Hjälm vs Burka...

Självklart tog jag av mig hjälmen när kassörskan bad mig om det...Jag var även trevlig mot henne under vårat samtal då jag berättade för henne att det var lite drygt att ta av sig prylarna när man bara stannade för ett "depå stop" för att sedan fortsätta mot jobbet. Jag hävdade att det räckte med öppet visir...Hon sade att hon förstod mig men vidhöll säkerhetsaspekten...

Jaså? Om hon hänvisar till säkerhetsaspekten så borde hon be dig behålla hjälmen på. Tänk om du går och snubblar där inne? :3freak

Mycket enkelt. Ta seden dit man kommer. Moral, etik och framför allt etikett är en akut bristvara hos allt fler i dagens samhälle. Bara för att jag är gay betyder inte heller att jag omfamnar alla andra som också är gay. När jag kollar efter semesterresor utomlands kommer ofta frågan om hur pass öppet gay man kan vara i just det landet. Älskar att promenera hand i hand med min gubbe men det är faktiskt fortfarande olagligt att göra det i vissa länder. Men det skulle inte heller hindra oss från att åka dit. Tar seden dit jag kommer mao.
Bara för att jag är muslim betyder inte heller att jag omfamnar alla andra som också är muslimer. När jag kollar efter semesterresor (tillflyktsort från krig) kommer ofta frågan om hur pass öppet muslim man kan vara i just det landet (usa dååålig, sverige braaaa). osv osv

Jag som har ett litet fågelperspektiv i den meningen att jag varken är gay eller muslim, kan se att likheterna emellan dessa två grupper är fler än olikheterna. Ni vill båda bli accepterade för dem ni är. Du vill hångla upp din gubbe i kyrkan. Muslimer vill kunna ta ett dopp med slöja.

Det motstånd du, om än i liten omfattning, visar är samma motstånd som fram tills nyligen hindrade dig och din man från att vara öppna med er kärlek. Skillnaden är att det är en ny grupp som möter motståndet.

Svarta blev okej. Bögar blev okej. Muslimer kommer också att bli okej. Sorry Bozo :(

Nu har väl inte jag påstått att det där är något du sagt eller hur?!

Ja, det är synnerligen mycket svårare att få folk att hålla med om man inte har möjligheten att klå upp dem på plats.

Har du hamnat på repeat? :confused: :clown

Muslimer vill kunna ta ett dopp med slöja.

Nu gäller väl detta ändå bhurkakärringar och inte muslimer i allmänhet? Snorisarna får ju inte heller bada med Björn Borg-kalsonger längre under, eller hur? Det hela är såklart en hälsofråga. Man bör även duscha innan man hoppar i en simbassäng.

Last edited:
Helt riktigt, men hur har det inte framgått att jag inte är en religionsivrare, oavsett religion? Läs, tack. :tungan

Du menar att jag har rätt angående självgod självhatare då? :D Visste jag redan iofs.
Du utelämnade just kristendomen och det var ingen slump så försök inte ;)

Djupt hat övergår ofta i kärlek. Och eftersom jag älskar mig själv över allt annat så har du säkert rätt. Självgodheten kommer naturligt, men det är nog bara Markus som förstår.

Nu gäller väl detta ändå bhurkakärringar och inte muslimer i allmänhet? Snorisarna får ju inte heller bada med Björn Borg-kalsonger längre under, eller hur? Det hela är såklart en hälsofråga. Man bör även duscha innan man hoppar i en simbassäng.
Det är en separat fråga, utsattsa grupper vs utsatta grupper.

burkini.jpg

Jag trodde att du själv kunde förstå, att det inte skall badas med vardagsslöjan. Det handlar självklart om en speciell badslöja :mattias

:hihi

Last edited:
Mycket enkelt. Ta seden dit man kommer. Moral, etik och framför allt etikett är en akut bristvara hos allt fler i dagens samhälle. Bara för att jag är gay betyder inte heller att jag omfamnar alla andra som också är gay. När jag kollar efter semesterresor utomlands kommer ofta frågan om hur pass öppet gay man kan vara i just det landet. Älskar att promenera hand i hand med min gubbe men det är faktiskt fortfarande olagligt att göra det i vissa länder. Men det skulle inte heller hindra oss från att åka dit. Tar seden dit jag kommer mao.

