Hjälp motivera Turbo beach 2k8!

MM får jag 10 kg muskler?

Är bara att köra armhävningar 5 * det du orkar, likaså stitups och hantel biceps+tricepsövning, det syns och känns då skillnad på mig själv efter 5v och 3ggr i veckan.
Ifs har jag inte rört mig ett skit på 2 år så det är väl inte så konstigt.
Nu när man väl har kommit in i att göra det varannan dag så är det inte jobbigt heller.:)

MM får jag 10 kg muskler?

Njaaa, valspäck snarare.

Är bara att köra armhävningar 5 * det du orkar, likaså stitups och hantel biceps+tricepsövning, det syns och känns då skillnad på mig själv efter 5v och 3ggr i veckan.
Ifs har jag inte rört mig ett skit på 2 år så det är väl inte så konstigt.
Nu när man väl har kommit in i att göra det varannan dag så är det inte jobbigt heller.:)

Har gjort i snitt 2x50 armpressar om dagen i några månader nu, har inte gjort någon skillnad. Borde köpa hem hantlar kanske, orka gå på gym, kan ju inte visa sig på ett sånt med min form. :D

Last edited:
Känns rätt så bra måste jag säga just nu efter jag läst tråden och ha kört 24 set överkropp idag på gymmet.

steg 1. sluta med all fysisk aktivitet, whatsoever.

steg 2. Börja käka kopiösa mängder chips, ostbågar, och donken käk.

steg 3. drick endast coca cola och öl, mycket av det, kan varieras med fanta och whiskey. Tänk inte ens tanken på vatten.

:tummenupp
well, tränar typ högst en gång i veckan, kampsport, sen käkar jag iof högst 1 chipspåse på helgen, och en dricka då.
Så brukar det bli att äta vid konstiga tider och äta flera gånger per dag, stoora portioner

Slutsats, i`Ve got one hell of effective ämnesomsättning :)

Njaaa, valspäck snarare.

Har gjort i snitt 2x50 armpressar om dagen i några månader nu, har inte gjort någon skillnad. Borde köpa hem hantlar kanske, orka gå på gym, kan ju inte visa sig på ett sånt med min form. :D

2x50 blir du knappast grov på testa o höj vikten rejält och kör 3*6-10 + flera olika rörelser för att komma åt olika delar. Ta det lugnt bara , dumt att sabba axlarna i din ålder.

tänk på om du vill deffa och få fram musklerna ska du inte bara köra överkropp och "discogymma".. en tendens som finns hos många. Trära alla stora muskler eftersom de ökar din förbränning/omsättning bättre så vill du få deffad mage och tränade armar visst ska du köra det men tänk på att lår och ben är de största musklerna så genom att träna dem går deff och förbränning snabbare.

Man kan dock inte bestämma vart man vill bränna fett, om du t.ex. kör situps betyder inte det att du bränner fett där. Kroppen tar från det stället det känner för.

Kreatin gör väl att du binder vätska som fanken och ser bitigare ut?
Kombinera det med träning så kanske det blir lite fart på musklerna.

Fett är väl perfekt att ha som grund innan du ska bygga muskler om jag inte helt missminner mig?

Jag har hört att proteinpulver är det som gäller. Man ska bara äta det och dricka 20 liter vatten om dagen, då ger det resultat.

Glöm inte att du absolut inte får fettförbränna/konditionsträna med annat än morgonpromenader. Om du t.ex. springer förbränner kroppen alla muskler.

Dessutom ska man köra 2000 crunches om dagen, då kommer rutorna fram på en vecka.

2x50 blir du knappast grov på testa o höj vikten rejält och kör 3*6-10 + flera olika rörelser för att komma åt olika delar. Ta det lugnt bara , dumt att sabba axlarna i din ålder.

Inte med vikter alltså, men kroppen. Och jag har inget intresse av att bli grövre, helre tvärt om. Ena axeln är redan fubared, gammal kampsportsvurpa.

Inte med vikter alltså, men kroppen. Och jag har inget intresse av att bli grövre, helre tvärt om. Ena axeln är redan fubared, gammal kampsportsvurpa.

Du blir inte speciellt grövre på 2x50 med kroppsvikt, snarare mer uthållig. Om du kör så varje dag så finns det ingen tid för återhämtning för musklerna varför resultatet ändå blir klent.

Bättre att vara för smal än tjock iaf :) Muskler får man på gym inte i maten.

"Men hur får man början på bra krop på typ 8 veckor?"

