Hoj som kan få samlarvärde

Inte att förglömma!
Dammsugarslangarna!
Porr!:yoparty

Dock ett varningsfinger för motorprobs på denna modell!

http://www.blocket.se/vi/12822781.htm?ca=11_s

2360523547.jpg

:tummenupp
Jag sålde min ZXR -89 i våras, och då hade den gått över 10000 mil. Motorn iofs bara strax över 6000. Hade två lite lustiga motorproblem på den, ett kopplingsnav som "delade på sig" och en utsliten sträckare till oljepump-kedjan. Hojen gick i övrigt jäkligt bra för sin ålder och man körde ganska lätt ifrån de lite nyare 100 hk 600:orna på Anderstorp-rakan.

Desginen och färgkombinationen kan man inte annat än älska. :kär

Last edited:
När man ändå är inne på ämnet klassikerhojjar och samlarbikes så är det väl lika gott att slänga upp en bild på kronan i verket i Raitetskammaren..

Den här vänder sig till den lilla klick av oss racingfanatiker som kommer ihåg "the good old days":yoparty
Folk på stan generellt ser bara att den "ser konstig" ut, ska det vara en såndär bakdel verkligen?
Vilken skum form på tanken?
Andra ser bara en gammal gixxerklubba..:mad: men dom begriper ändå inget..:D....

F-n vad avis man blir... Den är ju hur snygg som helst! Grattis! Har själv en 88:a, ombyggd men allt orginal finns kavr och kan återställas.

Vad tror du om en GSXR 400? Kom 81 har jag för mig. Ganska ovanliga i Sverige... Här är en 88:a:

Bifogat

• 2007_05_29_bikepics-915219-full.jpg
    2007_05_29_bikepics-915219-full.jpg
    32.1 KB · Visningar: 88
För 30.000 spänn kommer du långt om du kan tänka dig någon av småhojarna.

Kawasaki zxr400,
Honda VFR400
Hondas hela VF serie VF400, VF500, VF750, VF1000

Om tvåtakt är intressant så har du ja alltid:
Suzuki: RG500, RG250
Honda: NS400R och NSR250
Yamaha: RD500

Att göra i ordning en Yamaha RD350 torde ju vara det mest plånboksvänliga alternativet.

En RG500 lär man inte hitta för en 30.000 såvida den inte har klotats sönder och ligger i en låda, ok, kanske inte så illa, men något representabelt ex. lär man inte få.. även här höjs ett varningens finger..just RG-500 hade 2 major probs, dels var inte separatsmörjningen direkt den bästa konstruktionen samt att sidventilernas slitytor som är gjorda i någon forma av korkmaterial som har en läskig förmåga att separera och då blir det inget roligt.
Även plastdetaljer som kåpor börjar bli hårdvaluta...nya kosta MUCHOS dineros, om dom överhuvutaget görs längre

Delar till RGn kostar flis, har man en snurra med sidventilras så räkna med en 35-50.000 i rep kostnader, alltså, en med renoverad motor är det man ska hitta och en sådan springer man inte under 60.000

I Svedala såldes det 41 st RG-500 85-87 så samlarhoj, jepp...

Samma lika med RD500, hitta någon i BRA skick, annars blir det DYRT!

250orna lämnar jag åt sitt öde..mopeder:D :D

Inte att förglömma!
Dammsugarslangarna!
Porr!:yoparty

Dock ett varningsfinger för motorprobs på denna modell!

http://www.blocket.se/vi/12822781.htm?ca=11_s

2360523547.jpg

Lite OT kanske, men när jag var i moppeåldern och gled runt och sålde Kvällsposten om lördageftermiddagarna så stod där alltid en sånn utanför ett hus. Jag brukade stanna och dregla lite varje gång jag såg den. Nått som jag aldrig förstod och fortfarande inte har fått klämm på idag är vad slangarna fyllde för funktion...Någon som vet? :)

kolla in min:D du ska få den till ett bra pris:tummenupp

Ja... de sikre at der kommer luft til forgasserne (?) ...

Altså, en slags "ram-air" ... (var det inte yamaha som hade/har det ?)

Nä, det var inte ram-air på dom.

