Hoj Köp

Det jag uppfattat folk tyckt är att dem tycker k5/k6 är rappare i mellanregistret och k8 har lite mer effekt på höga varv.
Därför jag dras lite mer åt k6 då det är mest i mellanregistret jag vill ha hk. Inte vidare ofta jag ligger på 9000 varv +. Om man nu ska lita på vad folk som kört den säger. Har ej provat själv.
 
Det jag uppfattat folk tyckt är att dem tycker k5/k6 är rappare i mellanregistret och k8 har lite mer effekt på höga varv.
Därför jag dras lite mer åt k6 då det är mest i mellanregistret jag vill ha hk. Inte vidare ofta jag ligger på 9000 varv +. Om man nu ska lita på vad folk som kört den säger. Har ej provat själv.

det är katen men den är alltid bortagen om det är system på men jag baserar detta på siffror i tidningar jag läste ett test i bänken med k6 k7 samma mellar register men mer toppeffekt på k8 dom körde en r1 07 mot k6 den hade svårt att hänga med r1 men k8 k7 var snabbare 10 hk mer på hjulet ska se om jag hittar tidningen k8 snabbare till 100 200 än k6 högre toppfart osv

mm, eller hur! Vad ska man säg.. ??:rolleyes: :krama[/QUdet var det han men visst kriss det tror inte jag heller men att den är snabbare är ju sant rätt mycket också så jag tycker du ska köpa en gixxer k7:yoparty
 
Last edited:
Det är faktiskt så här ! lyssna nu pojkar det är bara fjoller som svänger!!!! det är rakt fram som gäller !snabbast från malmö göteborg det är den som vinner:D:D så jag är på jakt efter en hayabusa turbo men en förlängd sving och laserkanoner:Bugar

Hör med Erik Marklund, han säljer säkert sin. Han säger att det är den hoj han trivs bäst på. Men det är inget för mig, har snöat in mig på Honda Monkey :hojsmilie
 
Blir det en ny hoj så blir det antingen en k6 eller k8, men inte nu till sommaren utan nästa igen såvida jag inte vinner pengar på lotto! :D Är grymt nöjd med Honda så det blir roligt o jämföra sen med Suzuki. Har bara haft Honda gathojar hittills. Inte bäst på nåt, men så jäääkla bra på det mesta och kvalitén behöver vi inte ens diskutera. :) Hoppas att Suzuki blir minst lika bra.. men det är inte dagens bekymmer så.. hehe
 
Det jag uppfattat folk tyckt är att dem tycker k5/k6 är rappare i mellanregistret och k8 har lite mer effekt på höga varv.
Därför jag dras lite mer åt k6 då det är mest i mellanregistret jag vill ha hk. Inte vidare ofta jag ligger på 9000 varv +. Om man nu ska lita på vad folk som kört den säger. Har ej provat själv.

Tycker du ska testa zx10 04:yoparty det ska vara ett monster med ett extremt bra mellanregister du kan ju testa en så får du se:tummenupp

Blir det en ny hoj så blir det antingen en k6 eller k8, men inte nu till sommaren utan nästa igen såvida jag inte vinner pengar på lotto! :D Är grymt nöjd med Honda så det blir roligt o jämföra sen med Suzuki. Har bara haft Honda gathojar hittills. Inte bäst på nåt, men så jäääkla bra på det mesta och kvalitén behöver vi inte ens diskutera. :) Hoppas att Suzuki blir minst lika bra.. men det är inte dagens bekymmer så.. hehe

Kvaliten är bäst på honda det säger alla men jag tror du kommer att känna en jäkla skillnad på effekten om du varvar ut den ska jag sälja min hoj och köpa en annan blir det en kawa eller en strettfighter:yoparty
 
Last edited:
Retta mig

Grabbarna grus.
Tycker endel stirrar sig blinda på tidningarnas siffror. Testförarna har det som sitt jobb, både i tort och vått. Personligen tycker jag körställningen, reglage, Fjädring, däck och feedback. är faktorer som spelar större roll än 6 kilogram, 7hk och 3,25Nm !!! Jag har kört en zx10r -07, kändes som jag inte blir snabbare på en sådan än min gamla retta -01. och zx10 SKA vara snabb. Och jag är inte märkeslojal. Känns allt korrekt, kan man konsentrera sig på körningen. Men inte ens det klarade jag av, :huvet
Ut och testa, gör en +/- lista. sen om ni köper med huvudet eller hjärtat får ni stå för. Tack för ordet. :krama
 
Grabbarna grus.
Tycker endel stirrar sig blinda på tidningarnas siffror. Testförarna har det som sitt jobb, både i tort och vått. Personligen tycker jag körställningen, reglage, Fjädring, däck och feedback. är faktorer som spelar större roll än 6 kilogram, 7hk och 3,25Nm !!! Jag har kört en zx10r -07, kändes som jag inte blir snabbare på en sådan än min gamla retta -01. och zx10 SKA vara snabb. Och jag är inte märkeslojal. Känns allt korrekt, kan man konsentrera sig på körningen. Men inte ens det klarade jag av, :huvet
Ut och testa, gör en +/- lista. sen om ni köper med huvudet eller hjärtat får ni stå för. Tack för ordet. :krama



