Hojåka 2008

Status
Ej öppen för fler svar.
Svårt att säga, många som inte skriver!!
Hoppas ni blir/blev ett gäng ivf, och att ni hitta "tob", ev "hedsköld":)

Det blev en snabb sväng in till Nyköping, enda K-holms bon jag träffade kör en jävligt fin Prilla. I övrigt ganska lite folk, och regn som hängde i luften.
mvh /T

Det blev en snabb sväng in till Nyköping, enda K-holms bon jag träffade kör en jävligt fin Prilla. I övrigt ganska lite folk, och regn som hängde i luften.

Antar att du menar grannen min:rolleyes:, såg han/dom komma förbi här för nån timme sen!!
När får vi något omslag i vädret då:va så vi kan få igång några vettiga körningar med mycket folk:)

Det blev visst nått missförstånd vid kvällens körning ???????????

Jag stannade helt spontant och efter en stund kom Hockehejm och tankade vid pratade en stund och 17,30 kommer Fido och frågar om vi skall med till Norsholm, okey säger vi då, strax efter det åker jag och hämtar pengar hem för att möta upp de vid Talltullen, övriga lämnade Shell ca: 17,40 och vad och vilka som var där vet jag inte riktigt men Tuggis hade kommit efter att jag åkte.
Sen vet inte jag men Doller hade tydligen pratat med Tuggis på telefon :confused: men Tuggis fick inte tag i honom innan det var dags att dra iväg och Doller blev tydligen akterseglad, synd men det blir fler gånger.

Ja vadan detta,,, jag brukar om jag är åksugen skriva här eller sms:a Per/Peter/Leif/Markus S (de jag har i mobilen) eller så åker jag ner till Shell för att se om det kommer fler annars blåser jag iväg själv helt enkelt.

Och så har vi 2 tider 17,15 samling 17,30 åka och är man sen skicka ett sms eller mms, man kan ju typ ringa också.

Sen vet jag inte riktigt varför vi är så få som åker men alla har ju sitt att bry sig om förmodligen men det var ju riktigt kul när vi mallade iväg 22 st.:tummenupp

Vad tror ni om att ändra förstasidan och återgå till förra årets vinnande koncept?
Alltså, en stående tid alla vardagar utom fredagen?:tummenupp

Detta kom väl egentligen upp för att jag ev "doller" missa gårdagens körning. Satt å velade hemma men ingen hade skrivit något, så jag åkte aldrig ner till Shell. Sen får man höra att dom varit i Norsholm, suck!!

Last edited:
Vad tror ni om att ändra förstasidan och återgå till förra årets vinnande koncept?
Alltså, en stående tid alla vardagar utom Fredagen?:tummenupp
Känns som vi åkte mera då:va

Kvalitet eller kvantitet... Tror de flesta vill ha kvalitetstid på sin hoj och inte bara åka så mycket som möjligt på våra lokala vägar och nöta däck i onödan mer eller mindre.

Färre åktillfällen med lite större mål än Rejmyre skulle nog göra att fler dyker upp.

Kvalitet eller kvantitet... Tror de flesta vill ha kvalitetstid på sin hoj och inte bara åka så mycket som möjligt på våra lokala vägar och nöta däck i onödan mer eller mindre.

Färre åktillfällen med lite större mål än Rejmyre skulle nog göra att fler dyker upp.

Måste tänka på alla!!
Du fårstår att i veckorna hinner man inte så långt, å vad är det för fel på Rejmyre förresten?:va
Längre turer får nog förpassas till helgerna:tummenupp
Sen måste man inte åka varje kväll, det är ju upp till var å en, bara ökar möjligheterna!!

Last edited:
ang torsdagskörningen

Det blev visst nått missförstånd vid kvällens körning ???????????

Jag stannade helt spontant och efter en stund kom Hockehejm och tankade vid pratade en stund och 17,30 kommer Fido och frågar om vi skall med till Norsholm, okey säger vi då, strax efter det åker jag och hämtar pengar hem för att möta upp de vid Talltullen, övriga lämnade Shell ca: 17,40 och vad och vilka som var där vet jag inte riktigt men Tuggis hade kommit efter att jag åkte.
Sen vet inte jag men Doller hade tydligen pratat med Tuggis på telefon :confused: men Tuggis fick inte tag i honom innan det var dags att dra iväg och Doller blev tydligen akterseglad, synd men det blir fler gånger.

