Hjälp med val av hoj

Neues

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
Blivande
Hej, planerar att ta hojkort snarast. Är 20 år så det får bli mellankort.

Har dock lite svårt att bestämma mig för vad det är för hoj som gäller, enklast vore såklart att köpa en mc som inte överstiger 25kw original.

De kategorier jag kollat på är antingen någon form av supermotard eller naken sporthoj typ Hornet, Sv 650 utan kåpor. De två siste behöver ju då naturligtvis strypas, hur är de att köra som strypta?

Kan någon som varit i samma sits försöka ge mig någon rekomendation om vad för typ av hoj jag bör satsa på.

Mvh Johan

Yo Johan!

Mitt råd ät att vänta tills du blir 21 och ta tungt kort så du får köra vad du vill... Annars sitter du där med 25kW i två år och förbannad på att mopedister kör om dig.

Yo Johan!

Mitt råd ät att vänta tills du blir 21 och ta tungt kort så du får köra vad du vill... Annars sitter du där med 25kW i två år och förbannad på att mopedister kör om dig.

just va min syrra gjort, hon måste köra 2år med strypningen, hon kunde inte vänta 1 år

Hej, planerar att ta hojkort snarast. Är 20 år så det får bli mellankort.

Har dock lite svårt att bestämma mig för vad det är för hoj som gäller, enklast vore såklart att köpa en mc som inte överstiger 25kw original.

De kategorier jag kollat på är antingen någon form av supermotard eller naken sporthoj typ Hornet, Sv 650 utan kåpor. De två siste behöver ju då naturligtvis strypas, hur är de att köra som strypta?

Kan någon som varit i samma sits försöka ge mig någon rekomendation om vad för typ av hoj jag bör satsa på.

Mvh Johan

Jag skulle nog köpt ändå en CBR600 nyare än 97 eller liknande, mkt glädje för pengarna.

När du är väl 21 så kan du köra upp fö TUNG om du inte orkar vänta i två år, kostar inte mkt.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...