Hoj olyckor med bil

Vem körde bilen vid olyckan eller incidenten?

• Antal röstningar
    0
Det är sjukt att man ska behöva vara glad att man kan berätta om att man varit ute o åkt hoj OCH ÖVERLEVT!

Att komma undan med att hjärtat bankat ur kroppen o alla nervbanor slutat fungera är en välsignelse!

Även fast man ser alla andra trafikanter som totala idioter utan någon som helst tillstymmelse till vett är det ändå omöjligt att förvänta sig det oförväntbara.

GixxerTiger skrev:
2357362 Lite trådlyft!

Kan väl slänga in en liten anekdot jag med, men ingen bil inblandad.
Jag kommer och kör på 70-väg och håller nog rätt laglydig hastighet i en kurva, lätt skymd av ett par buskar. Mitt i kurvan upptäcker jag en gammal nucka med tillhörande cykel som rör sig i sakta mak tvärs över vägen, helt kolugn. Som grädde på moset kommer det en bil i mötande körfält som hindrar möjligheten att väja åt det hållet. Bara att slå på bromsen, lätt sladd och stopp, en vettskrämd kärring fick jag på köpet.

johnny bravo skrev:
2344776 en 18-årig kille bestämde sig för å göra den klassiska vänster svängen ett par meter fram för mig,
vilket slutade med en snabb parkering i hans bakskärm å en flygtur sen bums in på sjukan.
han hade med vind å solen i naken på en raka men såg mig inte :3freak

aint life a bitch...

Precis så höll de på hända mej i fredags natt. Förmodligen en ung kille i sin audi s2:a fipplade säkert med dvdn eller surrade me polarna ibilen. De var så nära att jag glömde bort att skälla ut han.

FUBAR skrev:
2343729 Då är det ju ett ypperligt raggningssätt, man får ju brudens telnr :) :tuttar

Du anar inte hur rätt du har Träffade ett Par uppe på EM nu och dom träffade faktiskt när hon körde mot väjningsplikt han bröt lite ebn i kroppen hon kom och hälsade på på sjukan och oj kärlek uppstod nu bor dom tydligen ihop och allt verkar lungt...Kärleken korsas på dom mest förundliga sätten :kär

Min pappas kusin och hans flickvän dog för något år när dom var ute och åkte mc.
En traktor med diverse åkertillbehör backade ut på vägen, vet inte riktigt hur det gick till, men tror det var traktorförarens fel, han var ialafall en man, eller gubbe. Se det hur ni vill. Tragiskt :/

