Hjälp, hur byta drivpaket själv? (R1, -02)

Det är väl på stödet man kollar spelet? För om det sätter sig en 200kgs gris kontra 50kg så blir spelet galet stort eller?


Vet inte, bra fråga. Så fick jag lära mig och det säger verkstaden också.
Man räknar nog med en vikt på 50-120 kilo kanske som är rätt normalt? =)
 
Vet inte, bra fråga. Så fick jag lära mig och det säger verkstaden också.
Man räknar nog med en vikt på 50-120 kilo kanske som är rätt normalt? =)

Det har jag också fått lära mig men 50 andra säger att det inte ska vara så....att sitta på mcn och kontrollera spelet verkar logiskt för den blir anpassad efter sin egna vikt.
 
Spelet kontrolleras helst belastat om fabrikanten inte specar annat. Vanligen så ligger max kedjespänning inte vid max fjädringsväg heller.
 
Jag har ibland kollat kedjespänningen genom att med spännband från ena svingen över sadel/paketållare ned till andra svinen sänna ned fjädringen så att de tre centrumen för främre drev,svingarmsinfästning och bakhjulsnav ligger i linje. I detta läge är ju kedjan som mest spänd, har man då lite slack i kedjan så kan den inte vara för kort vid nedfjädring.
Sedan kan man släppa på allt och mäta som man själv vill man har ett mått för sin MC. :banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top