Hojåka 2008

Status
Ej öppen för fler svar.
Japp!! Gick först till forssjö för att hämta cykeln sen cyklade jag in till stan på nya cykelbanan mellan forssjö å nyköpingsv....
Så det blev en riktig motionsrunda idag så nu är man värd några öl :)...

skaplig tur idag

Halloj alla!
Idag blev det en riktigt skaplig tur. Kom iväg sent, framåt 13:30 hemifrån och mötte upp en kompis på Statoil i Norsholm. Därifrån styrde vi kosan mot Söderköping och hamnade på Å-fiket. En kopp svagt kaffe senare drog vi vidare på E22 mot Ringarum. Vägarna var ganska skapliga, men inte alls så fina som jag vill minnas att dom var för ett par år sen, tyvärr. Nåväl, från Ringarum till Åtvidaberg och därifrån vidare till Kisa. Kanonvägar, och det skulle braa bli bättre och bättre!
Tankade i Kisa och drog vidare mot Malexander och det var nu dom RIKTIGT fina vägarna kom, och tempot också! Nåväl, från Malexander till Boxholm och därifrån till Mjölby, och sen började det bli lite kallt, så för min egen del blev det motorvägscruise tillbaks till stavsjö och sen hemåt.
Allt som allt blev det runt 30 mil på kanonvägar och en alltigenom bra dag. Den här svängen ska ni hänga med på vid tillfälle!
mvh /T

Japp, dom är alldeles suveräna, nu innan alla sommargärster börja komma ut i busken. Självklart blir det att åka mer i dom trakterna, det är bara att hojta till när andan faller på!
mvh /T

Kan tänka mig att Boxholm och Malexander vägarna är fina :) Får bli en Lördags tur i framtiden?

Tycker det låter som en bra idé att göra som tob och ta en lite längre sväng söderut. Kvarsebo är förvisso kul men den är lite kort för att hålla för en lördagstur. Åkte Kisa - Österbymo (väg 134) förra året och vill minnas att den var guppig och jävlig. Kanske nyasfalterad?

Nja jag vet inte hur den vägen ser ut, men mellan Kisa och Malexander är den helt suverän, och från Malexander till Boxholm är den visserligen lite smalare, men minst lika fin. Dessutom finns det gott om ställen att stanna och antingen njuta av utsikten, eller att ta en fika på. Den som tycker om lååånga svängar med riktigt bra asfalt ska hänga med nästa gång!
Mvh /T

Tycker det låter som en bra idé att göra som tob och ta en lite längre sväng söderut. Kvarsebo är förvisso kul men den är lite kort för att hålla för en lördagstur. Åkte Kisa - Österbymo (väg 134) förra året och vill minnas att den var guppig och jävlig. Kanske nyasfalterad?

Japp, dom är alldeles suveräna, nu innan alla sommargärster börja komma ut i busken. Självklart blir det att åka mer i dom trakterna, det är bara att hojta till när andan faller på!
mvh /T

Kanonsväng var det verkligen, precis vad som behövdes efter vinterdvalan :tummenupp . Synd bara på mitt bakdäck som gjorde att vi fick linka hemåt sista biten...

Säg till om ni ger er ut på turne häråt så hakar jag på om det passar. Vi har ju faktiskt inte åkt på de kurvigaste vägarna än. :D

/R

Hehe, jojo kan tänka mig att du vet var det kan svänga rejält, Bjälbokurvorna är ju inte at leka med, hua! Nu har du ett nytt fint bakdäck monterat och klart förresten, bara att komma och hämta!
Tack för turen så höres vi om fler!
/T

Kanonsväng var det verkligen, precis vad som behövdes efter vinterdvalan :tummenupp . Synd bara på mitt bakdäck som gjorde att vi fick linka hemåt sista biten...

Säg till om ni ger er ut på turne häråt så hakar jag på om det passar. Vi har ju faktiskt inte åkt på de kurvigaste vägarna än. :D

/R

Blev en liten tur till Rejmyre jonas, peter och jag körde, de öppnar officiellt den 1maj med MC träffar varje måndag så det är bara åka ditt och käka lite nybakade bullar + kaffe då. Vi tjuvstarta med kaffe och bulle redan idag :tungan. tack för idag grabbar!!!.

Blev en liten tur till Rejmyre jonas, peter och jag körde, de öppnar officiellt den 1maj med MC träffar varje måndag så det är bara åka ditt och käka lite nybakade bullar + kaffe då. Vi tjuvstarta med kaffe och bulle redan idag :tungan. tack för idag grabbar!!!.

vart bär det av imorgon, och vart håller alla hus. ut o lufta hojjarna!!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...