Hjälp motivera Turbo beach 2k8!

därmed är du en av de två största stereotyperna av människor som vill förbättra sin kropp, det finns de som är tjocka och självklart testat aaaaaaaaaaallt, men går ändå inte ner i vikt (:rolleyes: ) sen finns det de som aaaaaaabsolut inte kaaaaaan gå upp i vikt...
nej det kan ja väl inte säga :)
Har absolut inte testat allt, är lite traditionell av mig så jag har inte testat några preparat. Kör bara vanlig mat och träning :)
Det jag menar är : baserat på vad jag äter borde jag inte se ut såhär :yoparty

nej det kan ja väl inte säga :)
Har absolut inte testat allt, är lite traditionell av mig så jag har inte testat några preparat. Kör bara vanlig mat och träning :)
Det jag menar är : baserat på vad jag äter borde jag inte se ut såhär :yoparty

skriv gärna upp EXAKT vad du äter under en dag, i gram. de flesta märker att de faktiskt inte äter så mycket som de tror.

Prulle rulle pruttfis :)

Tog det endast som exempel mannen, du får ju självklart rätta dig efter dina egna tider :tungan

Men ska vi köra en deal, jag kör ( nästan samma som beskrivit för dig ) tillsammans med dig om du "Vågar" :rolleyes:
8 Veckor är en jäääääkla lång tid egentligen och har man vilja/ork/tro så går det tamejfan, JA DET GÖR DET!!!
NU KÖR VI, eller :tummenupp
Vist låter bra. Men jag lär cykla 1 mil stigar istället då jag som sagt hatar löpning. Eller nej tis, tors, lör kör jag 2-3 h enduro, så om jag tränar efter det så är jag fan i mål och lite till med trännings mängden right?

Vist låter bra. Men jag lär cykla 1 mil stigar istället då jag som sagt hatar löpning. Eller nej tis, tors, lör kör jag 2-3 h enduro, så om jag tränar efter det så är jag fan i mål och lite till med trännings mängden right?

Ja jag är ju inte expert på detta men en sak som är enligt naturen lag är "Intag kontra rörelseenergi", vräk inte i dig mer än vad du gör av med, och vräk i dig RÄTT kost så spelar det i stort sett ingen roll vad för gympa, pro motion, idrott osv osv man utövar.

Men jag är på, startade faktiskt idag med en pizza, måste ju ha lite gott i magen eftersom nu är det ju slut på det :D

Ses om 8 veckor? UPP ME ETT KORT MED !

En jäkla massa text och 2 bilder :tummenupp

Du kanske kan lite mer om just "Vikter" och hur man ska göra för att få den effektivaste underfettsförbränningen ( vilket jhäävla krångligt ord ) samt så det inte sliter ut en helt totalt?

Lite pointers vore kanonsnällt, har nämligen problem med en axel p.g.a diverse träning så jag vill inte tappa HELT i muskelmassa nu när jag måste vila mig i form ( 2 veckor minst, doktorn ordinerade :gnissla ).

Last edited:
Ja jag är ju inte expert på detta men en sak som är enligt naturen lag är "Intag kontra rörelseenergi", vräk inte i dig mer än vad du gör av med, och vräk i dig RÄTT kost så spelar det i stort sett ingen roll vad för gympa, pro motion, idrott osv osv man utövar.

Men jag är på, startade faktiskt idag med en pizza, måste ju ha lite gott i magen eftersom nu är det ju slut på det :D

Ses om 8 veckor? UPP ME ETT KORT MED !

Du kanske kan lite mer om just "Vikter" och hur man ska göra för att få den effektivaste underfettsförbränningen ( vilket jhäävla krångligt ord ) samt så det inte sliter ut en helt totalt?

Lite pointers vore kanonsnällt, har nämligen problem med en axel p.g.a diverse träning så jag vill inte tappa HELT i muskelmassa nu när jag måste vila mig i form ( 2 veckor minst, doktorn ordinerade :gnissla ).
Nej men jag menade äta rätt och köra som du föreslog fast enduro istället för jogga :hihi

Kort kommer.

Last edited:
Njaaa, valspäck snarare.

Har gjort i snitt 2x50 armpressar om dagen i några månader nu, har inte gjort någon skillnad. Borde köpa hem hantlar kanske, orka gå på gym, kan ju inte visa sig på ett sånt med min form. :D

gör 5*50 med fötterna från ett bord lr dyl. händerna tätt ihop så ska du se:gnissla

Kutar själv. Två anledningar:

1. Kondition
2. Fettförbränning

Problemet är att jag är så FÖRBANNAT hungrig när jag kommer hem så att jag sätter i mig allt som finns till hands. Och lite till. Känns som om mitt kaloriintag är 2x det jag precis bränt.

Tips?

Kreatin gör väl att du binder vätska som fanken och ser bitigare ut?
Kombinera det med träning så kanske det blir lite fart på musklerna.

Fett är väl perfekt att ha som grund innan du ska bygga muskler om jag inte helt missminner mig?
Bitigare vet jag inte om jag skulle kalla det.
Köttigare är mer rätt ord.

Man binder upp vätska i hela kroppen och blir mer odefinierad. Men det är effektivt under träning. :)

Okey Toye leder just nu för min frukost går inte å äta pga min kära mor skulle slå in det i plast medans jag gick å duscha men det va lite för svårt för henne...
Okej så här ser man ut nu, får e hur det är om 8 veckor.:tummenupp

Bifogat

• Bild033.jpg
    Bild033.jpg
    20.4 KB · Visningar: 63
Okey Toye leder just nu för min frukost går inte å äta pga min kära mor skulle slå in det i plast medans jag gick å duscha men det va lite för svårt för henne...
Är det du eller jag som har druckit sprit?

