Hoj Köp

Sen behöver man faktiskt inte effekt för att köra fort..
Jag anser att de är bättre att ha en hoj där du vågar gasa fullt än att ha en mc som man inte vågar det på.
Jag bytade från gixxer 750 till er6n alltså till hälften av effekten.
Direkt körde jag dubbelt så snabbt som med gixxern för ja kunde "hantera" Effekten på ett annat sätt.

Enda anledningen till varför jag skulle vilja ha lite mer mos är för att kunna wheela lite bättre :rolleyes:.

Rakt fram så är er6an inte så snabb (200km/h) men i kurvorna är den perfekt och effekten är kanon för mig .
På Bana hade jag Inga problem att hänga med sporthojarna med min kära lilla tjejhoj.

Så var det ifall för mig.
Och faktiskt jag blev riktigt imponerad att VBK kan hålla så högt tempo med sin mt-03 med 45hk , han bevisar verkligen att man inte behöver ha effekt för att köra fort.
Vill börja med att ge dig cred för att du erkänner att du har en tjejhoj! :tummenupp

Sen har du 100% rätt om hanterbarheten. Det finns kanske 20 - 25 personer i Sverige som klarar av att utnyttja resurserna i en modern 1000cc och alla dessa tävlar i Pro Superbike eller motsvarande. Resten av Sveriges innehavare av 1000cc hojar gör det inte och kunde likväl ha kört 600, 675:a eller 750.

Spinner vidare på VBK's inlägg, tycker man det roligaste som finns att köra rakt fram på E4:an eller E6:an så är en 1000cc perfekt (tror dock en Hayabusa är ännu mer rätt) men om man gillar knixkörning på småvägar eller att köra på Knudan och SRW så är smidighet viktigare än toppeffekt.
 
Vill börja med att ge dig cred för att du erkänner att du har en tjejhoj! :tummenupp

Sen har du 100% rätt om hanterbarheten. Det finns kanske 20 - 25 personer i Sverige som klarar av att utnyttja resurserna i en modern 1000cc och alla dessa tävlar i Pro Superbike eller motsvarande. Resten av Sveriges innehavare av 1000cc hojar gör det inte och kunde likväl ha kört 600, 675:a eller 750.

Spinner vidare på VBK's inlägg, tycker man det roligaste som finns att köra rakt fram på E4:an eller E6:an så är en 1000cc perfekt (tror dock en Hayabusa är ännu mer rätt) men om man gillar knixkörning på småvägar eller att köra på Knudan och SRW så är smidighet viktigare än toppeffekt.

TJEJHOJ! DE SKREV JA ALDRIG!!!
:gnissla
 
Sen behöver man faktiskt inte effekt för att köra fort..
Jag anser att de är bättre att ha en hoj där du vågar gasa fullt än att ha en mc som man inte vågar det på.
Jag bytade från gixxer 750 till er6n alltså till hälften av effekten.
Direkt körde jag dubbelt så snabbt som med gixxern för ja kunde "hantera" Effekten på ett annat sätt.

Enda anledningen till varför jag skulle vilja ha lite mer mos är för att kunna wheela lite bättre :rolleyes:.

Rakt fram så är er6an inte så snabb (200km/h) men i kurvorna är den perfekt och effekten är kanon för mig .
På Bana hade jag Inga problem att hänga med sporthojarna med min kära lilla tjejhoj.

Så var det ifall för mig.
Och faktiskt jag blev riktigt imponerad att VBK kan hålla så högt tempo med sin mt-03 med 45hk , han bevisar verkligen att man inte behöver ha effekt för att köra fort.

TJEJHOJ! DE SKREV JA ALDRIG!!!
:gnissla
Denail....
 
Angående smidighet.
Har själv kört både zx6-r och retta.
Smidighet för mig kan även innebära att slippa växla så införnaliskt upp och ner, och ibland mer än en kugg. Det är surt och Tröttsamt i längden, bara för att man ska hinna med vännerna som sitter med endast högerhanden på styret och rullar.

Sen är det gott, och bra att veta, att man har pulver i hojen.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: zm
gick in på deras sida och där fanns en hel del ögongodis :D
Får nog ta en tur till borås känns det som :D
 
Vill börja med att ge dig cred för att du erkänner att du har en tjejhoj! :tummenupp

Sen har du 100% rätt om hanterbarheten. Det finns kanske 20 - 25 personer i Sverige som klarar av att utnyttja resurserna i en modern 1000cc och alla dessa tävlar i Pro Superbike eller motsvarande. Resten av Sveriges innehavare av 1000cc hojar gör det inte och kunde likväl ha kört 600, 675:a eller 750.

Spinner vidare på VBK's inlägg, tycker man det roligaste som finns att köra rakt fram på E4:an eller E6:an så är en 1000cc perfekt (tror dock en Hayabusa är ännu mer rätt) men om man gillar knixkörning på småvägar eller att köra på Knudan och SRW så är smidighet viktigare än toppeffekt.

Säger inte jag är snabbare på min r1 på kurviga vägar än en 600cc men är ju gott att ha massa pulver hela tiden, 600 cc är ju byggda för att tjejer oxå ska kunna köra mc vem har sagt det ska vara lätt ? finns bara en anledning till att man kör tjej hojjar med för lite effekt det är plånboken eftersom både hojjen och försäkringen är dyrare på en 1000:)

Det är som med bilar jag kör med v8 bil det betyder inte att jag ligger kör ifrån Honda civic type r hela dagarna utan jag gör det för att jag älskar ha en bil som har kraft och går betydligt bättre än en kia ceed miljöbil
 
Last edited:
Säger inte jag är snabbare på min r1 på kurviga vägar än en 600cc men är ju gott att ha massa pulver hela tiden, 600 cc är ju byggda för att tjejer oxå ska kunna köra mc vem har sagt det ska vara lätt ? finns bara en anledning till att man kör tjej hojjar med för lite effekt det är plånboken eftersom både hojjen och försäkringen är dyrare på en 1000:)

Ja har man en liten snopp så :)


Vill jag ha fart och fläkt så kan jag få det utan problem.
Jobbar nämligen som instruktör i Lamborghini och Ferrari hos Supercars.se ;)
 
Last edited:
Ja har man en liten snopp så :)

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem ;)

Ja har man en liten snopp så :)


Vill jag ha fart och fläkt så kan jag få det utan problem.
Jobbar nämligen som instruktör i Lamborghini och Ferrari hos Supercars.se ;)

vill jag köra lamborghini eller ferrari köper jag en men ingen bra pendlar bil kör 7 mil till jobb varje dag

ps använd inte ord som snopp låter så kvinnligt
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top