Ja vadan detta,,, jag brukar om jag är åksugen skriva här eller sms:a Per/Peter/Leif/Markus S (de jag har i mobilen) eller så åker jag ner till Shell för att se om det kommer fler annars blåser jag iväg själv helt enkelt.

Och så har vi 2 tider 17,15 samling 17,30 åka och är man sen skicka ett sms eller mms, man kan ju typ ringa också.

Sen vet jag inte riktigt varför vi är så få som åker men alla har ju sitt att bry sig om förmodligen men det var ju riktigt kul när vi mallade iväg 22 st.:tummenupp

Tjena ...
Jag fattade det som att Tugomir och sällskapet skulle vänta på mig vid Norrköpingsrondellen. Åkte dit några minuter senare för att följa upp grabbarna men såg aldrig till de.
Ingen skada skedd. Sånt som händer...
Vi får ta det en annan dag helt enkelt.

MVH Doller

Last edited:
tjena på er alla sörmlänningar
Skulle bara kolla om det är någon/några av er som ska ut och åka idag.
Vi norpingsbor träffas ju som vanligt vid 12 tiden för att sedan bege oss ut i trafiken och om jag kan ska jag försöka få med de andra norröver idag.

Skulle ju kunna vara kul om det blev lite samåka med några av er så kan ni ju visa oss era smultronvägar och nått trevligt fik.

Roger

tjena på er alla sörmlänningar
Skulle bara kolla om det är någon/några av er som ska ut och åka idag.
Vi norpingsbor träffas ju som vanligt vid 12 tiden för att sedan bege oss ut i trafiken och om jag kan ska jag försöka få med de andra norröver idag.

Skulle ju kunna vara kul om det blev lite samåka med några av er så kan ni ju visa oss era smultronvägar och nått trevligt fik.

Roger

Mackan kommer :)

marcus och jag åker ner till norrping cirka 10.30 vi drar en sväng förbi macken då om det är fler som vill haka på annars kan vi mötas upp nere i norrköping 12.00

Idag blev en tur med dom från Norrköping.
Jag och peter åkte ner till dom, men dom ville se våra vägar.
Turen för oss blev. Kholm-norrköping-simonstorp-rejmyre-hävla-kholm-
strångsjö-forssjö-valla-floda-fjällskäfte-hälleforsnäs-hållsta-julita-kholm.
Sen avslutades med fika på Sultans.

Var en trevlig runda på 23 mil eller vad det blev.

Tack för idag det var en trevlig tur.

Nu jävlar har vi druckit bira.
Perra72 är som jesus. alla har hört talas om honom men ingen har sett honom.

Hur är det nu går inte duccen när det är blött ute:D

Samåkning med Norrköping

Man får tacka 1l & Marcus för fin guidning i den Sörmländska landsbygden igår :tummenupp

Om vädret tillåter utgår Norrköpingshojar normalt från McOrvars vid 12 lör-sön. På lördag den 12/7 hade vi tänkt ta en tur upp mot Stockholm lite tidigare, vore kallas om det även hänger på några Sörmlänningar, håll koll på Norrköpingstråden...

PS. Perra72 verkar aktiv vid tangenterna, kul om vi kan träffas på vägen någon gång! DS.

Perra72 är som jesus. alla har hört talas om honom men ingen har sett honom.

Hur är det nu går inte duccen när det är blött ute:D

Jaså, vad har du hört då:va
Mer än att jag ogärna kör i regn som synes!!
Brukar kalla det: Den svenska avundsjukan:)

PS. Perra72 verkar aktiv vid tangenterna, kul om vi kan träffas på vägen någon gång! DS.

Gör så gott man kan som Moderator:rodnar

Kommer med största sannolikhet ner nästa helg till er, om vädret är med oss förstås:gnissla

Last edited:
Ber ALLA om ursäkt för den sista tidens missförstånd å kanske plumpiga inlägg från mig å andra, vill vara alla tillags men det blir svårt med allas olika viljor, tro mig:rolleyes:
Hoppas vi nu kan göra en liten nystart å bara fixa bra körningar framöver, som såklart passar ALLA:)
Ändrat förstasidan lite, kolla får ni se, säg till om jag ska ändra något!!
Allt som inte har med hojåka att göra, kan vi väl ta via PM:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...