Den enda incident som resulterat i sammanstötning har skett med en kvinna. 70 väg - lång raksträcka, kvinnan saktar in och svänger ut till höger vid några postlådor, jag börjar köra om varvid hon sonika svänger vänster, mot ett hus, när jag är i jämnhöjd med henne. Jag inser att hon inte sett mig och tutar, då inträffar det märkliga, hon tittade på mig och fortsätter att svänga. Jag svänger också åt höger och bromsar men kärringen bara forsätter att svänga och så gungar det till lite och tantens (min) nya bil har fått en lång repa på framskärmen. På kärringens pansarVolvo syns inget. Jag o kärringen stannar och skall skriva papper och hon skall bara in i huset o hämta skadeanmälan. Det tar en jäkla tid så jag knackar på och undrar vad som händer. Då säger hon att hennes man är på väg och att hon fått instruktion om att inte skriva på nåt. Efter en stund så kommer det en bonde som är ilsk. Han småspringer fram till mig villt svärande och viftande " du kan ta och hala fram pengarna direkt för det är ditt fel" skriker han. "Nä det är inte mitt fel men det behöver vi inte diskutera för det är försäkringsbolaget som avgör det" säger jag lungt. Bonden blir då högröd i ansiktet och börjar brösta sig samtidigt som han börjar skrika hur mycket stryk jag skall få om jag inte gör som han säger. För en gångs skull gör jag precis som man skall. Jag säger iskallt till bonden " du kan gärna försöka men jag tycker nog att vi skall lämna skuldfrågan till försäkringsbolaget". Luften går helt ur bonden och jag märker att detta är en person som är van vid att driva sin vilja igenom med hot om stryk men att han nog aldrig möt nån som inte blivit rädd för honom varför han nu inte riktigt vet hur han skall reagera. Bonden blir vit i ansiktet, skriker att nu ringer han polisen och anmäler mig för dels olyckan och dels för intrång eftersom jag står på hans tomt varvid han tågar iväg. Efter en stund ringer jag polisen och kollar om han verkligen ring o anmält och det hade han så det var bara o stanna kvar för om jag körde iväg så räknades det som smitning!!. Två o en halv timme senare kommer polisen. Bonden kommer ut och börjar diskutera med den ena polisen och den andra kommer till mig och vi börjar skriva rapport. Under tiden som jag skriver rapport så hör man att tonläget höjs i det andra "lägret". "Min" polis går dit varvid bonden börjar bli riktigt upprörd och jag förstår att det beror på att poliserna inte har riktigt samma åsikt som honom om saker o ting. "Min" polis kommer tillbaka och tar skadeanmälan och säger till mig att jag kan åka samt att "bonden verkar inte vara klok". Försäkringsbolaget fastslog sen att jag inte hade nån skuld.

Fick en liten dejt med en Taxi för ngr veckor sedan som i vanlig ordning i tokholm chansade och åkte ut i en korsning som hade precis slagit om till gult/rött varvid jag på avstånd ser att det slår om till grönt för mig..
Ska svänga av till höger och smäller in i taxin vid passagerardörren bak...

Minns ytterst lite, vet inte om det var en gubbe el kärring men det jag minns var at det var grönt för mig och att bilarna i filen brevid mig börjar köra och att jag genom första bilen i filen brevid mig ser en bil mitt i korsningen och börjar bromsa...

Kallt i backen och kalla däck..
Bara gled..

Han hon den det...

GixxerTiger skrev:
2343714 Av fem mc olyckor jag känner till har fem bilförare varit kvinnor!Slump?
Majoriteten av mc-förare är män. Män dras (oftast) till kvinnor på ett eller annat sätt... :D

En 32årig nybliven pappa som gjorde en vänstersväng på en 90väg, svängde bara rakt ut i vägen efter att han släppt förbi en bil men inte mig. Han sa att han inte såg mig och hade något ärende som var stressigt, en massa förklaringar.
Pneumethorax på vänster lunga
Mjukdelsskador i högeraxel och vänsterhöft

Har varit ute för kollision bil-mc en gång. Bilisten var i det fallet en kvinna.

Stod vid stopplinje och skall svänga höger. Ser ännu en bil komma från vänster lite längre bort och beslutade mig för att vänta på den också. Då åker hojen av sig själv ut i korsningen, som jag upplever det. Försöker hålla kvar den med bromsen, men den pressas framåt och åt höger så jag får ge upp och lägga den på höger sida. Först då fattar jag att jag är påkörd bakifrån av en bil..... Ur kliver en tjej av utländskt ursprung och är helförtvivlad över vad hennes man skall säga, jag har ju fördärvat framskärmen på hans nya fina Chrysler, och naturligtvis är det ju mitt fel eftersom jag inte körde iväg när hon trodde att jag skulle göra det..... :confused:

Som tur var, var försäkringsbolaget av åsikten att det var hennes fel till 100% när hon bakifrån körde på ett stillastående fordon vid en stopplinje...:)

Marie L skrev:
2605439 Har varit ute för kollision bil-mc en gång. Bilisten var i det fallet en kvinna.