Så du menar att du och din gubbe låter bli att hålla i hand, kyssas, ha sex och visa ömhet för varandra under hela semestern bara för att det inte är tillåtet att vara homosexuell i det land du vistas..?!
Intressant.

Det tror jag inte skit på.

Edit: Tycker inte du och din partner att det är jobbigt att inte kunna vara ett par öppet även på semestern?
Måste onekligen vara jobbigt när folk sittrar på en och har fördomar gentemot ens grupp... Muslimer är inget undantag.

Du utelämnade just kristendomen och det var ingen slump så försök inte ;)

Djupt hat övergår ofta i kärlek. Och eftersom jag älskar mig själv över allt annat så har du säkert rätt. Självgodheten kommer naturligt, men det är nog bara Markus som förstår.

Det är en separat fråga, utsattsa grupper vs utsatta grupper.

burkini.jpg

Jag trodde att du själv kunde förstå, att det inte skall badas med vardagsslöjan. Det handlar självklart om en speciell badslöja :mattias

:hihi

Nej, nej och åter nej. :ajjabajja Försök inte. Jag har nämnt kristendom vid flera tillfällen. Tom svenska kyrkan. Pingstvänner mfl är också kristna vet du.

Min pinpoint gällde inte dig Kantian.

Kallar du snorisar för utsatt grupp, hehe. :tummenupp

Det där är ju visserligen ingen bhurka men den var schysst :tummenupp

"OMG vad jag hade kunnat ge mycket pengar för att du hade sagt så där till mig irl." :hihi
Funkar inte förtäckta hot så kan man alltid vända sig till lågstadiets förgyllda år och dra duharingakompisar-kortet :banana

Bozo skrev:
Haha, ja det måste vara väldigt svårandad och irriterande luft isf eftersom du och dina sk polare blir alldeles till er i era rosa plyschtrosor så fort jag skriver lite vettiga åsikter. Är du en liten, rädd commie? Jag menar eftersom du är så anonym och så fruktansvärt otrevlig. Ett signum som går igen i flera av dina internetvänner. Man undrar om nån av er har riktiga vänner i det verkliga livet.

Funkar inte förtäckta hot så kan man alltid vända sig till lågstadiets förgyllda år och dra duharingakompisar-kortet :banana

Haha, det var faktiskt jävligt bra skrivet. Och spot on dessutom. Du tog åt dig? Men sköt sånt här med PM eller gästbok istället er emellan istället. Ni är inte direkt on topic nu. :rofl

Nej, nej och åter nej. :ajjabajja Försök inte. Jag har nämnt kristendom vid flera tillfällen. Tom svenska kyrkan. Pingstvänner mfl är också kristna vet du.

Min pinpoint gällde inte dig Kantian.

Kallar du snorisar för utsatt grupp, hehe. :tummenupp

Det där är ju visserligen ingen bhurka men den var schysst :tummenupp
Pingstkyrkan och svenska kyrkan är åtskiljda. Precis som den katolska. Men du nämnde faktiskt inte kristendomen. Sådeså. :krama

Nej. Bögar vs muslimer. Men jag antar att det var ett svårt slag när du inte fick ha de schyrra bb-kallingarna längre :gråta

Den följer de muslimska traditionerna. Burkan med endast ett streck för ögonen är ju ett talibanpåhitt. Inget religiöst måste.

Det har inte med klädsel att göra alls. Det har att göra med att man ska ta av sig hjälmen för att vara identifierbar på filmerna från övervakningskameran. På samma sätt som man inte bör gå in på macken iförd rånarluva.
Att man sedan kan komma och handla med Burka som ju också döljer ansiktet kan jag tycka är fel. Men i slutändan är det nog ett beslut som är fattat på grundval av att det är fler rån som sker där förövaren har hjälm och drar därifrån på moppe/hoj än det är som har burka på sig.

Det handlar helt enkelt om arbetsmiljö. Att bli rånad på sin arbetsplats är dålig arbetsmiljö och därför vidtar man åtgärder och sätter upp regler för att minska risken så gott det går.

Hur jör majkel jaxån då? Jag menar han måste ju bli sugen på en mackkorv med mos å räk han med.

