Hoj med "attityd"?

Hur är känslan? Mer som motard än åt sporthållet? Det ligger en hoj på Blocket och orsaken enligt annonsen är att hans polare köpt sporthojar och han kan tänka sig en Triple i byte.

Känslan är... Hmmm...v-twin i streetfightermundering ? Sporthoj med crosstyre ? Nä... Går inte att beskriva... Åk o provkör är nog enda rådet jag kan ge. Sen lägger du till lite mysiga vibrationer med effektrör o ett underbart ljud !:tummenupp . Med originalsystemet finns varken vibrationer eller ljud.... attityden ökar med 70 % med ett bra system !:tuttar

Känslan är... Hmmm...v-twin i streetfightermundering ? Sporthoj med crosstyre ? Nä... Går inte att beskriva... Åk o provkör är nog enda rådet jag kan ge. Sen lägger du till lite mysiga vibrationer med effektrör o ett underbart ljud !:tummenupp . Med originalsystemet finns varken vibrationer eller ljud.... attityden ökar med 70 % med ett bra system !:tuttar

När jag hade min 950 Adventure drog jag larmet på bilarna närmast i garaget, varje gång jag startade. :yoparty

Min gamla Ducce 748 sp ...drog helt klart blickarna till sig... gul o vit.. magnesiumfälgar gul rand.. kolfiberburkar...bland tidernas mest eleganta design..lätt!!

Brudmagnet till 10000000%...en riktig huvudvridare..:yoparty :yoparty :yoparty

Min gamla Ducce 748 sp ...drog helt klart blickarna till sig... gul o vit.. magnesiumfälgar gul rand.. kolfiberburkar...bland tidernas mest eleganta design..lätt!!

Brudmagnet till 10000000%...en riktig huvudvridare..:yoparty :yoparty :yoparty

Haft en "vanlig" 748 och instämmer till fullo. Tyvärr alldeles på tok för obekväm för en slö gubbe som jag. ;)

Ibland undrar jag hur ni med sporthojar klarar er?

Vet ni hur mycket ni missar? Ni går miste om mer än halva Sveriges vägnät. Var ute en rejäl tripp idag varav kanske 20 mil på asfalt och 10 på grus.
Fyra vägbommar och två kilometer kostig senare konstaterade jag att båda underlagen lika roliga, men ställer helt olika krav på teknik.

Varje gång jag svänger av "stora" vägen och upp på en skön grusväg så tänker jag "tur att jag inte kör sporthoj". VAd går upp emot ett långt skönt ställ på en grusväg? :confused: :D Det är ju så att nackhåren reser sig!:yoparty

Köp en hoj som du kan köra med överallt. KTM, BMW eller nån annan. Mest flin per krona!

Vill du ha nåt riktigt badass kolla på superenduron eller HP2:an.

Haft en "vanlig" 748 och instämmer till fullo. Tyvärr alldeles på tok för obekväm för en slö gubbe som jag. ;)

VILL MAN VARA FIN FÅR MAN LIDA PIN

Last edited:
Ibland undrar jag hur ni med sporthojar klarar er?

Vet ni hur mycket ni missar? Ni går miste om mer än halva Sveriges vägnät.

Inte då!
Jag ska köra som instruktör på gruskursen 15-17/6 med min Bumse.:fakta

Går lika bra att köra grus med sporthoj som att köra bana med GS. Nema problema!

Inte då!
Jag ska köra som instruktör på gruskursen 15-17/6 med min Bumse.:fakta

Går lika bra att köra grus med sporthoj som att köra bana med GS. Nema problema!

Varför möter jag aldrig några sporthojar ute i skogen då? Jag tror att de flesta blir ompysslade i garaget av sina ägare. Vaxas och poleras. De får ju inte vara smutsiga?

Måste förresten vara lite kämpigt att stå och köra en sporthoj? :D

Last edited:
Jag har haft en Z1000 fram tills förra veckan, trevlig hoj men saknade lite pulver! Jag köpte en Yamaha FZ1N -06 häromdagen, drevade ner den lite och den funkar perfekt. Bra chassi och bromsar och framför allt, en stark motor. Kanske är värt en provkörning i alla fall?!

Köp inte Monster om du är 190cm, du kommer se ut som en cirkusbjörn.

:rofl

FZ1 är annars en hoj man lätt glömmer. jag tycker den är bland de hårdaste nakenhojarna.

Bifogat

• bikepics-754964-800.jpg
    bikepics-754964-800.jpg
    53.8 KB · Visningar: 54
  • bikepics-641103-full.jpg
    bikepics-641103-full.jpg
    88.5 KB · Visningar: 81
Vill du ha en hoj som folk vänder sig om efter ska du definitivt titta på MT-01an. Det är en badass hoj. Vridet är helt enormt. Den varvar bara 5500 rpm men fan vad den går till rödmarkeringen. 1600 cc är extremt manligt ;) Väghållningen kändes också bra det lilla jag körde. Bra bromsar (R1) och ett jävla gött ljud. 90 hk och fk5. Dessutom bjuder yamma på försäkringen första året så där spar du en slant direkt. Sittställningen borde passa långa förare som hand i handske. Jag är 1.72 och kände mig lite tiny men även då så var den sjysst att köra. Lycka till med provkörningarna (y)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back