Hjälm vs Burka...

har inte orkat läsa alla inlägg, men; har du inte frågat personalen som jobbar där du tankar tex? en enkel lösning på din fråga.

Jaha, hur gör vi nu då?

enkelt; de får inte framföra fordon. bara män.

Anar jag att någon vaknat upp på den retsamma sidan eller är det bara tangentbordet som fått talfel? :tungan

vad menaj du, det äj ju majkus du pjataj om.

Last edited:
...kortpumparna ja, då kan du nog vara näck, iförd gagball och köra helikoptern utan att det blir problem att få soppa ur pumpen.

Däremot kassapumpar, där är det flertalet som inte startar utan att man ramlar in (då utan krukan... :huvet ) - eller tar av sig krukan (ja... :huvet).

Det hela är ett icke-problem så länge kortpumparna rockar - men det drygar till sig fort när man måste beblandas med simpel mackpersonal. ;)

/J

Finns för många arslen där ute, och ser inga problem att jag/annan mackpersonal kanske inte vill starta en pump där en hojåkare med hjälmen på och regplåten brinner i helvette och avgasröret är modellen "fria luftvägar".

Varför starta en pump då du inte kan identifieras på något sätt? Svårt att ta av hjälmen (tar 2s för mig). Att förstöra en heFtig hjelmfrilla är värdslig sak!

Och om förklaringen är att man bara snabbt vill därifrån så kan man lika gärna betala med kortet utanför. Tippar på att 80% här betalar sin soppa med kortet. :)

Finns för många arslen där ute, och ser inga problem att jag/annan mackpersonal kanske inte vill starta en pump där en hojåkare med hjälmen på och regplåten brinner i helvette och avgasröret är modellen "fria luftvägar".

Varför starta en pump då du inte kan identifieras på något sätt? Svårt att ta av hjälmen (tar 2s för mig). Att förstöra en heFtig hjelmfrilla är värdslig sak!

Och om förklaringen är att man bara snabbt vill därifrån så kan man lika gärna betala med kortet utanför. Tippar på att 80% här betalar sin soppa med kortet. :)

Har man lite brådis, så kan det vara rätt drygt att behöva veva av sig krukan, speciellt för oss med glasögon (de dagar man inte har linserna i) - och knata in på macken, vänta en kvart i korv-kön, och tanten som behöver hjälp med att hitta rätt glödlampa... ;)

Av någon anledning är kortpumpen nästan alltid ur funktion när man har riktigt bråttom, jag anar att det är ett derivat ur Murphys lag, lite som den röda vågen man hamnar i vid rödljusen... :gnissla

Piken mot simpel mackpersonal var riktad som bete åt en polare, som jobbar på mack, kanske lite klumpigt, inget ont menat. ;)

/J

Har man lite brådis, så kan det vara rätt drygt att behöva veva av sig krukan, speciellt för oss med glasögon (de dagar man inte har linserna i) - och knata in på macken, vänta en kvart i korv-kön, och tanten som behöver hjälp med att hitta rätt glödlampa... ;)

Av någon anledning är kortpumpen nästan alltid ur funktion när man har riktigt bråttom, jag anar att det är ett derivat ur Murphys lag, lite som den röda vågen man hamnar i vid rödljusen... :gnissla

Piken mot simpel mackpersonal var riktad som bete åt en polare, som jobbar på mack, kanske lite klumpigt, inget ont menat. ;)

/J

Inget togs hit heller! ;)

Visst har man brickor så kan det ju vara lite bökigare. Men kan lätt förstå att alla inte startar igång pumparna med hjälm på då man inte kan se vem som tankar. Dumt att få en klantig smitning!

Visst saker krånglar hela tiden på macken. Men kortfunktionen har aldrig krånglat ute på pumparna här!

Roligaste är folk som hetstrycker på knapparna bara man att man inte starta igång den direkt. Hallå, tror ni den går igång av sig själv!? :hihi

Jag förstår vad du menar, men det kanske inte varit lika många rån med burkaförsedda hårdingar?

