Det gäller alla andra hojar jag bytt däck på också…Samma erfarenhet - GS:en har en j-la massa vikter mittemot ventil/TPMS-modul. Bytt framdäck två gånger utan att demontera vikter. Perfekt balans

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller alla andra hojar jag bytt däck på också…Samma erfarenhet - GS:en har en j-la massa vikter mittemot ventil/TPMS-modul. Bytt framdäck två gånger utan att demontera vikter. Perfekt balans
De snurrar fint i balnseraren och jag gjorde inget direkt våld på dem, jag borde använt distanser men hade samtidigt inget skevt tryck emot dem iom att jag var rädd om dem och visste om problemet. Tror heller inte de kna bli skeva så lätt heller.Har du kollat om skivorna är tokskeva? Du våldade ju däck utan att använda distanser som skyddade skivorna.
Annars är det möjligt att däckväggen inte ligger mot fälgkanten hela vägen runt på båda sidor av däcket, det ger ganska påtagliga dåliga vibbar.Syna kanten noga för att se om så är fallet.
Maxxis är väl amerikanskt? Denna diskussion orkar jag inte med idag.Det gäller alla andra hojar jag bytt däck på också…Men då kör jag förstås Michelin eller Pirelli. Inte kinaskräp.
Mmh, det är dessutom mest bara när man bromsar som dåliga bromsvibbar känns, om det inte är överjävligt skevt.De snurrar fint i balnseraren och jag gjorde inget direkt våld på dem, jag borde använt distanser men hade samtidigt inget skevt tryck emot dem iom att jag var rädd om dem och visste om problemet. Tror heller inte de kna bli skeva så lätt heller.
MEn jag vill inte dissa ditt svar utan du kan absolut ha rätt. Men de ser fint ut i balanaseraren och klossarna ligger inte på.
Hade du bott i tokholmaa hade jag hjälpt dig direkCt, never give upp KurtanAllright.
Jag hade tagit emot din hjälp direkt. Tack så mycket ändå.Hade du bott i tokholmaa hade jag hjälpt dig direkCt, never give upp Kurtan![]()
Upplever inte att jag våldade däck eller fälg men kan ju ha gjort det ändå liksom. Jag är inne på samma plan nu som du föreslår.Det finns ju en risk att du har haft sönder däckstommen då du våldade en massa med däcket innan du fick i luften på rätt sätt.
Om det har hänt får du aldrig ordning på däcket.
Åk till en bra däckfirma och be dem fixa åt dig och så får du tänka att du ändå nu kan till nästa gång.
Japp. Även spacern och hastighetslocket. Har trippelkollat allt.Monterade du hjulaxeln korrekt?
Tackar som frågar. Blev lite bättre efter min andra balansering men inte bra. När jag snurrade på däcket såg jag massa grus på det området klisterlappen suttit så borstade med en borste för att få bort allt och ska provköra igen. Jag tror inte detta hjälper något dock.Hur går det?
Tackar som frågar. Blev lite bättre efter min andra balansering men inte bra. När jag snurrade på däcket såg jag massa grus på det området klisterlappen suttit så borstade med en borste för att få bort allt och ska provköra igen. Jag tror inte detta hjälper något dock.
Just nu tappade jag all motivation men jag ska nog ta loss hjulet med däcket på och åka till en firma och be dem balansera samt se om de ser något konstigt med däckets profil eller fel på fälgen eller liknande.
På bil när ett hjul är måttligt obalanserat (15-40g) så märks det vid hastigheter över 70 km/h pga detta så balanserades inte släpvagnshjul så ofta.Ny tur idag. Det är knappt några vibrationer kvar när man kör över 30km/h. Glömde tom bort vibrationerna senaste turen. Jag tror jag bara kör på nu ett tag och ser vad som händer. Kan ju hända att däcket sätter sig eller jämnar ut sig över tid. Har kollat pp sidorna och däcket linjerar fint på fälgen iaf
Aha! Vi leker med tanken att jag har klåpat mig och däcket inte ligger på bra. Är det tömma luft / rotera däcket och fylla igen som gäller eller kan man lösa enklare. Pumpa högre tryck igen?På bil när ett hjul är måttligt obalanserat (15-40g) så märks det vid hastigheter över 70 km/h pga detta så balanserades inte släpvagnshjul så ofta.
Så om du upplever vibrationer vid 30 så är däcket inte riktigt monterat på fälgen.
Be någon med synen i behåll granska anliggningen mot fälgkanten.![]()
Japp, en tömning är alltid skönt, sen klincha av, smörja och rotera ett kvarts varv. Kolla anliggningsytan och sen poppa på.Aha! Vi leker med tanken att jag har klåpat mig och däcket inte ligger på bra. Är det tömma luft / rotera däcket och fylla igen som gäller eller kan man lösa enklare. Pumpa högre tryck igen?
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |