Hjälp!

Nu har jag bytt cylinder kolv och ringar, hade från reservdelshojen. Och nu är problemet borta :tummenupp
Det är bara det att nya problem står för dörren när man kör tvitackt :död
Nu smäller det konstigt i motorn/avgasrörer om man varvar till lite gran och sedan släpper på gasen. Jag har pillat den del på förgasaren och tror att det är där felet ligger men hur ska jag få bort de?
 
1. Blandningsskruven (du skrev att du hade pillat på den) påverkar inte hur den går på topp.

2. Om du har rattat ut blandningsskruven för långt så att den går fett så kan den poffa i avgas vid motorbroms. Åtminstone 4-takt.
Kolla också så att den inte tar tjuvluft. Även på avgassidan!
 
Finns det någon snäll filur i sthlm trakten som kan låna ut en kompressionsmätare? Eller ska jag ta ur tummen ur röver och köpa en för 130:- Är det värt de? (det är långt till biltema också, soppa e DYRT)
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top