Hoj olyckor med bil

Vem körde bilen vid olyckan eller incidenten?

• Antal röstningar
    0

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag känner många som varit involverade i olyckor!
Av fem mc olyckor jag känner till har fem bilförare varit kvinnor!Slump?
Nu undrar jag villket kön var det på föraren av bilen vid olyckor och incidenter ni eller bekanta varit med om !

Då är det ju ett ypperligt raggningssätt, man får ju brudens telnr :) :tuttar

Jag har varit med om 3 olyckor med bil inblandad.

1: Äldre tant i Volvo ska svänga vänster mot stoppskylt och kör ut framför mig. Jag låg snett bakom en bil som skulle in höger på samma väg som tanten kom ifrån. Jag var rätt grön och idag hade jag nog inte gjort om samma tabbe. Lite förmildrande omständighet för tanten som givetvis döms som vållande.

2: Äldre man i Volvo byter fil till höger och prejar in mig i ett vägräcke. Jag låg inte i döda vinkeln utan bredvid bilen på min knallgula R12GS.

3: Äldre tant i Volvo ska svänga vänster mot stoppskylt och kör ut framför mig. Inga andra fordon i närheten, mitt på dagen, fri sikt. Jag såg tanten närma sig korset, stanna, titta åt höger, titta åt vänster (åt mitt håll) när jag är ca 50m bort. Jag tror fan att jag har ögonkontakt med henne också. Trots det när jag har 25m kvar kör tanten ut och ser till så min 30mil gamla Cagiva Navigator blir avskriven av försäkringsbolaget.

I alla tre fallen var ursäkten "jag såg dig inte". Jag tror att det handlar om vanliga slö-bilister som vill ta sig från A till B med minsta möjliga ansträngning, och deras hjärnor filtrerar bort allt som inte är en bil. Dom slänger en blick, antingen kommer det en bil eller så gör det inte det. Alternativet MC finns helt enkelt inte i deras slöa hjärnor.

aldrig varit med om en allvarlig olycka, men den gången jag kom närmast var en en äldre man inblandad (körandes en moppebil :mad:)

Bilen kommer från vänster och svänger ut på 90vägen mitt framför
ögonen på mig. Jävlar vad nära det var att det korvade sig i skinnbyxorna.
Klarar mig ned en hårsmån.Föraren av bilen var en medelålders kvinna.:fatta!

K-Micke skrev:
2343872 Jag har varit med om 3 olyckor med bil inblandad.

1: Äldre tant i Volvo ska svänga vänster mot stoppskylt och kör ut framför mig. Jag låg snett bakom en bil som skulle in höger på samma väg som tanten kom ifrån. Jag var rätt grön och idag hade jag nog inte gjort om samma tabbe. Lite förmildrande omständighet för tanten som givetvis döms som vållande.

2: Äldre man i Volvo byter fil till höger och prejar in mig i ett vägräcke. Jag låg inte i döda vinkeln utan bredvid bilen på min knallgula R12GS.

3: Äldre tant i Volvo ska svänga vänster mot stoppskylt och kör ut framför mig. Inga andra fordon i närheten, mitt på dagen, fri sikt. Jag såg tanten närma sig korset, stanna, titta åt höger, titta åt vänster (åt mitt håll) när jag är ca 50m bort. Jag tror fan att jag har ögonkontakt med henne också. Trots det när jag har 25m kvar kör tanten ut och ser till så min 30mil gamla Cagiva Navigator blir avskriven av försäkringsbolaget.

I alla tre fallen var ursäkten "jag såg dig inte". Jag tror att det handlar om vanliga slö-bilister som vill ta sig från A till B med minsta möjliga ansträngning, och deras hjärnor filtrerar bort allt som inte är en bil. Dom slänger en blick, antingen kommer det en bil eller så gör det inte det. Alternativet MC finns helt enkelt inte i deras slöa hjärnor.

den gemensama nämnaren e alltså volvo... kanske dålig sikt i dessa :hihi

Det är ju lite skrämmande att det alltid heter "jag såg dej inte" ! Kul med lite förklaringar på hur det gått till oxå.

En kille runt 23 - 25 korsar min 90 väg utan att stanna vid den STORA RÖDA skylten. Kommer på sig när han är lite ut i vägen kikar i ögonvrån och tänker "moped jag gasar".... vilket resulterade i otäck krasch. kan inte påstå att jag var sugen på att få hans telnummer :död

Det är skrämmande är vad det är, nu har jag inte varit inblandad i några olyckor, men senast idag svängde en gammal kärring ut på en 90-väg från höger _rakt framför_ mig, kan bara säga att det var tur att ingen mötande trafik fanns. Ett långt finger fick hon sig, egentligen borde en dörrspark varit i sin ordning.

En gubbe i åldern 70+ svängde ut framför och mot mig. in i främre hjulhuset på bilen och öppnade både fram & bakdörr som en konserv med handtaget och fotpinenn. Bilen var en Huyndai. Tur det inte var en gjutjärnsvolvo. :D

Vaektra skrev:
2343939 En kille runt 23 - 25 korsar min 90 väg utan att stanna vid den STORA RÖDA skylten. Kommer på sig när han är lite ut i vägen kikar i ögonvrån och tänker "moped jag gasar".... vilket resulterade i otäck krasch. kan inte påstå att jag var sugen på att få hans telnummer :död

Kanske TV-sporten som bestämt att det ska vara en av varje kön även vid mc-olyckor?

Vid båda olyckorna jag varit med om var det manliga förare, jag som passagerare och påkörd av manliga förare...

I näst senaste avsnittet av "Fifth Gear" när de testade olika bromssträckor (kille, tjej, gamling, trött och alkoholpåverkad) sa den kvinnliga programledaren, Vicky Butler-nånting, att kvinnor har erkänt sämre reaktionsförmåga än män (hon var förövrigt bäst).

Kanske det har någonting att göra varför tanter oftare är inblandade? :va

http://www.finalgear.com/

Ehh, innnan ni går lös, kom ihåg uttrycket: "Don't kill the messenger". :hihi Jag refererar bara.

NigHtHawK skrev:
2343907 den gemensama nämnaren e alltså volvo... kanske dålig sikt i dessa :hihi
Har en S80 och backade i förra veckan på en snubbe så jag skriver under på dålig sikt :huvet . Hmm, eller nåt...
Min fru har aldrig kört på någon eller något men jag har å andra sidan massor med bra bortförklaringar :tungan

en 18-årig kille bestämde sig för å göra den klassiska vänster svängen ett par meter fram för mig,
vilket slutade med en snabb parkering i hans bakskärm å en flygtur sen bums in på sjukan.
han hade med vind å solen i naken på en raka men såg mig inte :3freak

aint life a bitch...

KTM vs. Passat

Har aldrig krockat. Var tydligen nära en gång enligt min farsa. Vi övningskörde på Öland. När vi hade kommit fram till byn Byxelkrok söder ifrån, Böda bakom oss så körde jag in i Byxelkroks enda rondell, då var det en gubbe i en blå passat som kom från höger i rondellen och stannade för att släppa fram mig eftersom jag var först in i rondellen, sen slog hans senilitet till och han började gasa även fast han hade sett mig och stannat. Hade inte kärringen i passagerarsätet skrikit och pekat på mig så hade jag blivit mosad under en 1,5 ton tung herrgårdsvagn mitt under solsemestern.

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back