Du ser lite dimmig ut.

:hihi

1. Kondition
2. Fettförbränning

Problemet är att jag är så FÖRBANNAT hungrig när jag kommer hem så att jag sätter i mig allt som finns till hands. Och lite till. Känns som om mitt kaloriintag är 2x det jag precis bränt.

Tips?
Nä, det är så för vissa, du får väl ha lite självdisciplin helt enkelt.
Hur långt springer du? Du får väl låta bli att äta under resten av dagen annars.

För mig är det motsatt, har ingen aptit och måste tvinga i mig mat efter en löprunda, får ibland ont i magen mm. Men det är mest efter längre och/eller hårdare pass.

Om du inte vill se anorektisk ut, så ska du inte gå ner mer i vikt. Du kommer att få en putande mage, obefintliga ben, armar och axlar.

Last edited:

1. Kondition
2. Fettförbränning

Tips?

Drick vatten som fyller upp magsäcken istället. Dämpar hungerskänslorna hyfsat. Eller så får du se till att du drar i dig rätt saker när du glufsar.
Bli kanin även i köket och inte bara i sovrummet :tummenupp

NAJS ! Jag körde 5km på inlines det 1a jag gjorde idag, till skillnad från prulle så vill jag TAPPA c:a 2-3 kg runt midjan även kallade "Lovehandles" istället för att gå upp.

Prulle, satsa på att köra mycket överkropp/rygg/axlar, börja med lättare vikter för att sedan gå över i tyngre och tyngre. En bra övning är att ta en vanlig stol och fatta tag i den med händerna BAKOM ryggen och fötter framåt ( självklart ), gör sedan 3x10 reps eller kör i 1 minut 1 gången, 45 sek andra och 30 sek 3é gången upprepa detta 3 ggr.
Sjuk träning men satan att det känns efteråt. GLÖM INTE ATT STRETCHA ( stavas det så ? )

Viktigt är även att variera övningarna så kroppen inte kommer in i ett "Slentrianförhållande" till övningarna, det går till en viss gräns sen så ger det inte mer.

PS! Be morsan göra fruksten som en drink, mixa skiten, allt ska ju blandas i alla fall så småningom :D

1-0 Toye ^^ <<<----- Den lever jag läänge på :tungan

Jag skulle satsat på en charmkurs och plastikoperation istället för att kasta bor pengar på gymet.

Alternatit så kan du tjäna en massa pengar. Det väger upp för allt.

Nä, det är så för vissa, du får väl ha lite självdisciplin helt enkelt.
Hur långt springer du? Du får väl låta bli att äta under resten av dagen annars.

För mig är det motsatt, har ingen aptit och måste tvinga i mig mat efter en löprunda, får ibland ont i magen mm. Men det är mest efter längre och/eller hårdare pass.

Om du inte vill se anorektisk ut, så ska du inte gå ner mer i vikt. Du kommer att få en putande mage, obefintliga ben, armar och axlar.
jag sa inte gå ner i vikt jag sa (eller menade iaf) fixa muskler och ersätta det lilla fet jag har med muskler.

Jag skulle satsat på en charmkurs och plastikoperation istället för att kasta bor pengar på gymet.

Alternatit så kan du tjäna en massa pengar. Det väger upp för allt.
Jag fick boken "spelet" av en tjej kompis (årets diss?) så får väl läsa den :hihi

Last edited:
NAJS ! Jag körde 5km på inlines det 1a jag gjorde idag, till skillnad från prulle så vill jag TAPPA c:a 2-3 kg runt midjan även kallade "Lovehandles" istället för att gå upp.

Prulle, satsa på att köra mycket överkropp/rygg/axlar, börja med lättare vikter för att sedan gå över i tyngre och tyngre. En bra övning är att ta en vanlig stol och fatta tag i den med händerna BAKOM ryggen och fötter framåt ( självklart ), gör sedan 3x10 reps eller kör i 1 minut 1 gången, 45 sek andra och 30 sek 3é gången upprepa detta 3 ggr.
Sjuk träning men satan att det känns efteråt. GLÖM INTE ATT STRETCHA ( stavas det så ? )

Viktigt är även att variera övningarna så kroppen inte kommer in i ett "Slentrianförhållande" till övningarna, det går till en viss gräns sen så ger det inte mer.

PS! Be morsan göra fruksten som en drink, mixa skiten, allt ska ju blandas i alla fall så småningom :D

1-0 Toye ^^ <<<----- Den lever jag läänge på :tungan
Okej det lät som en vettig övning! Mm det är typ dom muskel grupperna jag saknar helt :hihi

Efter min risiga frukost (1 liter lätt yoghurt)så tog jag igen genom att vara bär(r?)neger och bila tak på jobbet. åt mina 2 apelsiner till mellan mål. Hoppade över ärtsoppa med pannkakor och tog laxsoppa istället. Sitter nu och äter en tonfiskröra och väntar på att banan ska öppna så jag kan köra 3h enduro i det underbara vädret:D efter det ska trännas

Mixer iden ska absolut användas! mkt lättare att trycka i mig flytande än tugga av nån anledning :3freak

Fattade inte riktigt skulle jag äta mkt frukost-lätt mellanmål-lätt lunch-masivt mellanmål-fil till middag?! dricker ca 4 liter vatten om dagen är det plus eller minus?

Hehe.. Ja det är nästan lika illa som att få Samlag för dummies eller ett duschset från coop av flickvännen :)
:rofl Nästan, men bara nästan.
Min stolthet har hindrat mig från att läsa den men den ska tydligen va bra så får väl göra det :hihi

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...