Hmmmm... Jag kom på en ny "affärsidé."

Om jag skulle klä mig i sån där heltäckande burka med enbart en springa för ögonen, och knalla in i en bank så skulle ju ingen reagera.

Då kan jag ju stå där och planera och reka i lugn och ro innan jag slår till.

Sen, när det är lite folk där inne langar jag upp en slarvigt skriven lapp där det står något i stil med "Deta vara rån. Du ge pengen. Annars BOOM! Allah Akkbar!"

Resultatet blir att jag blir rik, gärningsmannen tros vara en muslimsk kvinna i åldern mellan 13-75 år, och burka blir i framtiden förbjuden att bära på banker och andra ställen där man handskas med större summor pengar.

Snacka om win-win situation... :tummenupp :rolleyes:

(Jag har inte bestämt mig för om jag tycker att jag är seriös eller inte med det jag har skrivit.)

Hmmmm... Jag kom på en ny "affärsidé."

Om jag skulle klä mig i sån där heltäckande burka med enbart en springa för ögonen, och knalla in i en bank så skulle ju ingen reagera.

Då kan jag ju stå där och planera och reka i lugn och ro innan jag slår till.

Sen, när det är lite folk där inne langar jag upp en slarvigt skriven lapp där det står något i stil med "Deta vara rån. Du ge pengen. Annars BOOM! Allah Akkbar!"

Resultatet blir att jag blir rik, gärningsmannen tros vara en muslimsk kvinna i åldern mellan 13-75 år, och burka blir i framtiden förbjuden att bära på banker och andra ställen där man handskas med större summor pengar.

Snacka om win-win situation... :tummenupp :rolleyes:

(Jag har inte bestämt mig för om jag tycker att jag är seriös eller inte med det jag har skrivit.)
Ujuj, snart kommer "sådärfårmanintetänkasomsvensk-pålisen" och hackar på dig..

Själv tycker jag det är en kul idé :tummenupp

allt är underligt för svennebanan som inte varit utomlands...
Bor denne "svennebanan" på samma plats som hjulmännen? Är det en banan som ännu inte haft sexuellt umgänge, eller Banarnes kompis?

Vågar knappt fråga, är "svennebanan" kanske en människa i bananskepnad!? :skrämd

Bifogat

• Banana-show300.jpg
    Banana-show300.jpg
    154.9 KB · Visningar: 26
Last edited:
allt är underligt för svennebanan som inte varit utomlands...

Jag är lite nyfiken på hur du definierar svennebanan™. Är det om man är etnisk svensk och aldrig varit i Grekland och ätit smaklös, geggig moussaka eller intetsägande hypade nationalrätten souvlaki(omarinerad roadkillad grävling trädd på en pinne?) och blivit bjuden på gröna shots av vitlöksdoftande bartendern Janis som kan säga både hej och skål på svenska?

I mina ögon är det nämligen någon som bla uttrycker ungefär de lama åsikter som du brukar ha.

...ojdå, tog visst hårt för en del att förknippas med svennebanan, men om ni är lite ärliga mot er själva och känner efter riktigt ordentligt, så kommer ni fram till att ni tillhör det släktet. inget fel på det, ni har ju trots allt fredagsmys :lol

[YOUTUBE-ID]FEPZ3HwOgbY[/YOUTUBE-ID]

...ojdå, tog visst hårt för en del att förknippas med svennebanan, men om ni är lite ärliga mot er själva och känner efter riktigt ordentligt, så kommer ni fram till att ni tillhör det släktet. inget fel på det, ni har ju trots allt fredagsmys :lol

[YOUTUBE-ID]FEPZ3HwOgbY[/YOUTUBE-ID]

Promoe har hatat svenskar sen han föddes, så låten var väl väntad innan releasen :)

Om man vill ha en defenition av PK så är det Promoe.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back