Ingenting är omöjligt men detta är fan nästintill :va
Men klart man kan komma med lite tips, sen om du pallar med det är en annan 5á.

Kosten är a och o i detta, du MÅSTE äta minst 5 ggr per dag, ett jävla tjat om detta ätande men det viktigaste är Frukosten, tryck i dig som fan tills du känner dig spyfärdig men det är också enda gången du ska trycka i dig tills du är spyfärdig.

Ta med ett par frukter att äta under tiden du jobbar, magen och kroppen måste få i sig näring ( inte pizza, byrgare, piroger och sådan skit ) oavsett om du känner dig hungrig eller inte. Säg att du slutar kl 16:00, ät ett rikgitg mål mat med relativt ganska mycket protein i förhållande till kolhydrater runt 13-14:00 snåret, väl hemma tar du och joggar en runda på minst 3km, dra ett par sets "5*25" med armhävningar/situpps i olika former ( googla, orkar inte länka ) samt ta tag i ett par vikter ( använd möbler? ) som du kör tills du spyr, detta upprepar du i 2-3 veckor med en dags vila, kör alltså mån, ons, fre och söndag osv osv..

Allt eftersom så kommer du öka i muskelmassa men då krävs det även att du får i dig mera protein, utan protein pallar inte kroppen med så då försvinner musklerna. Efter säg 3v. så ökar du på med mer vikter, glöm fan inte att käka som sagt.

Om du känner dig hungrig på kvällen så hur äckligt du än tycker det är så ät inte lagad mat, ta hellre fil och LITE flingor då det är spannmål och innehåller protein, kokt mat under dagen ( fisk, soppa m.m m.m ) för att minska fetter som inte är nyttiga är att föredra. Finns även "Omega 3" kapslar att köpa, bra för leder och muskler när man tränar hårt samt så är dom inte så dyra.
Sen så kommer vi till vecka 8 och då är du som arnold i ett miniformat.

Ska väl säga att denna metod är inte beprövad så skiter det sig för dig har jag INTE något med det att göra :yoparty

Men jag tappade i alla fall 12kg på 3 månader, och då tränade jag bara 2 ggr i veckan så detta bör väl ge resultat antar man.....

Hoppas det kan hjälpa lite.

Snor tråden lite.

Surfar inne på gymgrossisten och funderar vad jag skall köpa hem.

Promenerar/springer 3-4 dagar i veckan (morgon)

Är det dumt att inta whey-80 tillsammans med en nyttig frukost. Äta normal lunch. Ta någon måltidersättare till mellanmål och äta kvällsmat.

Sett det finns några burkar typ
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bi...artgrp=1&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2

Är det något att ha?

Både jag och tjejen måste gå ned lite nu:näsblod

Edit kanske ska skriva, göra oss av med lite fett

Last edited:
inget att grina över, är 196 och väger under 80 kilo :va
men ja undra hur fan man går upp i vikt, stört omöjligt :huvet

därmed är du en av de två största stereotyperna av människor som vill förbättra sin kropp, det finns de som är tjocka och självklart testat aaaaaaaaaaallt, men går ändå inte ner i vikt (:rolleyes: ) sen finns det de som aaaaaaabsolut inte kaaaaaan gå upp i vikt...

Bättre att vara för smal än tjock iaf :) Muskler får man på gym inte i maten.

ordspråket lyder tvärtemot vad du påstår "muskler bygger du i köket, inte på gymmet"

Last edited:
"Men hur får man början på bra krop på typ 8 veckor?"

Ingenting är omöjligt men detta är fan nästintill :va
Men klart man kan komma med lite tips, sen om du pallar med det är en annan 5á.

Kosten är a och o i detta, du MÅSTE äta minst 5 ggr per dag, ett jävla tjat om detta ätande men det viktigaste är Frukosten, tryck i dig som fan tills du känner dig spyfärdig men det är också enda gången du ska trycka i dig tills du är spyfärdig.

Ta med ett par frukter att äta under tiden du jobbar, magen och kroppen måste få i sig näring ( inte pizza, byrgare, piroger och sådan skit ) oavsett om du känner dig hungrig eller inte. Säg att du slutar kl 16:00, ät ett rikgitg mål mat med relativt ganska mycket protein i förhållande till kolhydrater runt 13-14:00 snåret, väl hemma tar du och joggar en runda på minst 3km, dra ett par sets "5*25" med armhävningar/situpps i olika former ( googla, orkar inte länka ) samt ta tag i ett par vikter ( använd möbler? ) som du kör tills du spyr, detta upprepar du i 2-3 veckor med en dags vila, kör alltså mån, ons, fre och söndag osv osv..