Bra sagt! :tummenupp Jag vet redan vilken hoj jag ska ha nästa byte och exakt hur den ska vara kittad! Har målat upp den hojen helt i min fantasi! :)
 
Grabbarna grus.
Tycker endel stirrar sig blinda på tidningarnas siffror. Testförarna har det som sitt jobb, både i tort och vått. Personligen tycker jag körställningen, reglage, Fjädring, däck och feedback. är faktorer som spelar större roll än 6 kilogram, 7hk och 3,25Nm !!! Jag har kört en zx10r -07, kändes som jag inte blir snabbare på en sådan än min gamla retta -01. och zx10 SKA vara snabb. Och jag är inte märkeslojal. Känns allt korrekt, kan man konsentrera sig på körningen. Men inte ens det klarade jag av, :huvet
Ut och testa, gör en +/- lista. sen om ni köper med huvudet eller hjärtat får ni stå för. Tack för ordet. :krama

siffror är allt:tuttar:yoparty
 
Det viktiga för mig är körställning, utseende, kvalitet och chassi (vikt och hur den känns i svängen). Effekt kommer nog sist på listan av dom hojar jag kollar på för tillfället då alla ligger högt vad gällande hk som jag ändå inte kan utnyttja med mina köregenskaper.
Dock vill jag ha en hoj med starkt mellanregister då min gamla inte var så het.
 
det viktiga för mig är körställning, utseende, kvalitet och chassi (vikt och hur den känns i svängen). Effekt kommer nog sist på listan av dom hojar jag kollar på för tillfället då alla ligger högt vad gällande hk som jag ändå inte kan utnyttja med mina köregenskaper.
Dock vill jag ha en hoj med starkt mellanregister då min gamla inte var så het.

köp en ducce!!
 
Finns inga intressant nu bara. :mad:
Hoppas det dyker upp någon till våren.
 
Finns inga intressant nu bara. :mad:
Hoppas det dyker upp någon till våren.

mm, jag kollade också lite idag och hittar inte en enda som är fin eller intressant. Så dött har det aldrig vart på k5-k8 fronten.. :va Populära hojar och inte många som vill bli av med dem. De som säljs mest är svarta och det är INTE av intresse!
 
Frågan är om det kommer så många mer till våren då inte så många kanske vill sälja när säsongen och suget kommer. Vet inte om jag vill ha svart eller blåvit. Kanske inte får välja om det fortsätter så här och man får ta vad som finns..:gnissla
 
Frågan är om det kommer så många mer till våren då inte så många kanske vill sälja när säsongen och suget kommer. Vet inte om jag vill ha svart eller blåvit. Kanske inte får välja om det fortsätter så här och man får ta vad som finns..:gnissla

Jag kommer definitivt välja blåvit om den blir tillgänglig när det är dax för mig. :)
 
Mycket snack om kvalitet::va
Jag kan inte komma på någon som haft problem med sin cykel, förutom John när han skulle ha igång sin i hjärnarp. (Kontaktfel vid reglaget).
Känns som det bara är att räkna "elle belle bi" när man ska hitta sin nästa hoj.

Så frågan är kan man köpa grisen i säcken???
 
Mycket snack om kvalitet::va
Jag kan inte komma på någon som haft problem med sin cykel, förutom John när han skulle ha igång sin i hjärnarp. (Kontaktfel vid reglaget).
Känns som det bara är att räkna "elle belle bi" när man ska hitta sin nästa hoj.

Så frågan är kan man köpa grisen i säcken???

Jag tror inte det. Min var ju ändå 6 år gammal då det glappade lite i kontakten och det är första felet jag har haft. Min gamla cbr -96 hade jag inga problem eller fel med alls.
Din skulle ju ha "problem" med växellådan och du växlade utan koppling i 9 år och funkade bra. :D
På nyare hojar tror jag inte man kan köpa grisen i säcken. Kanske lite mer tveksamt när det gäller äldre även om jag inte haft några problem.
 
Jag tror inte det. Min var ju ändå 6 år gammal då det glappade lite i kontakten och det är första felet jag har haft. Min gamla cbr -96 hade jag inga problem eller fel med alls.
Din skulle ju ha "problem" med växellådan och du växlade utan koppling i 9 år och funkade bra. :D
På nyare hojar tror jag inte man kan köpa grisen i säcken. Kanske lite mer tveksamt när det gäller äldre även om jag inte haft några problem.

Tycker ni är lite dryga med ert köpa hoj snack ingen som handlar ju kanske dax sälja sin egen ingen som kommer ha hoj till sommaren verkar det som Olof, Kriss, och Jon skärp er nu köp en Hoj
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top