Tror att det sades att dom skulle få ner kall luft till toppen, men elaka rykten säger att dom är där för att det får den att se tuffare ut (eller mer likna någon för mig okänd racehoj eller något likartat)

Last edited:
När jag letar efter gamla hojar på blocket (jag letar också objekt) så hittar jag massor av Kawasaki GPZ 750, och de ligger ganska lågt i pris.

Jag känner inte alls till hojen ifråga, så jag undrar varför de ligger så lågt i pris, varför de är så många (de två sakerna kanske iofs hänger ihop) och om det verkligen är en så dålig hoj som priset antyder? Den SER ju rätt okej ut för att vara en 80-talare, och det går säkert att göra nåt kul med den...

När jag letar efter gamla hojar på blocket (jag letar också objekt) så hittar jag massor av Kawasaki GPZ 750, och de ligger ganska lågt i pris.

Jag känner inte alls till hojen ifråga, så jag undrar varför de ligger så lågt i pris, varför de är så många (de två sakerna kanske iofs hänger ihop) och om det verkligen är en så dålig hoj som priset antyder? Den SER ju rätt okej ut för att vara en 80-talare, och det går säkert att göra nåt kul med den...

Vad jag har för mig så kom GPZ750 mellan 83-87. medans GPZ900 var imellan 88-90?

Jag skulle definitivt satsa på 900an.. större motor, nästan identiskt chassie..

Hittade den här, verkade kunna vara en schysst hoj ibra skick, prise var inte heller det dyraste.
http://www.blocket.se/vi/12558568.htm?ca=11_s

1312422687.jpg

Är det verkligen en jubileumsmodell? Vad firade man 1988? Hittar inget på nätet om detta. GSX-R750 -05 finns ju som jubileumsmodell eftersom den första årsmodellen kom 1985, men 1100:n hade väl bara funnits i två år 1988? Enlighten me please!

Ja en jubileumsmodell är det faktiskt men inte för gsxr specifikt utan för Suzuki som företag. gsxr 750 fanns i svart/guld som 1987 års modell, 1100 som 88. Även gsxr 250 och 400 fanns i dessa jubileumsfärger.

Det dyker upp några då och då på Blocket men få är faktiskt äkta jubileumsmodeller utan omlackade mer eller mindre bra.

Här är broschyren anno 87 förresten...

Bifogat

• goldedition2.JPG
    goldedition2.JPG
    6.2 KB · Visningar: 545
Last edited:
Kawasakis legendariska heffaklump Z1300 är också en klassiker som många glömmer bort.

/J

Fet (och inte gratis i orginalskick) Var det inte en sån som Arto Nykvist åkte på träskorna efter...:D Matti Tepsa i alla ära men det var hårdare förr...:)

När man ändå är inne på ämnet klassikerhojjar och samlarbikes så är det väl lika gott att slänga upp en bild på kronan i verket i Raitetskammaren..

Den här vänder sig till den lilla klick av oss racingfanatiker som kommer ihåg "the good old days":yoparty
Folk på stan generellt ser bara att den "ser konstig" ut, ska det vara en såndär bakdel verkligen?
Vilken skum form på tanken?
Andra ser bara en gammal gixxerklubba..:mad: men dom begriper ändå inget..:D

GSXR-750R 1989, No 102 av totalt 500 tillverkade, en av dom 5 svenskålda som togs in till Sverige via KGK, den här maskinen kördes 3 race i Debutantserien 1990 för att sedan hamna i skyltfönstret på Classeons i Bromölla innan den till slut efter div. omvägar hamnde i mitt garage, dock fanns alla org. delar kvar i gott skick och litet detektivarbete med förra ägare avslöjade att den aldrig gått i backen, lite trolleri med putstrasan och lite TLC med elen så vaknade hon till liv igen..

Idags dato är detta ex. det enda rullande i Sverige i oskruvat originalskick, all blueprintning sitter kvar på motorn..
Suzukis bidrag mot RC30 och YZF7500RR samt ZXR750RR

Den här typen av hojjar är lite knepigare att hitta, och hittar man någon som behöver lite TLC så är delar än värre, mycket specialkomponenter sitter på dess maskiner..

bild_037_medium_147.jpg

Det var då ett jävla tjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat...:gnissla :gnissla :huvet :D

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard