Hoj med "attityd"?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hej Bullen.

Jag har kommit till insikt att min gamla, men välfungerande och blänkande, RF inte ger mig den tillfredsställelse jag vill. Jag vill ha en hoj med attityd, en hoj som är snygg och som folk vänder sig om på stan. Fåfängt? Absolut men vafan.. Man har ett stort ego. :crash Självklart måste hojen gå att köra med när det svänger men det gör väl mer eller mindre alla modernare hojar?

Kraven är: >750 cc, 80+ hästar och en överkomlig försäkringspremie. Hojar jag tänkt lite på är följande, och det är här jag behöver hjälp att fylla på med fler.

- KTM 950 Supermoto. Kompakt, trevlig motor och ett vettigt chassi.
- Yamaha MT-01. Fetjävla motor.
- Buell Firebolt. Här är det bara attitid, rakt igenom.
- Ducati Monster. Lite vanlig men går ju att få rätt elak med lite meckande.

Den enda av ovanstående jag provkört är KTM'en och den gillade jag verkligen. Tipsa om fler, tack.

Buellen var ju snygg om man byter framlyktan.Ducatin kan man göra snygg. MT:n tycker jag är den snyggaste av dessa 3. Ktm är inte så snygg, enligt mig.

Satsa på MT eller Buell och smycka den med lite eget så blir det finfint :D

Hej Bullen.

Jag har kommit till insikt att min gamla, men välfungerande och blänkande, RF inte ger mig den tillfredsställelse jag vill. Jag vill ha en hoj med attityd, en hoj som är snygg och som folk vänder sig om på stan. Fåfängt? Absolut men vafan.. Man har ett stort ego. :crash Självklart måste hojen gå att köra med när det svänger men det gör väl mer eller mindre alla modernare hojar?

Kraven är: >750 cc, 80+ hästar och en överkomlig försäkringspremie. Hojar jag tänkt lite på är följande, och det är här jag behöver hjälp att fylla på med fler.

Den enda av ovanstående jag provkört är KTM'en och den gillade jag verkligen. Tipsa om fler, tack.

Superduke?
Speed Triple?
Z750/Z1000?

3 st som dök upp i skallen :)

Mer tips, om det nu finns. :tummenupp

Z1000 har tidernas fulaste framlyse. Går bort.
Superduken, och nu kommer snart OLJEKYLD GSXR och säger "I told you so", skulle kunna funka. Käftig som få.

KTM

INTE Buell och INTE Monster. Vanligare hoj än Monster får man väl leta efter...

KTM är mer respekt bland hojåkare som vet prestanda osv. MT kanske gillas av icke-hojåkare också om det är viktigt.

KTM

INTE Buell och INTE Monster. Vanligare hoj än Monster får man väl leta efter...

KTM är mer respekt bland hojåkare som vet prestanda osv. MT kanske gillas av icke-hojåkare också om det är viktigt.

Monstern har jag alltid haft lite emot just av den anledningen. Dock en trevlig cykel. Buellen vet jag inget om mer än just att den ser grym ut, speciellt i vit.

Hm. Kanske skulle gjort en "Mingves-tråd" med poll och allt?

Badass? Oh yes.
White_700p.JPG

Hej Bullen.

Buellern är jä...gt kul å köra, men den slutar att dra vi 6-7000.
Ktm är mitt val. Bra motor lite tung när den står stilla men inget man märker när det väl rullar.
Båda är jobbiga i höga hastigheter, de saknar toppkåpa eller annan vind avvisare.
/mina 5 öre

Hej ja kör MT-01 a
ja är nöjd har kört R6 o R1 innan men mt-n går att köra på bra när det svänger oxå. :tummenupp Ja är nöjd . & försäkringen är inte helt galet dyr o det kan ju vara ett + eller hur.....:D

En fin TL1000R med helsystem M4,finns ingen annan blickfångare som är en sån fulländad brudmagnet.

KTM eller Triple tycker jag. Triplen ser helt grym ut i vitt!

speedTriple_colourWhite.jpg

KTM, lite fulsnygg sådär...

23055_0_1_2_950%20supermoto%20black_Image%20credits%20-%20KTM.jpg

Last edited:
Buellern är jä...gt kul å köra, men den slutar att dra vi 6-7000.
Ktm är mitt val. Bra motor lite tung när den står stilla men inget man märker när det väl rullar.
Båda är jobbiga i höga hastigheter, de saknar toppkåpa eller annan vind avvisare.
/mina 5 öre

Sällan jag är ute och tokgasar. Hellre kurvor än motorväg så det kanske inte skulle göra mig nåt. Dags att kolla efter handlare som har demohojar.. Puh.. Igen..

Hej ja kör MT-01 a
ja är nöjd har kört R6 o R1 innan men mt-n går att köra på bra när det svänger oxå. :tummenupp Ja är nöjd . & försäkringen är inte helt galet dyr o det kan ju vara ett + eller hur.....:D

Försäkringen är en fördel. Nackdelen är väl att det är en kösståm-motor i den. :näsblod

Monstern har jag alltid haft lite emot just av den anledningen. Dock en trevlig cykel. Buellen vet jag inget om mer än just att den ser grym ut, speciellt i vit.

Hm. Kanske skulle gjort en "Mingves-tråd" med poll och allt?

Badass? Oh yes.
White_700p.JPG

provkör o jämför dom , var lite sugen på en buell själv ett tag för å få ner försäkringen . men efter provkörningen av den slöaste vibratorn ja kört betala ja hellre gixxerns försäkring . buellen lever knappast upp till utseendet

provkör o jämför dom , var lite sugen på en buell själv ett tag för å få ner försäkringen . men efter provkörningen av den slöaste vibratorn ja kört betala ja hellre gixxerns försäkring . buellen lever knappast upp till utseendet

Det ska jag fan göra. Det där låter som jag. Snygg och långsam. ;)

Om man nu inte ska köra sporthoj eller monster finns det bara yamaha Bulldog kvar!!!namnlös.JPG

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back