Allt eftersom så kommer du öka i muskelmassa men då krävs det även att du får i dig mera protein, utan protein pallar inte kroppen med så då försvinner musklerna. Efter säg 3v. så ökar du på med mer vikter, glöm fan inte att käka som sagt.

Om du känner dig hungrig på kvällen så hur äckligt du än tycker det är så ät inte lagad mat, ta hellre fil och LITE flingor då det är spannmål och innehåller protein, kokt mat under dagen ( fisk, soppa m.m m.m ) för att minska fetter som inte är nyttiga är att föredra. Finns även "Omega 3" kapslar att köpa, bra för leder och muskler när man tränar hårt samt så är dom inte så dyra.
Sen så kommer vi till vecka 8 och då är du som arnold i ett miniformat.

Ska väl säga att denna metod är inte beprövad så skiter det sig för dig har jag INTE något med det att göra :yoparty

Men jag tappade i alla fall 12kg på 3 månader, och då tränade jag bara 2 ggr i veckan så detta bör väl ge resultat antar man.....

Hoppas det kan hjälpa lite.
Frukost va det ja.. har sjukt svårt att äta på morgonen men det är väll bara mosa på då. Lite svårt för mig att äta ordentligt vid 13 då jag har lunch elva :3freak Är liksom frukost 6 mellanmål 8.30 lunch11 mellanmål 14,30 midda 17.30 Som ja har att välja på :3freak

Kreatin gör väl att du binder vätska som fanken och ser bitigare ut?
Kombinera det med träning så kanske det blir lite fart på musklerna.

Fett är väl perfekt att ha som grund innan du ska bygga muskler om jag inte helt missminner mig?
Just fan sånt tjafs har jag kvar sen innan mönstringen (Tränade enligt deras jävla program och käka protein och kreatin men fick inte göra lumpen pga min fotskada så jag tappa motivationen totalt.)

Last edited:
säger bara Periodisk Fasta ...

äter bara mellan 12-20 .. sen håller jag i 16 timmar , mycket proteinrik mat , kött,fisk och kyckling ..

fett i form av omega-3, Markattans Jordnötssmör, nötter och ost

kolhydrater i form av gröt på till frukost vid 12 tiden :) blandar gröten med proteindrink och nötter :) ... 2-3 dl ris eller pasta om dagen , 3-4 lagom potatisar! .

protein i form av köttfärs, lövbiff,ryggbiff eller skink schnitzel .. och givetvis endel proteingroggar per dag :)

började med detta i november , har i dagsläget gått från 117 kilo till 99 .. och det pekar neråt , har stortsett lagt all energi på styrketräning men ändå tappat mycket i fett % .. tappat 15 cm midjemått och rutorna börjar anas i magen .. mår fantastiskt mycket bättre!! ..

för mer info .. www.sethronland.nu

min personliga tränare .. han sköter min kost och träning! ..

före o efter :)

Bifogat

• Bild027.jpg
    Bild027.jpg
    15.6 KB · Visningar: 72
  • IMAG0576.JPG
    IMAG0576.JPG
    39 KB · Visningar: 76
Last edited:
Jag säger bara http://www.ast-ss.se/max-ot_intro.asp men grejen är ju den att den inte funkar om du inte har tillgång till något gym. kan du inte köpa månadskort/använda skolans?

jag har använt mig utav max-ot i 7 månader och det är det bästa som har hänt mig :rolleyes: man kan nästan knäppa ett kort var annan vecka och se hur man blåses upp^^ men sen så får man ju inte glömma ast:S produkter för det funkar inte utan dem (enligt dem). men något jag kan rekomendera är ny-tro pro 40 eftersom du säger att du inte klarar av att käka frukost, så det är bara att blanda och hälla i sig^^ jordgubb eller choklad:tummenupp vanilj får jag inte ner.

Prulle rulle pruttfis :)

Tog det endast som exempel mannen, du får ju självklart rätta dig efter dina egna tider :tungan

Men ska vi köra en deal, jag kör ( nästan samma som beskrivit för dig ) tillsammans med dig om du "Vågar" :rolleyes:
8 Veckor är en jäääääkla lång tid egentligen och har man vilja/ork/tro så går det tamejfan, JA DET GÖR DET!!!
NU KÖR VI, eller :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...