam för SM/SO oxå... så kanske folk vet om att det finns.!!

Det kan bli lite svårt att få fram profiler som publiken kan relatera till om det inte är samma klass.

Förra året stöttes och blöttes det i det oändliga om vilken kubik som skulle attrahera mest. 600 blev (Skölds val) det och vi fick in lite fler förare (Tråkigt nog tappade klassen förare också) Men statusmässigt backade alltihop. Det blev med andra inte bättre med 600cc-valet. Men om det blivit bättre med 1000cc kan ju ingen veta.... Förrän vi summerar nästa säsong, då förhoppningsvis med ett leende på läpparna över att vi valde rätt!!

Varför inte ge detta en chans, personligen tror jag på det till 100%
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Man ska ju inte stirra sig blind på TV heller. Kolla Damfotbollen som skrek om tv tid. Den har inte 10 dubblat sinna åskådare pga att det är för dålig fotboll. Ser man på CHL så blir man ju imponerad vad dom gör med bollen, ser du LHC damer mot AIK så blir det nästan lite skrattretande. Det gäller att få till BRA räjsing med folk som är kända hos publiken. Med hojar som folk kan säga whow om.

björn
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Swedie skrev:
Varför är det en massa 2-takts förare, och andra som inte ens har intresse i att köra i STCC som kommer in med kommentarer och pikar om att diskussionen är meningslös? Ska du inte köra nästa år, så borde du inte komma dessa kommentarer.

Det är högst intressant att möjligen få reda på mer om läget inför nästa år för det är många som just nu är i startgroparna, men vet inte vad de ska göra. De har förståerligt önskningar om vad som skall köras, detta är vad som vädras här.

Alla förare har ett intresse i att de serier de kör i lever och frodas :7peta
 

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
TriggerTrash skrev:
Faan så rätt!! :tummenupp



Det kan bli lite svårt att få fram profiler som publiken kan relatera till om det inte är samma klass.

Förra året stöttes och blöttes det i det oändliga om vilken kubik som skulle attrahera mest. 600 blev (Skölds val) det och vi fick in lite fler förare (Tråkigt nog tappade klassen förare också) Men statusmässigt backade alltihop. Det blev med andra inte bättre med 600cc-valet. Men om det blivit bättre med 1000cc kan ju ingen veta.... Förrän vi summerar nästa säsong, då förhoppningsvis med ett leende på läpparna över att vi valde rätt!!

Varför inte ge detta en chans, personligen tror jag på det till 100%

Anledningen till att statusen backade var inte bara 600 cc, anledningen stavas pengar INTE kubik hade Veidec eller någonanna tagit över sponsor platsen hade statusen legat kvar Pengar styr. Jtcc fick in flera klassponsorer och då får dom utrymme. Volvo /renault betalar för att 5 formel renault bilar skall vara med och tävla då finns dom på plats och tar bantid. 600cc var inte bara Skölds val flera arrangörer vill också ha 600cc INTE 1000.

Jag tycker att det är märkligt att du som representerar Veidec officiellt drar igång en debatt mot SVEMO nu om detta ämne på ett internet forumf ör att vända förarna mot sitt förbund. Det kan inte vara att hjälpa förarna.

Dom flesta företagen lägger sina budgetar nu vad ska jag säga att vi ska köra? Istället försöker man igen i sista minuten dra igång samma cirkus som förra året.

Varför inte jobba för 2007 redan nu istället om man vill ha med MC och ta 600 cc 2006.

Ang att klassen tappade förare det var tråkigt många profiler försvann och nya kom till. Har det inte alltid varit så? Hur länge ska Linden sörjas, Cralle, Kent Andersson? Med rätt profilering bla från dig så är Freddy Micke, Filip osv lika stora profiler nästa år.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top