Hojåkande flickvänner på gammalt skit?

• Thread starter Thread starter Fist Woman
  • Start date Start date
crashtestdummy skrev:
det är dom du ser försvinna framför dig i horisonten. : :hihi

ang att tjejer alltid har sämre cyklar. Vill dom ha bättre så får dom väl förfan köpa en bättre. det är ta mig tusan inte killens sak att köpa hoj till tjejerna, killar köper blommor och choklad till damer inte motorcyklar.

kanske ett presentkort på bensin funkar bättre till en bike brud

Men vad i helvete?? Vad är detta för en dum tråd?

I mitt förhållande lägger tjejen tusentals kronor på kläder varje månad. Själv är jag glad om jag får ett par nya strumpor! VARFÖR ÄR DET SÅ?? JÄVLA DISKRIMINERING!! FY FAN!!

Eller... Kan det kanske vara så att hon väljer att lägga sina surt förvärvade slantar på kläder, medan jag väljer att lägga dem på hojen? :rolleyes:

Samma sak gäller naturligtvis hojåkande tjejer! De kanske inte vill lägga hela sin lön på en sprillans ny R-hoj. :kocko

Allt handlar om prioriteringar! Punkt!

HanneZ skrev:
Ja alla killar är grisar som vill förnedra kvinnor, det va väl det svaret du ville ha?

Äh, är det någon som förnedrar kvinnor är det Fist Woman, bara genom att vara en (ptja, om vi nu för diskussionens skull antar att en användare faktiskt är samma sak som en existerande verklig människa) och göra såna höjdarinlägg. :D

Har aldrig sett en tjej utnytja alla kusar i en hoj,så varför köra en västing ?
Nä,brudar borde ha en rosa "saftblandare" på hjälmen så vi killar hinner gira.
:hihi

Äh,man väljer väl hoj efter intresse/ekonomi.

Fist Woman skrev:
Är det för att grabbarna verkligen skall visa vem som bestämmer och förnedra sina flickvänner, eller kör tjejerna helt enkelt så mycket bättre att de hänger med bra i tempot ändå.
Okej, alla har inte råd med försäkringar och inköp av två nya sporthojar... men varför kan i så fall inte grabbarna åka Niklas och tjejerna åka modernt? (för handen på hjärtat, de flesta av er anser sig väl vara helt överlägsen varje tjej som MC-förare)

Det låter som att du förutsätter att mannen betalar båda hojarna? Eller att inköpet av båda sker samtidigt i samförstånd och kvinnan är en förtryckt mes? Tror du att ett normalt förhållande fungerar om killen vill förnedra tjejen? Skulle en normal tjej gå med på det? Det låter som att du drar alla över en kam? Det låter mycket, jag frågar mycket. Vad kör du för hoj? Är du singel?

Lurch skrev:
Det låter som att du förutsätter att mannen betalar båda hojarna? Eller att inköpet av båda sker samtidigt i samförstånd och kvinnan är en förtryckt mes? Tror du att ett normalt förhållande fungerar om killen vill förnedra tjejen? Skulle en normal tjej gå med på det? Det låter som att du drar alla över en kam? Det låter mycket, jag frågar mycket. Vad kör du för hoj? Är du singel?

Ähh... Antingen slängde hon ut ett flamebait, eller också är hon en förgrundsfigur i "Feministiskt initiativ" :rofl

I vilket fall ligger det nog inte speciellt mycket tankearbete bakom detta inlägg...

Fist Woman skrev:
Jag har krupit fram ur min dunkla håla, borstat bort jorden från hängpattarna och undrar över;

Det är kul att se att det blir fler och fler tjejer som åker motorcykel, ett märkligt fenomen som jag noterat är emellertid att många tjejer som åker med sina pojkvänner (pojkkompisar) åker omkring på mycket sämre, mindre och billigare MC än sina manliga dito.
Ofta ser man grabbarna på nya, fräscha blades, ninjas, R1:or eller gixxers men tjejerna... ja dom skall harva runt på någon toksur CB 400 Niklas från -83 som inte ens har 14 Hk under 10 tusen varv.
Är det för att grabbarna verkligen skall visa vem som bestämmer och förnedra sina flickvänner, eller kör tjejerna helt enkelt så mycket bättre att de hänger med bra i tempot ändå.
Okej, alla har inte råd med försäkringar och inköp av två nya sporthojar... men varför kan i så fall inte grabbarna åka Niklas och tjejerna åka modernt? (för handen på hjärtat, de flesta av er anser sig väl vara helt överlägsen varje tjej som MC-förare)

Nu skall jag oxå erkänna att ovanstående inte verkar gälla för de tjejer som häckar här. nog om det.

