Hjälp! Xt600

Om felet uppkom i samband med monteringen av strypningen så kan man ju misstänka
att du gjort nåt fel. Kolla.

Ett stdknep är att byta stift. Det kanske fick stryk av misständningarna.
/u

ulf_lundin skrev:
Om felet uppkom i samband med monteringen av strypningen så kan man ju misstänka
att du gjort nåt fel. Kolla.

Ett stdknep är att byta stift. Det kanske fick stryk av misständningarna.
/u

Men jag gjorde ju nästan inget när jag satte dit strypningen,, Så det skulle ju va konstigt om det har med den att göra.. Stiftet kan ju blivigt skadat nu, Men det kan ju inte vara felet heller!! Hur går en hoj om ventilarna inte är inställda då?? Jag tycker den knakar som satan nu,, Kan det vara det som är felet??

kolla luftfiltret det sätter igen sig om du kör mycket bakhjul! står den ute på nätterna!? går den dåligt även närden är torr!?

Mcbudet skrev:
kolla luftfiltret det sätter igen sig om du kör mycket bakhjul! står den ute på nätterna!? går den dåligt även närden är torr!?

Så mycke bakhjul har jag inte kört med den (Har ju inte haft den så länge ;) ), Inte så att det skulle kunna hända nått iallefall..... Sen står den i ett varmt garage hela natten..
Men jag ska kolla luftfiltret oxå nu när jag har plockat ner hela jävla hojen!!! :gnissla

Du har ju iaf haft fuggen loss, eller ??
knakar el knackar ? Har det börjat el. ökat nu ?

Lite ojusterade ventiler ställer inte till sån påtagligt taskig gång.
/u

Jag sätter mina pengar på att du har skit i förgasaren,byt stift också,man kan ibland döda stiftet om man kör på höga varv länge tex vid motorvägskörning.

Det gammla talesättet när det gäller stånkor -all skit kommer ifrån förgasaren har inte uppkommit av sig själv,dessutom har du ju varit och rivit i den nyss.

ulf_lundin skrev:
Du har ju iaf haft fuggen loss, eller ??
knakar el knackar ? Har det börjat el. ökat nu ?

Lite ojusterade ventiler ställer inte till sån påtagligt taskig gång.
/u

Okej så det är inte ventilrana!! När jag satte dit strypningen så tog jag bara bort två skruvar från insuget inget mer det va super lätt... :) Och det kan ju inte va mycke som kan gå fel..!

Jag menade knackar från ventilrarna så klart... ;)
Stiftet kollade jag på nu det är tort men ett dåligt stift kan väl inte få hojen att leka andra världs krig eller??? :confused:

Mögel skrev:
Okej så det är inte ventilrana!! När jag satte dit strypningen så tog jag bara bort två skruvar från insuget inget mer det va super lätt... :) Och det kan ju inte va mycke som kan gå fel..!

Jag menade knackar från ventilrarna så klart... ;)
Stiftet kollade jag på nu det är tort men ett dåligt stift kan väl inte få hojen att leka andra världs krig eller??? :confused:

Jo det kan det,enl egen erfarenhet :)

Långa farbron skrev:
Jag sätter mina pengar på att du har skit i förgasaren,byt stift också,man kan ibland döda stiftet om man kör på höga varv länge tex vid motorvägskörning.

Det gammla talesättet när det gäller stånkor -all skit kommer ifrån förgasaren har inte uppkommit av sig själv,dessutom har du ju varit och rivit i den nyss.

Ja det har blivigt några mil på motorväg faktist.. :va
Men kan förgasaren värkligen få hojen att misstända så mycke??

Långa farbron skrev:
ulf_lundin skrev:
Mcbudet skrev:

Så nu har jag vart och köpt ett nytt stift, Jag har gjort rent luft filtret, Jag har tagit ner förgasaren (Bara tagit bort och kollat om jag kunde se nått)

Och nu går den bra igen!!! :va Undra vad det va som va fel??

Nåja.... Jag vet inte vad jag skulle gjort utan er.... :Bugar

Hej !

Bara en liten tanke:
Möjligen blev det inte helt tätt mellan förgasare och topp efter att du tog bort strypningen. Nu har du haft loss grejerna igen, det blev tätt den här gången och nu drar den inte tjuvluft längre.

Och visst skall (den tänkta) strypningen sitta på högra (CV) förgasaren, men det är ju bara av teoretiskt intresse.

Dessa hojar är rejält känsliga för luftburksproblem iofs, om luftfiltret är igensatt går dom som en otrimmad moppe eller så..

Fast jag tror nästan mest på det OH skriver, att den var lite felmonterad förra gången, och nu efter isärtagning och ihopsättning blev det bra.

..Tvättat luftfiltret f.ö.. i min var det pappfilter, men det kanske beror på årsmodell.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt