Hjälp! Xt600

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Nu är det så här att jag har beställt strypning till min Yamaha xt 600 1989, Från mc kompaniet, Och nu när jag hämtade strypningen så är det bara EN brika eller vad man ska kalla de! Men det är ju TVÅ insug till cylindern, Så hur ska man sätta på den??? :confused:

Jag ringde till mc kompaniet och dom sa att den går ihop sen, Men ska jag behöva plocka ner hela cylindern för att sätta dit en strypning??

Behöver hjälp fort!! :(

Mögel skrev:
Nu är det så här att jag har beställt strypning till min Yamaha xt 600 1989, Från mc kompaniet, Och nu när jag hämtade strypningen så är det bara EN brika eller vad man ska kalla de! Men det är ju TVÅ insug till cylindern, Så hur ska man sätta på den??? :confused:

Jag ringde till mc kompaniet och dom sa att den går ihop sen, Men ska jag behöva plocka ner hela cylindern för att sätta dit en strypning??

Jag har ingen erfarenhet av att skruva med XT(jag har dock monterat strypning fråb mc-kopmpaniet på min TRX), men går det inte att ta bort sadel,tank,luftfilter och sedan lossa fuggarna i insugen och lyfta av dom. Därefter bordet det väl gå att komma åt? Kanske du måste lossa nån insugsplatta eller så också. Dvs låt cyllen sitta kvar på hojjen.

Phr33k skrev:
Jag har ingen erfarenhet av att skruva med XT(jag har dock monterat strypning fråb mc-kopmpaniet på min TRX), men går det inte att ta bort sadel,tank,luftfilter och sedan lossa fuggarna i insugen och lyfta av dom. Därefter bordet det väl gå att komma åt? Kanske du måste lossa nån insugsplatta eller så också. Dvs låt cyllen sitta kvar på hojjen.

Jo men så här är de, Jag tog bort allt så jag kom åt insugen lätt och tog bort dom men då är det bara två hål in i cylindern!! Men jag fick ju bara en strypning?? Och enligt dom så ska dom två hålen gå ihop längre in, :va , Och då måste man ju ta bort cylindern!!! Jag blir galen..... :gnissla

Måste sätta på strypnigen i dag!! :huvet

Mcbudet skrev:
hur stort är hålet i brickan!?

Ungifär som en femöring!! Den nyare modellen!! :)

Tror ni att man ska sätta strypningen på ena sidan bara... :va
Skulle de funka tro??

Mögel skrev:
Ungifär som en femöring!! Den nyare modellen!! :)

Nu är jag så ung, så jag tror inte att femöringarna varit i bruk medans jag levt, men är det dom som var lika stora som en koppar-femtioöring ungefär?

Strongliquid skrev:
Nu är jag så ung, så jag tror inte att femöringarna varit i bruk medans jag levt, men är det dom som var lika stora som en koppar-femtioöring ungefär?

O sorry sorry det är klart jag menade de... Jag är SÅ strässad just nu!!! :D

Jag satte i strypning på min xt i våras. Du tar loss sadel och tank och sen så är det bara att lossa det vänstra insugsgummit och stoppa in brickan mellan gummit och toppen. Jag satte den på vänstra sidan men jag tror inte det spelar nån roll. Förgasarna är ju synkade.

Mögel skrev:

torten skrev:
Jag satte i strypning på min xt i våras. Du tar loss sadel och tank och sen så är det bara att lossa det vänstra insugsgummit och stoppa in brickan mellan gummit och toppen. Jag satte den på vänstra sidan men jag tror inte det spelar nån roll. Förgasarna är ju synkade.

ÅÅÅ Heregud..... TACK TACK :Bugar :Bugar
Jag trodde jag hade fått fel delar eller nått!!!

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Ja så svårt va de!! Jag= :kocko
Nu funkar den utmärkt och är färdig för besiktning!! :yoparty

Tack till alla som svarade och hjälpte till...... :tummenupp

Mögel skrev:
Ja så svårt va de!! Jag= :kocko
Nu funkar den utmärkt och är färdig för besiktning!! :yoparty

Tack till alla som svarade och hjälpte till...... :tummenupp

Går den fort nu? :)

tror det är 2kw det diffar på en strypt och ostrypt så så blodigt är det inte med strypningen! visst är det skilland men det går att leka med den strypt oxå! har kört både strypt och ostrypt en jävla massa mil!
tror strypsatsen du har icke är komplett heller! dom strypsatser jag har köpt har man fått byta båda insugsgummina! men misstänker att det sitter 2 orginal på din hoj nu igen!

//Mcbudet

fresten ingen som vill byta en XT600 mot en RM250 cross från 2003 ?!?

Mögel skrev:
Nej fy.. va segt den går.. :3freak

Men jag lyckades få upp den på bakhjulet endå.... :tummenupp

XT har en dubbel-fugge, ena delen trottel och den andra cv-fugge.
Verkar rimligast att strypningen ska sitta vid cv-fuggen. Det är ju den som öppnar sist sas.

Att mcKompaniet inte kan svara på det är rätt dåligt.
/u

den andra kan väl mer klassas som slavförgasare eller nåt, den högra allstå, det är ju nån budgetlösning av nåt slag, den har väl inte ens eget flottörhus om jag minns rätt..

:va Okej nu har jag en till fråga! Hojen misständer när den kommer över 3000varv... Va kan det vara för fel då?? Kan det vara ventilrarna som måste ställas in eller är det nått annat?? :va

Edit: Det går fel frit när den är kall... :huvet

Mögel skrev:
:va Okej nu har jag en till fråga! Hojen misständer när den kommer över 3000varv... Va kan det vara för fel då?? Kan det vara ventilrarna som måste ställas in eller är det nått annat?? :va

Edit: Det går fel frit när den är kall... :huvet
På alla gaspådrag ? Säker på att du satt strypbrickan på rätt fugge ??
Säljaren SKA kunna svara på hur man monterar den förstås.

'bättre kall' får mig att tro den får för mycket soppa. Isf blir det sämre m choke.
/u

ulf_lundin skrev:
På alla gaspådrag ? Säker på att du satt strypbrickan på rätt fugge ??
Säljaren SKA kunna svara på hur man monterar den förstås.

'bättre kall' får mig att tro den får för mycket soppa. Isf blir det sämre m choke.
/u

Nu går den sämre och sämre efter varje gång jag kör med den.. :(
Men det har inte med strypningen att göra för den har jag redan tagit bort.. :)
Den går knappt framåt nu,, När jag skulle hem från jobbet gick den i 50km/h max... Och det är ju roligt i rusnings trafik... :brinnerup
Nej men ärligt vad kan det vara som gör att den misständer hela tiden?? Smäller som fan gör den oxå man kan tro att det krig!! :gnissla

Jag skulle gärna vilja ha hjälp nu, För jag vill ju komma till jobbet imorgon och jag vill ju inte köra med ninjan!! :( :gnissla

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt