Hoj som är snål på soppa och billig att försäkra?

CBR 250 är i samma klass som ZX250R, så typ, hyfsad bränsle ekonomi.

gammal 125 fyrtaktare, veteranförsäkring (snorbilligt) och förbrukning som en moppe, läste nånstans att en sån CB125 som jag har skulle kunna komma 50 mil på en tank (12 liter)...

Fast några fartresurser kan man kanske inte räkna med...

En XT600 har jag också funderat på, just bl.a för att dom är snåla och hållbara... Kanske en XT660 av 04> modellen istället? Vet inte vad dom drar, men slitstarka och inte så dyra i försäkring om man väljer R-modellen (enduro).

gammal 125 fyrtaktare, veteranförsäkring (snorbilligt) och förbrukning som en moppe, läste nånstans att en sån CB125 som jag har skulle kunna komma 50 mil på en tank (12 liter)...

Fast några fartresurser kan man kanske inte räkna med...

Lite nyfiken. Klarar man att hålla 110 med en sån? Det gör man inte med min 250 nämligen...

cb500 är ju en riktig slitvarg som har lite pulver annars, men den drar nog runt 0,3-0,4/milen tyvärr.

Kör en strypt 25kw Suzuki SV 650S -00, körde Växjö till Gelleråsen (Karlskoga) tur och retur ~80 mil, tankade två eller tre gånger, och det var inte snål körning.
Visst om man ska ha en likadan ostrypt så går ju förbrukningen upp men med hur mycket kan jag inte säga..
Den är både billig och försäkra och köpa så jag tror inte du skulle bli besviken om du köpte en.

Medvind, nerförsbacke och rejält skitnödig så funkar det nog. :D

En klasskompis på gymnasiet hade en sån CB125 silvermetallic -82:a. Han hade toppat den i svagt utför till 120km/h mätarhastighet liggandes. Så gjorde man på den tiden.. :rolleyes::D

Han hade tråkigt redan när vi åkte i stan alla tre mc-åkande klasskompisar, en yamaha RD125MX -81 och en honda MBX125 -84. Körglädjen var inte direkt stor för en sextonåring på en CB.

Zepyr 550 kommer jag att tänka på när jag tänker efter. Bra ekonomi, billig försäkring, skaplig tank, klarar motorvägsfart och 7 mil om dagen lätt, retrosnnygg in det nu soekar roll....

OBS jag har inte den själv... :näsblod

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...