Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vill börja med att ge dig cred för att du erkänner att du har en tjejhoj!Sen behöver man faktiskt inte effekt för att köra fort..
Jag anser att de är bättre att ha en hoj där du vågar gasa fullt än att ha en mc som man inte vågar det på.
Jag bytade från gixxer 750 till er6n alltså till hälften av effekten.
Direkt körde jag dubbelt så snabbt som med gixxern för ja kunde "hantera" Effekten på ett annat sätt.
Enda anledningen till varför jag skulle vilja ha lite mer mos är för att kunna wheela lite bättre.
Rakt fram så är er6an inte så snabb (200km/h) men i kurvorna är den perfekt och effekten är kanon för mig .
På Bana hade jag Inga problem att hänga med sporthojarna med min kära lilla tjejhoj.
Så var det ifall för mig.
Och faktiskt jag blev riktigt imponerad att VBK kan hålla så högt tempo med sin mt-03 med 45hk , han bevisar verkligen att man inte behöver ha effekt för att köra fort.

Sen har du 100% rätt om hanterbarheten. Det finns kanske 20 - 25 personer i Sverige som klarar av att utnyttja resurserna i en modern 1000cc och alla dessa tävlar i Pro Superbike eller motsvarande. Resten av Sveriges innehavare av 1000cc hojar gör det inte och kunde likväl ha kört 600, 675:a eller 750.
Spinner vidare på VBK's inlägg, tycker man det roligaste som finns att köra rakt fram på E4:an eller E6:an så är en 1000cc perfekt (tror dock en Hayabusa är ännu mer rätt) men om man gillar knixkörning på småvägar eller att köra på Knudan och SRW så är smidighet viktigare än toppeffekt.