Hitta 250 båge

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Hej!

Jag har försökt söka men utan framgång är lite dålig på det som kanske märks...

Nu är det såhär...att vart faaan får man tag på en 250 typ suzuki rgv250? är ju aldrig några till salu?

gatureggad vore ett plus, finns väl någon klass där man kör med standardmaskiner?

vore schysst om man fick hjälp :tummenupp

hoj

Superbee skrev:
Hej!

Jag har försökt söka men utan framgång är lite dålig på det som kanske märks...

Nu är det såhär...att vart faaan får man tag på en 250 typ suzuki rgv250? är ju aldrig några till salu?

gatureggad vore ett plus, finns väl någon klass där man kör med standardmaskiner?

vore schysst om man fick hjälp :tummenupp
Jag har kanske en helt ny aprilia rs 250 04 till salu(kanske)0m intresse finns maila mig

Hansens Motor skrev:
Jag har kanske en helt ny aprilia rs 250 04 till salu(kanske)0m intresse finns maila mig

Hej!

tack för erbjudandet men det ligger nog lite över den prisklassen jag hade tänkt mig!

Men ja...är det så att alla 250 går sönder o skrotas eller folk vill inte sälja eller är de bara extremt ovanliga på begagnatmarknaden?

är väl främst rgv250 jag är sugen på...

Superbee skrev:
Hej!

tack för erbjudandet men det ligger nog lite över den prisklassen jag hade tänkt mig!

Men ja...är det så att alla 250 går sönder o skrotas eller folk vill inte sälja eller är de bara extremt ovanliga på begagnatmarknaden?

är väl främst rgv250 jag är sugen på...

Aprilia rs250 finns det ganska mkt av tycker jag det verkar som, både på blocket, här på sporthoj, roadracing.se m.m. Lycka till, det är tokroliga motorcyklar :7peta

Vad gäller moderna 250's finns det inte så många modeller att välja mellan, Suzuki RGV och Aprilia RS är de enda jag kan komma att tänka på. När du skriver RS250SP antar jag att du syftar på en fd tävlingskörd Aprilia, det finns nämnligen ingen modell med tilläggsinitialerna SP.

Inga objekt till salu? Hur kan du vara förvånad över att du inte hittar något objekt när du ställer de krav du gör? Det finns och har funnits flera objekt till salu men om man bara är intresserad av en äldre (läs billigare), gatreggad RGV så har man begränsat sig ganska hårt. Om man betänker hur många sådana som överhuvudtaget finns så inser man att chansen att en sådan ska dyka upp bland säljesannonserna i samma ögonblick som du tittar bland dem är ganska liten. Det är ju inte en Fireblade, R1'a eller en Volvo kombi vi talar om.

250 Är en nischprodukt med endast ett fåtal säljare och köpare men omsättningen på de få exemplar som finns är god. Det går alltid att finna en om man inte begränsar sig alltför mycket.

NSR250 finns väl något fåtal att få tag på också iofs. Men det är väl bara de tre av någorlunda modernt snitt som finns att tillgå idag.

oFFkeFF skrev:
NSR250 finns väl något fåtal att få tag på också iofs. Men det är väl bara de tre av någorlunda modernt snitt som finns att tillgå idag.

Glöm inte nittiotalsraketen Kawasaki KR1-S :banana :banana :banana

Tack för alla svaren!

Verkar som att det inte är mycket o göra åt, bara o hålla ögonen öppna efter intressanta objekt!

utbudet på rs250 verkar vara stort men, ska försöka hitta en rgv först o främst...

tack för hjälpen som sagt :tummenupp

sleven skrev:

den första gatcykel jag provade :yoparty står fortfarande hemma å samlar damm :hihi

men nu börjar farsan få supermono planer så nu den ligger illa till :kocko

Blää för fyrtakt :huvet

sleven skrev:

Jo, det var en raket, men den höll ju aldrig ihop. Det var ju tur om man kom tio mil utan att den sprutade ut allt vatten..

oFFkeFF skrev:
Jo, det var en raket, men den höll ju aldrig ihop. Det var ju tur om man kom tio mil utan att den sprutade ut allt vatten..

måndags ex.....

farsan åkte till jobbet ca 250 mil innan han ställde den :tummenupp

och det var för att han körde liiiite fort i stan pga att den surade och skulle dra ur den å då var det en polis bakom som hade lite å gnälla på......

tur att den axade så bra att han inte han mäta hur fort det gick :D

det är tydligen en gammal race hoj... gick sm typ 92-94.... hittade den i polarens grovkök :tomten och la bud och fick köpa den :hihi

titum skrev:
måndags ex.....

farsan åkte till jobbet ca 250 mil innan han ställde den :tummenupp

och det var för att han körde liiiite fort i stan pga att den surade och skulle dra ur den å då var det en polis bakom som hade lite å gnälla på......

tur att den axade så bra att han inte han mäta hur fort det gick :D

det är tydligen en gammal race hoj... gick sm typ 92-94.... hittade den i polarens grovkök :tomten och la bud och fick köpa den :hihi

1000 tillverkades nog den måndagen, och den enda som inte tillverkades på en måndag var din farsas ;)

oFFkeFF skrev:
1000 tillverkades nog den måndagen, och den enda som inte tillverkades på en måndag var din farsas ;)

vilken tur :rofl

när jag köpte den sa de att den var ovanlig i sverige.... vet du hur ovanlig?

oFFkeFF skrev:
Vet faktiskt inte hur många som togs in. Inte över 50 iaf.

:banana enligt dig borde vi då ha den enda fungerande kr-1s i sverige :7peta

eller? :D

shit.... :3freak kom just på vilken tur farsan å jag hade när vi åkte till linköpings sm när den inte ens håller 10 mil (20 mil enkel resa) å ändå kom vi hem åxo :hihi

oFFkeFF skrev:

Öhpöpp!! Min läckte aldrig vatten och jag körde 110 mil på två år.....

Allt annat gick däremot sönder på den, tändplatta, vevhus, avgasportar you name it.....
Men när den väl gick DÅ DJÄVLAR!!!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...