Haha, det var faktiskt jävligt bra skrivet. Och spot on dessutom. Du tog åt dig? Men sköt sånt här med PM eller gästbok istället er emellan istället. Ni är inte direkt on topic nu. :rofl
Det är ju inte ett högt betyg för dig, att du påminner om en lågstadieelev. Fast iofs, alla har vi ju olika mål i livet :confused:

Jag tog förvisso åt mig när en random person sa att jag var dum i huvudet när jag körde med däck som var lite väl slitna på sidorna. Fast det problemet har ju inte du :lol :gixxerpilot

Nä, ontopic nu.

Pingstkyrkan och svenska kyrkan är åtskiljda. Precis som den katolska. Men du nämnde faktiskt inte kristendomen. Sådeså. :krama

.

Men du skrev att jag inte nämnde kristendomen. Jag nämnde ju (för andra gången, suck) pingstvänner mfl som tillhör kristendomen. Allvarligt, visste du inte det eller kan du verkligen inte läsa?:confused:

Dessutom skrev jag en radda idioter och sedan ett mfl. Det betyder med flera och syftar förslagsvis på Svenska kyrkan eller hinduer eller whatever.

Det är ju inte ett högt betyg för dig, att du påminner om en lågstadieelev. Fast iofs, alla har vi ju olika mål i livet :confused:

Jag tog förvisso åt mig när en random person sa att jag var dum i huvudet när jag körde med däck som var lite väl slitna på sidorna. Fast det problemet har ju inte du :lol :gixxerpilot

Nä, ontopic nu.
:rofl
Haha, du är välkommen att kika i mitt garage där jag enbart för dig lagt upp bilder på mina däck. De har gått 80 mil gata.

Last edited:
Men du skrev att jag inte nämnde kristendomen. Jag nämnde ju (för andra gången, suck) pingstvänner mfl som tillhör kristendomen. Allvarligt, visste du inte det eller kan du verkligen inte läsa?:confused:

Haha, du är välkommen att kika i mitt garage där jag enbart för dig lagt upp bilder på mina däck. :rofl
Nu förstår jag vad du menar! Smärre tankevurpa, sorry.

Bara för att jag är muslim betyder inte heller att jag omfamnar alla andra som också är muslimer. När jag kollar efter semesterresor (tillflyktsort från krig) kommer ofta frågan om hur pass öppet muslim man kan vara i just det landet (usa dååålig, sverige braaaa). osv osv

Jag som har ett litet fågelperspektiv i den meningen att jag varken är gay eller muslim, kan se att likheterna emellan dessa två grupper är fler än olikheterna. Ni vill båda bli accepterade för dem ni är. Du vill hångla upp din gubbe i kyrkan. Muslimer vill kunna ta ett dopp med slöja.

Det motstånd du, om än i liten omfattning, visar är samma motstånd som fram tills nyligen hindrade dig och din man från att vara öppna med er kärlek. Skillnaden är att det är en ny grupp som möter motståndet.

Svarta blev okej. Bögar blev okej. Muslimer kommer också att bli okej. Sorry Bozo :(

Du är rolig du. :)

Så du menar att du och din gubbe låter bli att hålla i hand, kyssas, ha sex och visa ömhet för varandra under hela semestern bara för att det inte är tillåtet att vara homosexuell i det land du vistas..?!
Intressant.

Det tror jag inte skit på.

Edit: Tycker inte du och din partner att det är jobbigt att inte kunna vara ett par öppet även på semestern?
Måste onekligen vara jobbigt när folk sittrar på en och har fördomar gentemot ens grupp... Muslimer är inget undantag.

Du har uppenbart bara skummat igenom inlägget. :confused:

Last edited:
Hur jör majkel jaxån då? Jag menar han måste ju bli sugen på en mackkorv med mos å räk han med.

Majkel äter väl inte mackkorv? Han käkar väl bara vajtamins och sover i åxygenchäjmber. Vill han ha en mackkorv så kommer han garanterat inte att stövla in där själv. Han skickar in en assistent från limon som får gå in och skämmas åt honom. Då väljer han säkert den av sina assistenter som inte har hjälm på sig i limon. :rallylimousine

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back