High/Low switch

Metzler

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Uppsala
Hoj
R1
En snabbfråga till experterna på sporthoj.com.

Är det någon som hur lust att förklara hur en high/low switch styr laddtrycket och hur man kopplar in en sådan.
 
Last edited:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Magnetventiler där du kopplar ena ventilen till en pysventil som tillåter högre tryck. och när den är kopplad som vanligt så går den på wastegatetrycket.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det är två saker som öppnar wastegaten. Laddtrycket på wastens membran samt avgastrycket på wastens spjäll som överkommer wastens fjädertryck.

Låg laddtryck = normalt laddtryck på wastens membran. Högt laddtryck = wastens membran avluftas till omgivningen och wastens fjäder behöver inte kämpa mot laddtrycket på wastens membran. Sen går det att "avlufta" mer eller mindre beroende på önskat hjulspinn.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top