Har en KTM 660 05 som är utagen 06 alltså brukad en sommar bara!
Hojen är väldigt välskött med alla servicar enligt shema åså vidare. Gjorde stora servicen på den hos aktoriserad verkstad bara för 1 månad sen med ventiljustering å olja mm. det kostade 2500:- då hade den gått 470mil.
Nu 50 mil senare När jag var ute å körde börade den låta illa och skramla i motorn. Stängde genast av den och körde den till samma verkstad igen för kontroll. Han har nu börjat plocka isär den dock inte helt men hittat en repa i cylindern hitills och troligtvis har vevlagren (vevstaken) pajat!
FRÅGA 1. HUR kan detta HÄNDA??? Klarar inte KTMS hojar mer än 520mil trots regelbunden service längre än så??? hade kunnat förtått om det var en 250cc cross!Men ska en 660 kubiks landsvägshoj för närmare 70 lök skrota ihop så fort?
Fråga 2. VEM skall betala detta kalas? Skall man verkligen som konsument acseptera detta?? köpte en nyare och kraftigare hoj för att slippa såna här problem. haft crossar förut så tröttnat på att laga. Jobbar själv på volvo med bilar. tänk om vi skulle säga till en kund som fått problem med sin nyinköpta bil som gått 520 mil att han får betala rubb å stubb själv.GLÖM GLÖM!!!
Är inte klart än med vem som skall betala detta men Hoppas KTM har nån service mind innanför pannan och fixar detta. Annars har dom garanterat en kund mindre med omedelbar verkan.!
Hojen är väldigt välskött med alla servicar enligt shema åså vidare. Gjorde stora servicen på den hos aktoriserad verkstad bara för 1 månad sen med ventiljustering å olja mm. det kostade 2500:- då hade den gått 470mil.
Nu 50 mil senare När jag var ute å körde börade den låta illa och skramla i motorn. Stängde genast av den och körde den till samma verkstad igen för kontroll. Han har nu börjat plocka isär den dock inte helt men hittat en repa i cylindern hitills och troligtvis har vevlagren (vevstaken) pajat!
FRÅGA 1. HUR kan detta HÄNDA??? Klarar inte KTMS hojar mer än 520mil trots regelbunden service längre än så??? hade kunnat förtått om det var en 250cc cross!Men ska en 660 kubiks landsvägshoj för närmare 70 lök skrota ihop så fort?
Fråga 2. VEM skall betala detta kalas? Skall man verkligen som konsument acseptera detta?? köpte en nyare och kraftigare hoj för att slippa såna här problem. haft crossar förut så tröttnat på att laga. Jobbar själv på volvo med bilar. tänk om vi skulle säga till en kund som fått problem med sin nyinköpta bil som gått 520 mil att han får betala rubb å stubb själv.GLÖM GLÖM!!!
Är inte klart än med vem som skall betala detta men Hoppas KTM har nån service mind innanför pannan och fixar detta. Annars har dom garanterat en kund mindre med omedelbar verkan.!