Stod vid stopplinje och skall svänga höger. Ser ännu en bil komma från vänster lite längre bort och beslutade mig för att vänta på den också. Då åker hojen av sig själv ut i korsningen, som jag upplever det. Försöker hålla kvar den med bromsen, men den pressas framåt och åt höger så jag får ge upp och lägga den på höger sida. Först då fattar jag att jag är påkörd bakifrån av en bil..... Ur kliver en tjej av utländskt ursprung och är helförtvivlad över vad hennes man skall säga, jag har ju fördärvat framskärmen på hans nya fina Chrysler, och naturligtvis är det ju mitt fel eftersom jag inte körde iväg när hon trodde att jag skulle göra det..... :confused:

Som tur var, var försäkringsbolaget av åsikten att det var hennes fel till 100% när hon bakifrån körde på ett stillastående fordon vid en stopplinje...:)
kul att hon tänker på sig själv iaf och inte på den hon kört på. JÄVLA EGO

zopilote skrev:
2347430 Tyvärr Strömma, med de nya (i mitt tycke helt idiotiska) reglerna för rondellkörning har du väjningsplikt mot högerfilen om du kör ur rondellen i vänsterfil. Det är dessutom tillåtet att ligga i högerfil och köra hur många varv du vill i rondellen...
Rondellen skall ses som en "vanlig" enkelriktad väg, och du har därför väjningsplikt så fort du byter fil.

Grejen är väl att i den aktuella rondellen så leder högerfilen rakt ut ur rondellen och går inte runt, om det är en av dem jag tror det är. Då är det ett filbyte att inte köra ut ur rondellen från högerfil, vilket blir rätt tydligt om man ser markeringarna i vägbanan.

Norrköping är en jävla stad vad gäller trafiklösningar... rondeller med tre filer som går åt olika håll, sedan trafikljus mitt i rondellen och gärna en spårväg som skär rätt över rondelleländet också.

Medvetet?

GixxerTiger skrev:
2605337 Kul synpunkt!
Man kan ju inte klaga på att de krockar med en när man sedan bli ompysslad o gullad med, av dem. :rolleyes:

Kanske svårt o se ironin i det hela om man är drabbad. Själv har jag bara varit nära incidenter. Inte riktigt på de berömda håret, utan med marginal tillräcklig för att klara situationen. Tur, erfarenhet (som traffikant) eller försiktighet kan jag inte säga. Troligen en kombination. Många som skriver om sina elle andras olyckor, är "klassiska". Vänstersväng o utfart från väjningsplikt. :mad:

Jag tog mitt A-kort -05. 13 år efter mitt B-kort. När jag kör o läser inlägg som detta är jag glad att jag inte om 18-åring satte mig på en maskin som gör 100 i ettan... Jag kan inte påstå att jag kör så himla sakta alla gånger, men där riskerna är uppenbara är jag extra försiktig. Jag har på detta året avverkat nästan 2500 mil (varav 110 i Noge). Vid ett antal tillfällen har bilar stannat vid korsningar och tittat o sedan kört ut 1-2m innan de "sett" mig... Det är fysiskt betingat att ögat reagerar "mer" för objekt större än en själv. Bil, Buss o lastbil... Därför är då t.ex. ljuset så viktigt. Blinka m helljuset på bilar som stannat i korsnigar, speciellt i anslutning till 70 o 90-väg.

I korsningar håller jag undan lite, mycket ögonkontakt "på" föraren för att kunna läsa agerandet om han/hon avser att köra eller stanna. Vad gällande könsfrågan, så är jag övertygad om att tjejer kör lugnare än killar. Unga killar är (som jag var en gång :rolleyes: ) orutinerade räcerförare. Gamla gubbar i keps o gummor med skygglappar kör man omvägar runt.

Vi mc-förare måste räkna med att alla andra är idioter o dessutom inte ser oss. Gör vi de, kan vi lindra eller helt undvika olyckor beroende på att vi inte syns... Men, ibland e Murphy där o då får vi förlita oss på :angel

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back