Hojåka i LUGNT tempo.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ja jäklar vad mycket folk det blev idag, kul. :banana

Japp, däremot fattar jag inte varför folk som vill köra 300 envisas med att åka i "lugnt tempo" körningen ändå.
Blir så ojämnt tempo och ingen har en aning om vem som är sist eller först. Känns som att man nästan ska stå kvar en stund på skogis så slipper man hjälpa till att plocka upp folk från diket sen. :smasha

Själv stötte jag på 3 små vänner som studsade över vägen framför mig för att gräsmattan på andra sidan såg mkt godare ut.

rådjur.JPG

(Den vita klumpen är ett rådjur, 2 till strax till höger i mörkret)
 
Last edited:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Tack för ikväll! Hoppas alla hade det trevligt trots starten från skogis med 60 hojar. Blev nog ett litet missförstånd :)

Kul att se många nya ansikten. Nästa gång organiserar vi det bättre genom att dela upp gruppen.

Hoppas alla kommer hem oskadda :)
 

Rotker

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En annan än den jag hade förut
Tack för en mycket kul men lite förvirrande tur:) långsam, lite snabbare, långsam grupp...?? (jag klagar dock inte!) Hälsar jag på svarta BMW:n
 

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Krylbo
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
Ohhh fy fan vad skönt nu kom vi hem, det blev 50mil i dag så nu är vi nöjd för idag, så tack alla för en trevlig hojtur. :yoparty:tummenupp
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Ja, det var lätt förvirrande igår med olika hastigheter blandade. Skulle nästan behöva sätta upp stora skyltar med lugn, medel, snabb :D

Tack alla ändå för en trevlig kväll. Kändes som vi lyckades hålla ihop den lugna gruppen in till Donken i alla fall.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Japp kul att köra ihop med olika hojfolk på olika ställen och med lite nya vägar :) Min tanke var att köra i lugna gruppen men insåg snart att det inte var den gruppen jag hamnade i :hihi
Jo det var nog den lugna gruppen. Det tog ett tag för mig också med att fatta att det är "lugnt" tempo. Men när vi är så många borde vi alla vara bättre på att gruppera oss i mindre grupper efter tempo.
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Jo det var nog den lugna gruppen. Det tog ett tag för mig också med att fatta att det är "lugnt" tempo. Men när vi är så många borde vi alla vara bättre på att gruppera oss i mindre grupper efter tempo.

Jag tror faktiskt att gårdagen var en av dom bästa körningar jag varit på som haft 40+ hojar.. tidigare gångar har det varit rörigt till rosen sen har typ 75% försvunnit. :)
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top