Hoj som är snål på soppa och billig att försäkra?

Lyfter tråden, men är främst ute efter lång aktionsradie dvs vill inte stå och tanka hojen 2 ggr i veckan...
Har ca 7 mil om dan att köra...

Ca 40 mil/tank med yamaha xj900, den gamla modellen. Dock strypt till mellanklass så den kommer kanske lite kortare med full effekt..

Kanske är det enklaste att köpa någon offroader och köpa till en dakartank på 30L?

zx10r-09...1-1,2 l/mil helt ok aktionsradie:tummenupp jätte billig försäkring...eller som dom säger, de kunde va värre:näsblod

Lyfter tråden, men är främst ute efter lång aktionsradie dvs vill inte stå och tanka hojen 2 ggr i veckan...

Sv650s,drar under 0,4 o är billig att försäkra. Ingen autobahn smiskare men riktigt skaplig på kurviga vägar..

Honda CB125F :tummenupp
Har för mig Honda sa att den gick under 0.2 l/mil

ZR-7S. 22l tank drar 0,35-0,40 billig att försäkra, billig att serva med luftkyld 8-ventilare, tillräcklig komfort och prestanda för att åka några mil.

lol, dem flesta tipsar och hänvisar till deras egna hojjar...

lustigt...

Kom med fakta istället, för att försöka få folk att köpa likadan hoj som ni själva äger..
patetiska folk!

och nu om jag ska bidra i denna tråd, så är mitt förslag, en 125a 4takt, borde vara perfekt, om du vill ha en soppa snål hoj, och billig i försäkring.
även en vespa på 125cc - 250cc kanske skulle vara något?

Min gamla XT 250 -84 drog knappt nånting,nästan så man fick mer soppa i tanken ju längre man körde. Annars vet jag att XT 600 e duktigt snål den med.

jag tycker helt klart honda cbr 125 r :tummenupp
kostar runt 30 ny:D
2.8 hel/hel år :tummenupp
på 1l kommer du 5 mil säger dom :tummenupp
å namnet e ju bra honda cbr :yoparty

Jag skulle säga att less is more i det här fallet men inte för litet för då åker försäkringen upp (moppe)

För pendlingen blir en scooter 125-250 perfekt. Billig på allt.

lol, dem flesta tipsar och hänvisar till deras egna hojjar...

lustigt...

Kom med fakta istället, för att försöka få folk att köpa likadan hoj som ni själva äger..
patetiska folk!

Ganska få andra som har koll att de hängt på en 22l tank på en sådan cykel.

Tyckte annars det bara var fakta jag kom med.. :va

Jag har ju annars två andra cyklar som jag inte föreslog... NX:en är nog bland de snålare med med under 0,3l/mil och 700kr hel/hel är ju inte fel, men att klara 7 mil om dagen är inget kul.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla