Hjälpmedel i livets slutskede...

Slipa upp ett par såna här, grensla versysen och du är hemma:

PICT1300%20arbete.JPG

Nu är du gubbe på riktigt Korvis!

Välkommen i gänget, själv har man varit medlem sedan man var fem år gammal och tre äpplen hög.

Skulle egentligen vilja lasra som Sur-Valmers tipsade om, men jag vågar fan inte... :sissy

Jag är sålunda lika feg IRL som Tjocko-Gamlo-Micke är på banan... :näsblod

Nu är du gubbe på riktigt Korvis!

Välkommen i gänget, själv har man varit medlem sedan man var fem år gammal och tre äpplen hög.

Skulle egentligen vilja lasra som Sur-Valmers tipsade om, men jag vågar fan inte... :sissy

Jag är sålunda lika feg IRL som Tjocko-Gamlo-Micke är på banan... :näsblod
Vågar inte? Det var en fin omskrivning av snål. :arsele

Vågar inte? Det var en fin omskrivning av snål. :arsele

Snål? Det är tamigfan DYRARE att köpa glasögon då och då än att lasra sig...

Förresten, nu när jag har en sur-054 på tråden måste jag få beklaga mig. Fader och syster har i alla tider hållt på FBK i hockey och nu är man ansatt från alla möjliga håll då flickvän, svärfar, svärmor, flickväns syster, ja hela bunten håller på FBK (de är värmlänningar).

Fy fan! Jag ska ha på mig DIF-halsduk på släktmiddagarna framledes, jag viker inte ner mig! :mad:

Snål? Det är tamigfan DYRARE att köpa glasögon då och då än att lasra sig...

Förresten, nu när jag har en sur-054 på tråden måste jag få beklaga mig. Fader och syster har i alla tider hållt på FBK i hockey och nu är man ansatt från alla möjliga håll då flickvän, svärfar, svärmor, flickväns syster, ja hela bunten håller på FBK (de är värmlänningar).

Fy fan! Jag ska ha på mig DIF-halsduk på släktmiddagarna framledes, jag viker inte ner mig! :mad:
Du menar DFF-halsduk (alla fans har fotbollströjor).

Var en ganska lång tråd men om jag missat att ni tagit upp detta innan så har ni min ursäkt.

Prova med 24 timmars linser? Jag har själv såna man bytar dom en gång i månaden och funkar perfekt än så länge(har haft dom i 3 månader), inget pill med linserna under månaden utan in me dom den 1:e och sen ut efter en månad, som sagt jag tycker dom e klockrena. :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Du är fan min idol och förebild.

Detsamma, inte ofta jag mött killar i din ålder som snöat in på evighetsmaskinen och oljebrännaren W123 OM617.
Här är jag och Teo på SH-puben på HardRock, Det är inte Teo som har de heta brillerna, men han söp ned mig :gråta

Bifogat

• IMG_1952.jpg
    IMG_1952.jpg
    144.5 KB · Visningar: 63
Last edited:
Den mannen är ju värd att älska inte bara för sina gastronomiska bench marks, utan även för att han helt avslappnat kommenterar mat i tv iförd dessa 70-tals brillor. :Bugar

Han är en ikon vars glasögon får hubbleteleskopets optik att blekna i jämförelse. :Bugar

Detsamma, inte ofta jag mött killar i din ålder som snöat in på evighetsmaskinen och oljebrännaren W123 OM617.
Här är jag och Teo på SH-puben på HardRock, Det är inte Teo som har de heta brillerna, men han söp ned mig :gråta

Tätt mellan ögonen? Eller är det en optisk villa? ;)

Last edited:

Gotlänningar är giftiga. Jag är lite inne på en W126 (grannen på öjn vill bli av med sin). Jag har kommit på att nya bilar är själlösa och fula. 80-talet bjöd på en del intressanta vagnar, så det måste bli en 80-talare.

Bättre å va astigmatiker än astmatiker:tummenupp
Så jag hälsar dig välkommen i klubben! Själv skiter jag i att ha glasögon mer än vid bilkörning

Han är en ikon vars glasögon får hubbleteleskopets optik att blekna i jämförelse. :Bugar

Tätt mellan ögonen? Eller är det en optisk villa? ;)

Japp de är från Björn Borgs misslyckade solbrillekollektion. "Björn Borg Beach" heter de. Sitter perfekt på mig, alla blir glada.

till trådskaparen:

jag tycker du är så satans löjlig! Livet är väll inte slut för att man får glas ögon(min åsikt, jävla idiot). Skaffa glas ögon/gå på operation/linser...
Sluta gnäll och lev med livet, om du vill klaga på någon gnäll på generna = sanning, kom inte och gnäll på mig. Tycker du är en apa som säger at livet är över för att du får glasögon eller what ever, innan du skriver något, tänk på dem som har levt hela livet med glasögon...

jag tycker du är så satans löjlig! Livet är väll inte slut för att man får glas ögon(min åsikt, jävla idiot). Skaffa glas ögon/gå på operation/linser...
Sluta gnäll och lev med livet, om du vill klaga på någon gnäll på generna = sanning, kom inte och gnäll på mig. Tycker du är en apa som säger at livet är över för att du får glasögon eller what ever, innan du skriver något, tänk på dem som har levt hela livet med glasögon...

Du är humorbefriad.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...