Hojåka 2008

Status
Ej öppen för fler svar.
Tjena, eleven här!

Mycket trevligt i lördags, det måste erkännas. Frugan sa att jag inte varit så uppspelt sedan grabben föddes...

Homer

Hur många är intresserade av att åka ner 1 maj till norrköping och titta på mc-kortegen? kanske även åka lite med norrköpingsgänget. kollade precis vädret och det ser ut att bli uppehåll.

Följande har hänt... Eniac satt en dag på sin gamla yamma från 1985 och körde längs med fina släta vägar... Helt plötsligt planterades ett frö i hans huvud... ett frö som snart växte till en blomma. Blomman hade dock inte en vanlig blomma till blomma, utan en mun. Munnen sade : Sälj ditt gamla tråkiga åk och skaffa någonting nyare istället.
Eniacs hjärna styrde hans fingrar till www.blocket.se där en annons på den gamla yamman sattes ut. Första personen som tittar på den gamla yaman köper den, och Eniac står allderles hastigt och lustigt utan hoj.
Nu kom den konstiga blomman utan blomma till blomma utan en mun istället tillbaks på sin perkulator och säger denna gång : Du vill ha en twin!
Eniac funderar ett par sekunder och kommer efter en provkörning av en modernare cykel med 600 kubikcentimetrars förbränningsutrymme på att de fanemig vore bättre med en twin. Sagt och gjort. Eniac tittar sig omkring via samma ställe han sålt sin håoyyy och hittar där en trevlig sak... VTR heter den visst. Eniac provkör en sådan på en viss mc-butik där det visar sig att säljarna är snålare än judas och inte ens kan pruta en... INTE ENS EN krona. Då fick det vara.
Eniac tittar vidare och hittar en ett år äldre, med några fler mil på mätaren, men dock massa kronor billigare likadan... dock inte i samma snygga färg som den första hade, men ändå. Man får kompromissa... Eniac beger sig på provtur och känner ganska direkt, Den var ju najs denna också, men ett nytt batteri och lite översyn skulle behövas och än en gång kommer blomman som inte har en blomma till blomma utan en mun istället och säger : Eniac... köp den, annars är du dum i huvudet. Sagt och gjort... Eniac slår näven i bordet och säger 'Jag tar den' och nu väntar bara Eniac på att veckan som han är borta hemifrån skall gå över så han kan åka och hämta sitt nygamla köp...

Lång historia kort : Tröttnade på FZ'an och sålde. Var mer sugen på Twin, provkörde lite och kom fram till att en VTR är ett bra alternativ både körmässigt och ägandemässigt. Köpte en idag, men den har lite saker som skall ses över plus att jag inte är hemma under hela helgen, så jag hämtar den på tisdag efter jobbet.

Tjoho en till twin! Nu ångrar du att du sålde din ankätare!!!!!
Jag får kanske ihop min imorrn sen hoppas jag att han går som han ska....
Den blev silverbird metallic å svart plus en massa blåeloxerade saker på.....

Bra gjort Eniac ska bli kul att se nyförvärvet..... när det blir.:tummenupp:tummenupp

Tjoho en till twin! Nu ångrar du att du sålde din ankätare!!!!!
Jag får kanske ihop min imorrn sen hoppas jag att han går som han ska....
Den blev silverbird metallic å svart plus en massa blåeloxerade saker på.....

Bra gjort Eniac ska bli kul att se nyförvärvet..... när det blir.:tummenupp:tummenupp

nej!! tvärtom nu verkar det som alla ska köra twin, när jag känner att jag sålt själen så behöver jag bara vrida lite på rullen så återkommer flinet. Fy fan vad den nya går, helt sjuk hoj! krämade ur lite igår vid ett bra tillfälle och hade 290 på mätarn och då fanns det lite till att ge på 5an och EN VÄXEL TILL!!!!!

MEN vilka ska med på 1a maj?? kom igen nu vore kul om vi kunde sätta rekord. Igår funderade vi på varför vi bara var 2 :va när det var så fint väder vars är alla OCH OM NÅGON NY I STAN MED HOJ VILL ÅKA LITE SÅ ÄR DET BARA ATT HAKA PÅ. Kom igen nu degkluttar!!!!

Rolig liten historia, gjorde helt rätt, twin rocks:rock

verkar som vi snart får byta namn till katrineholms twinklubb :D

Last edited:
Om vädret är skapligt så kan jag tänka mig en tur på torsdag, vilken tid siktar ni på? det är ju valborg ikväll, så det kan ju bli lite sent tänker jag...:tungan
/T

nej!! tvärtom nu verkar det som alla ska köra twin, när jag känner att jag sålt själen så behöver jag bara vrida lite på rullen så återkommer flinet. Fy fan vad den nya går, helt sjuk hoj! krämade ur lite igår vid ett bra tillfälle och hade 290 på mätarn och då fanns det lite till att ge på 5an och EN VÄXEL TILL!!!!!

MEN vilka ska med på 1a maj?? kom igen nu vore kul om vi kunde sätta rekord. Igår funderade vi på varför vi bara var 2 :va när det var så fint väder vars är alla OCH OM NÅGON NY I STAN MED HOJ VILL ÅKA LITE SÅ ÄR DET BARA ATT HAKA PÅ. Kom igen nu degkluttar!!!!

verkar som vi snart får byta namn till katrineholms twinklubb :D

vad sägs om 11.30 vid shell och avfärd cirka 11.45 så kan man gå ett varv vid samlingsålatsen o glo på lite hojjar och sedan åka till glassbaren vid östra promenaden och käka glass och glo lite. ska slänga in en blänkare hos norrping-gänget o se om det ska åkas någe.

Kanske ska jobba på som faaan imorgon bitti så att jag får lite grejor gjorda....
Får väl stiga upp vid 07.00 å börja jobba...:(

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...