Hjälmkrav för el-sparkcykel

miljövänligt med elbil.. javist :hihi
Tyckte det såg ut att vara en bra blandning av ICE och elbilar om man såg klart hela klippet. Troligen är det mindre intresse av att återanvända gammal batteriteknologi som jag gissar sitter i dessa bilar. Ingen bil är väldigt miljövänlig, men förstår att Kina vill ha mycket elbilar för att minska lokala luftföroreningar. Världen blir tack och lov bättre och bättre på att återvinna batterier så elbilar kommer bli miljövänligare än vad de är i dag.

"By 2025, it is estimated that about three-quarters of spent electric batteries will be reused and then recycled to harvest raw materials. That means automakers and battery producers can profit from the same battery pack several times." Källa: https://www.instituteforenergyresea...c-vehicles-battery-recycling-and-repurposing/

Borde det vara hjälmkrav för gående?
" trafikmiljön svarar fotgängare för cirka en tredjedel av alla som skadas, och är därmed den trafikantgrupp som är mest utsatt för skador."
 
Tyckte det såg ut att vara en bra blandning av ICE och elbilar om man såg klart hela klippet. Troligen är det mindre intresse av att återanvända gammal batteriteknologi som jag gissar sitter i dessa bilar. Ingen bil är väldigt miljövänlig, men förstår att Kina vill ha mycket elbilar för att minska lokala luftföroreningar. Världen blir tack och lov bättre och bättre på att återvinna batterier så elbilar kommer bli miljövänligare än vad de är i dag.

Jag vet inte om det var i det klippet eller ett annat klipp från samma bilkyrkogård dom förklarade att det var nästan bara elbilar (med små batterier och löjlig räckvidd), eftersom det hade funnits ekonomiska incitament att trycka ut sådana på marknaden, även om ingen ville ha dom. (därav startades "carshares" som hade tio gånger fler bilar än nyttjare)

Så småningom sattes det någon minimigräns på batteristorlek för att få dom ekonomiska incitamenten, men det gjorde bara att man skrotade mer batericeller.
 
Jag vet inte om det var i det klippet eller ett annat klipp från samma bilkyrkogård dom förklarade att det var nästan bara elbilar (med små batterier och löjlig räckvidd), eftersom det hade funnits ekonomiska incitament att trycka ut sådana på marknaden, även om ingen ville ha dom. (därav startades "carshares" som hade tio gånger fler bilar än nyttjare)

Så småningom sattes det någon minimigräns på batteristorlek för att få dom ekonomiska incitamenten, men det gjorde bara att man skrotade mer batericeller.
I början på bilvideon skriver dom faktiskt om cykelvideon. Tydligen var det något som fick hyrcykelindustrin att explodera runt 2017/18. Något år senare började cykelkyrkogårdar bildas vilket fick den kinesiska staten att reglera marknaden. Cykelkyrkogårdarna har därefter försvunnit och cyklarna fått nya ägare. Samma process lär garanterat hända med bilarna. Finns gott om människor som gärna skaffar en billig elbil för småresor även om den bara har några mils räckvidd.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top