"grabbarna visa vem som bestämmer"?
lol växte du upp på 20 talet eller?
Grabben köper sin hoj. Tjejen köper sin. SÅ hur fan påverkar jag hennes köp av hoj?

Och du, finns inte en susning att du e brud.

Fist Woman skrev:
Jag har krupit fram ur min dunkla håla, borstat bort jorden från hängpattarna och undrar över...
Du kanske finner svaret hos dig själv, varför kör Du själv en klen gammhärk?

EDIT: mupp.

Last edited:
åter igen:
Fistwoman är ingen riktig tjej.
Detta är ingen åsikt. Det är fakta.
*Namnet.
*Språket.
*Ämnena
*Kvinnosynen.
ALLT talar för att det är en kille som bara vill röra om lite i grytan.

MrEd skrev:
åter igen:
Fistwoman är ingen riktig tjej.
Detta är ingen åsikt. Det är fakta.
*Namnet.
*Språket.
*Ämnena
*Kvinnosynen.
ALLT talar för att det är en kille som bara vill röra om lite i grytan.

språket? skriver tjejer annorlunda än killar?

här ser ni iallafall typexemplet på det fist woman pratade om: karln kör speed triple -04 (utagen 05), själv knattrar man runt på en srx-6 -89a(utagen 90 för fan!!). Det hela beror på att han har fast anställning som datageni, medan jag är en utfattig student som fått låna till hojen. jag tycker min lilla cykel är väldigt charmant på många sätt, men jag skulle inte bli förvånad om jag köper nåt nyare och dyrare när jag är färdig framöver.

edit: till saken hör att min pojkvän är mycket mer intresserad av motorcyklar än jag som tycker det är kul men det är inte mitt största intresse liksom, har haft körkort i iallafall en år, medan jag tar mitt i år(hoppas jag...) osv. vi är klassiker på de flesta sätt, i det här fallet.
bäst jag skickar ut honom på disken, för att jämna ut det hela lite.

för övrigt tycker jag att lite god grytomrörning alltid piggar upp!

Last edited:
Fist Woman skrev:
Jag har krupit fram ur min dunkla håla, borstat bort jorden från hängpattarna och undrar över;

Det är kul att se att det blir fler och fler tjejer som åker motorcykel, ett märkligt fenomen som jag noterat är emellertid att många tjejer som åker med sina pojkvänner (pojkkompisar) åker omkring på mycket sämre, mindre och billigare MC än sina manliga dito.
QUOTE]

DU igen???

Du är lika angenäm som en urinvägsinfektion, vik hädan satan!! :fatta!

MrEd skrev:
"Borstat bort jorden från hängpattarna"
Jargong du brukar slänga dig med Clara?

tja, skulle jag vilja provocera lite(vilket jag vill emellanåt) och driva rätt mycket med mig själv(vilket jag gör titt som tätt) skulle jag inte banga på att skriva så.

jag säger inte att det är helt uteslutet att den glada knytnävskvinnan är en kille som vill jäklas lite med er gossar, men alla tjejer är inte så *thi-hi kjamizzaj* som du verkar tro.

Last edited:
Jag älskar att åka hoj så lite prioritering måste man göra

Jag prioriterar/lägger pengar på det som ger mig mest.

Mycket pengar på MC:n, Mc-kläder, ja allt som kretsar kring hojen typ.

Prioriterar bort: Utekvällar på baren , onödiga inköp, KLÄDER , Smink ja alla tjejer behöver inte sminka sig hela tiden faktiskt (fast lite åker på när det är fest.

Citat:
Inskickat av Fist Woman
Jag har krupit fram ur min dunkla håla, borstat bort jorden från hängpattarna och undrar över...

She's been faking since day one,

kvinnor är förtryckta utav oss hänsynslösa män i alla situationer! bl.a hojåkning. detta patriarkiska samhälle tillåter inte kvinnor att ha bra hojjar.. :3freak att ni orkar.. växla ner i stället och polocka upp den! :fyllisar

Last edited:
BiB skrev:
Fan Clara! Nu sabbade du allt som jag har trott på i hela mitt liv :rolleyes:

f'låt *thihi* *titta på* *kjamizzar* *fnizzar och rodnar* (osv)

:tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...