Highland Motard

Här kommer två bilder till.

Bifogat

• Highland450Motard_V_F_Rak.JPG
    Highland450Motard_V_F_Rak.JPG
    79.5 KB · Visningar: 1,608
  • Highland450Motard_H_F_H.JPG
    Highland450Motard_H_F_H.JPG
    80.6 KB · Visningar: 1,659
Olof Eriksson skrev:
Vad siktas det på för serviceintervaller då? Är det shimsade ventiler eller ej? Hur mycke olja rymmer motorn?

Har ni vägt skapelsen?

shimsade ventiler är det och motorn rymmer ca 1 liter.

Ser ut att vara väldigt flack gaffelvinkel.
Vad är vinkel och försprång för motarden?

Daniel

Last edited:
Jag heter Lasse skrev:
Eller menar de att styrutslaget åt vardera hållet är 27 grader? :va

Edit: De menar förmodligen styrutslaget. Men visst ser den väl flack ut. Optisk villa?

Hoppas de menar gaffelvinkel, har aldrig hört talas om nån som skriver ut styrutslaget. Husaberg har som jämförelse 28,5.

/Dave

Det är nu bestämt att Highland kommer att vara med på MC-mässan i Göteborg.

Nesse skrev:
Det är nu bestämt att Highland kommer att vara med på MC-mässan i Göteborg.
GÖTT :) :tummenupp

Men kommer ni (du?) köra nåt 2006 ????

Men alltså, hur kan dom göra en motard med så mycket kubik/effekt som dessutom ser snygg ut och inte som ett jävla as? :va
Trodde det var omöjligt för att annars borde ju nån redan gjort det.

honkiie skrev:
Men alltså, hur kan dom göra en motard med så mycket kubik/effekt som dessutom ser snygg ut och inte som ett jävla as? :va
Vad menar du?
Mkt kubik men ser dålig ut?
Lite kubik och ser bra ut?
Nån annan variant?
Menade du 450n eller 750n eller 950n?
Jag tolkade det som att du kollade på 450 och tyckte den var snygg men fattar itne vad du menade med att utseendet. :va

Kanske är lunchkomat som slagit till på mig lite väl hårt just idag...

honkiie skrev:

Ehh.... mycket kubik/effekt? Finns väl en hel del 450cc där ute som har precis liknande kubik/effekt. Utseendet har ju med smak å göra men å påstå att inget gjort någe liknande förrut?

Supermoto skrev:
Vad menar du?
Mkt kubik men ser dålig ut?
Lite kubik och ser bra ut?
Nån annan variant?
Menade du 450n eller 750n eller 950n?
Jag tolkade det som att du kollade på 450 och tyckte den var snygg men fattar itne vad du menade med att utseendet. :va

Kanske är lunchkomat som slagit till på mig lite väl hårt just idag...
Kollade på deras sida på specs på 950cc hojen och så var det länkat till en bild som såg exakt ut som 450cc. Kanske jag som är dum eller dom som bara länkar till en och samma bild på allihopa men annars så ser ju alla motarder/motardliknande hojar fula och båliga ut när de kommer upp över en viss cc av någon anledning.

Grymt kul med inhemsk utveckling, men personligen skulle jag köpa något väletablerat märke med kvalite och service som garanterat fungerar.
Man minns lanseringen av Highland för några år sedan då dom inte ens leverade 50% av utlovad effekt och prototyp kvalite modell fixarfrasse pinsamt.

Hoppas dom lyckas bättre denna gång.

kiko skrev:
Ehh.... mycket kubik/effekt? Finns väl en hel del 450cc där ute som har precis liknande kubik/effekt. Utseendet har ju med smak å göra men å påstå att inget gjort någe liknande förrut?
Menade på att 950 kubikaren har ett crossutseende som jag anser att motarder ska ha, då dom överstiger det så brukar det bli som nån konstig hybrid som jag tycker ser skitskum ut. Visst vi har husa650 och såna men jag tänker väl mest på dukarna och sånt. Gillar dom inte riktigt

honkiie skrev:
Menade på att 950 kubikaren har ett crossutseende som jag anser att motarder ska ha, då dom överstiger det så brukar det bli som nån konstig hybrid som jag tycker ser skitskum ut. Visst vi har husa650 och såna men jag tänker väl mest på dukarna och sånt. Gillar dom inte riktigt

Blev bara förvånad över att du såg den nya 450cc som "nyskapande", däremot ser det ju riktigt lovande ut om de bara får till alla bitar i slutändan.
Insåg efter mitt inlägg att du troligtvis menade 950 kubikaren som skiljer sig lite mer från konkurrenterna, åtminstone på pappret, även om jag aldrig skulle kalla den motard oavsett hjulkombination.

jag ska köra 2006...
vi oxå är meningen dock är inte allt klart än om hur många och vilka

Supermoto skrev:
GÖTT :) :tummenupp

Men kommer ni (du?) köra nåt 2006 ????

honkiie skrev:

Kan bara hålla med... Skulle vara ballare med tex min motor i ett 525-chassie...

Varför kan dom inte köra mer cross-stuk på dom större motardhojarna...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman