Hjälp motivera Turbo beach 2k8!

Okej det lät som en vettig övning! Mm det är typ dom muskel grupperna jag saknar helt :hihi

Efter min risiga frukost (1 liter lätt yoghurt)så tog jag igen genom att vara bär(r?)neger och bila tak på jobbet. åt mina 2 apelsiner till mellan mål. Hoppade över ärtsoppa med pannkakor och tog laxsoppa istället. Sitter nu och äter en tonfiskröra och väntar på att banan ska öppna så jag kan köra 3h enduro i det underbara vädret:D efter det ska trännas

Mixer iden ska absolut användas! mkt lättare att trycka i mig flytande än tugga av nån anledning :3freak

Fattade inte riktigt skulle jag äta mkt frukost-lätt mellanmål-lätt lunch-masivt mellanmål-fil till middag?! dricker ca 4 liter vatten om dagen är det plus eller minus?

:rofl Nästan, men bara nästan.
Min stolthet har hindrat mig från att läsa den men den ska tydligen va bra så får väl göra det :hihi

Viktigaste målet är frukost. Därifrån får startar jue kroppen upp allt, kan man säga.
Sen så är det bara viktigt att du får i dig mat/mellanmål med jämna tider så du inte går och är hungrig. En hel vetenskap detta men ät med ca 2 timmars mellanrum, lunch, mellanmål, middag och kvällsmat ( fil o flingot, mejeriprodukter till kvällsmat helst ) så kommer det gå bra. Eftersom du vill ÖKA i muskelmassa så ska du helst äta lika mycket som du gör av med men det känner du bäst själv efter ett tag, ju hungrigare du är betyder att du får i dig fel mängd eller fel kost...

Som sagt, en vetenskap som jag inte förstår mig på helt 100.

Du kanske kan lite mer om just "Vikter" och hur man ska göra för att få den effektivaste underfettsförbränningen ( vilket jhäävla krångligt ord ) samt så det inte sliter ut en helt totalt?

Lite pointers vore kanonsnällt, har nämligen problem med en axel p.g.a diverse träning så jag vill inte tappa HELT i muskelmassa nu när jag måste vila mig i form ( 2 veckor minst, doktorn ordinerade :gnissla ).

när det gäller fettförbränning är det bara kardioträning som gäller, lågintensiv .. vilket innebär te.x en timmes promenad på morgonen i raskt tempo .. ta gärna en kopp kaffe eller koffeintablett innan för att få igång kroppen!! ...

när det gäller vikter och träning är det bara att känna sig fram, tycker iaf att man ska klara minst 8 rep. per övning ... sen om du har ont så försök att "träna runt" din onda axel!! vilket innebär att du provar olika axelövningar och så kör du bara dem som inte gör ont !! .. enkelt :tummenupp

när det gäller fettförbränning är det bara kardioträning som gäller, lågintensiv .. vilket innebär te.x en timmes promenad på morgonen i raskt tempo .. ta gärna en kopp kaffe eller koffeintablett innan för att få igång kroppen!! ...

när det gäller vikter och träning är det bara att känna sig fram, tycker iaf att man ska klara minst 8 rep. per övning ... sen om du har ont så försök att "träna runt" din onda axel!! vilket innebär att du provar olika axelövningar och så kör du bara dem som inte gör ont !! .. enkelt :tummenupp

eller så tar man reda på varför det gör ont :) det är inte helt ovanligt att man har starkare främre delts än bakre, det skapar såklart obalans och smärta. annars är en bra övning "jorden runt" eller vad man ska kalla den på svenska. du ligger på en bänk med en mindre vikt i varje hand. du för dem sedan från låret till "över huvudet" på det horisontella planet.

eller så tar man reda på varför det gör ont :) det är inte helt ovanligt att man har starkare främre delts än bakre, det skapar såklart obalans och smärta. annars är en bra övning "jorden runt" eller vad man ska kalla den på svenska. du ligger på en bänk med en mindre vikt i varje hand. du för dem sedan från låret till "över huvudet" på det horisontella planet.

Tack för 2 st kanonbra svar :pannkyss
Nu är det tyvärr som så att min träning kommer att bli lidande p.g.a yttre omständigheter men hoppas i alla fall att du prulle öser på :tummenupp

Jag har hört att proteinpulver är det som gäller. Man ska bara äta det och dricka 20 liter vatten om dagen, då ger det resultat.

Glöm inte att du absolut inte får fettförbränna/konditionsträna med annat än morgonpromenader. Om du t.ex. springer förbränner kroppen alla muskler.

Dessutom ska man köra 2000 crunches om dagen, då kommer rutorna fram på en vecka.

Man ska äta kreatin också, då behöver man knappt träna alls.

studenten vs tränning studenten vann, jag väger mindre än jag nånsin gjort och är slappare än jag nånsin varigt..

Fan va klen du är.
Träna med dig tills du spyr minst en gång i veckan o sen tränar du lite till. Äter 6 gånger om dan och sen händer det grejjer.

ÄT!

Ähh... själv har man lagt på sig nåt kilo- och är minst lika gla'! :tummenupp

(även lika attraktiv för kvinnofolk:fakta)

Jaha då va det dags igen ännu sennare ännu sämre form

Men fan så mycket mer motiverad!
Efter att ha kritiserat granntjejen som gått upp 20 kg fett sen jag såg henne för 4 år sen:gråta så inser jag till min fasa att laptopen sjunker in i min mage och att jag får en bilring av njurbältet Mitt ansikte börjar bli plöfsigt, kortsagt jag ser inte direkt ut att ta hand om mig själv heller ÄcKliGt!

Det tillsammans med ett vad med en polare om att den som utvecklar sin fysik minst innan första september ska få nått elakt straff som vi inte kommit på än.

Vilka parametrar bör vi mäta? löpning bänk/benpress?
Några mått? Hur definierar man vältränad egentligen?

Nån som känner för att vara med?
som det är nu lär det inte vara någon utmaning då polaren har den sämsta självdiceplinen någonsin skådad, eller iof om jag kommer på ett riktigt jävligt straff så kanske.:hihi

Ni kan ju ta en tävling i styrkelyft alltså Knäböj,Bänkpress och marklyft sedan mäter ni biceps och midjan och den som har procentuelt större bicepsmått mot midjemått är vinnare.
Då ser ni vem som blivit starkast plus ett enkelt mått om ni fått bättre discobyggning.
Enkelt.

Vilka parametrar bör vi mäta? löpning bänk/benpress?
Några mått? Hur definierar man

När vi på Idrottsmedicin skall mäta kondition så är det VO2 max och pulsmätning kombinerat med laktatnivåer i blodet över tid som gäller. För er som inte har ett laboratorium till hands så finns lightvarianten som baserar sig på samma princip.

Löpband i halvsnabb snabb takt typ 9km/h, 4min uppvärmning därefter höjer man lutningen på bandet 2 grader var 120de sekund och mäter tiden tills man ger upp. Ett säkert sätt för blodsmak i munnen...

När vi på Idrottsmedicin skall mäta kondition så är det VO2 max och pulsmätning kombinerat med laktatnivåer i blodet över tid som gäller. För er som inte har ett laboratorium till hands så finns lightvarianten som baserar sig på samma princip.

Löpband i halvsnabb snabb takt typ 9km/h, 4min uppvärmning därefter höjer man lutningen på bandet 2 grader var 120de sekund och mäter tiden tills man ger upp. Ett säkert sätt för blodsmak i munnen...
Problemet är att vi är olika viljestarka, jag vill verkligen vinna den här tävlingen så egentligen borde jag fejka ännu sämre resultat i starten men det tar udden av vinsten.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti