Hjälp!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Nu har jag fått problem med TZRen igen.. :huvet
Det är så att den liksom hostar när man accelererar. Den går som en dröm på låga varv (under 5000rpm) men den tappar totalt all kraft över 8500rpmn den bara dör liksom. Den kan fortfarande varva mer men den vill inte när man kör. Är det så att den får för mycket soppa eller är jag helt ute och cyklar?

//Tvitacktsräzer

Känner igen det där. Lägg i chocken när den börjar så där så kommer den förmodligen gå bättre! Alltså den vill ha mer soppa, så antingen fel inställd förknasare eller så har du fått skit i huvudmunstycket... :tummenupp

Om den går bra på låga varv men liksom dör bort på höga och hostar till, prova då att byta stiftet. Jag hade precis samma problem idag men bytte stift så löste sig allt och nu varvar den som en humla igen :D

Ok, jag ska nog prova att byta stiftet först och se vad det ger.
Tack för alla mkt travliga svar. Återkommer om allt går som det ska med facit på problemet imorgon :tummenupp

Nu har jag bytt stift, rensat förgasare och luftfilter. Men samma problem kvarstår :( Jag har provat skruva på blandskruven eller va den nu heter? Men jag tycker inte att jag märker så stor skillnad :confused: Blir galen på att den aldrig vill fungera!!!

EBS skrev:
Har du kollat så att YPVS'en fungerar?
Nej, men det öppnar vid 7000rpm som den ska! Då går den precis som den har gjort en gång i tiden! Men sen lägger den bara av.. För YPVSen kan väl inte gå tillbaka bara sådär, eller?
:va

Last edited:
Tjena, verkar som om den inte får bränsle ordentligt.
kolla tankkranens filter, och ev det lilla filtret i förgasaren där nivå nålen sitter.
Det verkar som om den förbrukar all soppa du får ner i fuggen.
Skit i tanken letar sig ner å sätter igen ,mycket otrevligt :mad:

tassen skrev:
kolla tankkranens filter, och ev det lilla filtret i förgasaren där nivå nålen sitter.

Ouchh... Aja får lá springa ut och kolla då!
Tack för svaren igen... Hoppas det löser sig nu.

tassen skrev:

Ganska lätt att testa om den har dåligt bensinflöde. Kolla bara om samma sak händer när du håller halvgas istället för max. gas.

Detta känner jag igen, det var när jag skulle köra till skolan.

Upptäckte att min började spotta hosta o fräsa som f*n efter 5000 rpm, sen när jag kom hem så tog jag av tanken o skulle kolla vad som var fel o då såg jag att sladden från tändspolen glappade lite, så jag tryckte på den och sen gick den som den skulle. :tummenupp

Prova o kolla om den sladden sitter lite löst, då är det bara att knipa fast den med en tång och spruta lite 5-56 på den. :tummenupp

Jag har varit ute och testat en del ute i regnet nu, härligt med regn förresten :rolleyes:
Jag bytte hela tändspolen men det hjälpte ingenting. :huvet
Sen det där med bensinen så är det inge fel på det heller!
Nu orkar jag inte pilla mer! Ingen som kan trolla?
Aja, hoppas på bättre mecklycka imorn.

Biifer skrev:
Jag har varit ute och testat en del ute i regnet nu, härligt med regn förresten :rolleyes:
Jag bytte hela tändspolen men det hjälpte ingenting. :huvet
Sen det där med bensinen så är det inge fel på det heller!
Nu orkar jag inte pilla mer! Ingen som kan trolla?
Aja, hoppas på bättre mecklycka imorn.

Säkert nån sladd som e av, snubben som försökte sno den kanske kom till nåt?

Alltid värt o kolla alla sladdar. :tummenupp

Har kollat och kollat, meckat och meckat, pillat och pillat! Men jag hittar ingeting som är fel! :huvet Jag har rensat luftfilter, gjort rent förgasare, bytt ut tändspolen, bytt tändstift, justerat YPVSen, kollat ALLA kablar. Och jag har bara kyckats få bort hostandet dom jag beskrev i ditigare inlägg. Men det vägrar fortfarande varava över 9000rpm. Den han varva om man har kopplingen inne, men när man kör finns det liksom inte kraft nog. Är det värt att lämna in det eller kommer dom ha lika svårt att hitta problemet som jag och ta många timmar på sig (dyrt)?

Kolla så det inte är skit i tanken. har haft samma problem med en gammal golf etta (ja, en bil alltså). när du torrgasar så behövs inte alls lika mycket soppa och därför går den fint, men när du behöver kraft så räcker det inte till. skiten täpper dessutom till bättre när du gasar, då den suger mer. (om den inte har konstant soppatryck..) jaja. jag löste mitt problem med att sätta ett litet soppafilter på soppaslangens ända i tanken.

Joeni skrev:
Kolla så det inte är skit i tanken. har haft samma problem med en gammal golf etta (ja, en bil alltså). när du torrgasar så behövs inte alls lika mycket soppa och därför går den fint, men när du behöver kraft så räcker det inte till. skiten täpper dessutom till bättre när du gasar, då den suger mer. (om den inte har konstant soppatryck..) jaja. jag löste mitt problem med att sätta ett litet soppafilter på soppaslangens ända i tanken.
Problemet är att jag redan kollat detta. Bensinslangen är kraftigt överdimensionerad, soppakranen är ny och rensad, förgasaren är rensad. + attdet sitter filter på soppakranen inne i tanken + ett vanligt filter mellan kranen och förgasaren.
Vad men kan man göra?

Biifer skrev:
Nej, men det öppnar vid 7000rpm som den ska! Då går den precis som den har gjort en gång i tiden! Men sen lägger den bara av.. För YPVSen kan väl inte gå tillbaka bara sådär, eller?
:va

Min öppnar vid 6000 :gnissla

Biifer skrev:
Problemet är att jag redan kollat detta. Bensinslangen är kraftigt överdimensionerad, soppakranen är ny och rensad, förgasaren är rensad. + attdet sitter filter på soppakranen inne i tanken + ett vanligt filter mellan kranen och förgasaren.
Vad men kan man göra?

Byta soppa? Ingen kunskap, bara ide som dök upp.

Villee skrev:
Byta soppa? Ingen kunskap, bara ide som dök upp.
Jag har kört en del hoj trots att den inte går så bra! Dvs jag har tankat 3 gånger . Asså, jag blir snart tokig, om jag inte hittar felet. Är det då någon som vill ha min hoj? Snart GER jag bort skiten :mad:

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...