Hemmabiotråden.

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
2741816 Det är väl mest ett försäljningstrick att påstå hur mkt 2guld" det innehåller.

Satsa på nått bra märke istället. Jag köpte en uppsättning Proson-bananer, när jag skulle montera dom i högtalarna passade dom inte ens. Glappade som fan. Fick sätta dom i förstärkaren istället.
Grattis mina va så stora att dom inte gick i..

2741838 Okej, beställer det billigast skitet på elfa då. Ligger redan lite över budgeten så :gnissla
Dont! Dom är gjorda för att förmedla spänning i huvudsak inte ström! eller vafan köp dom så kan du byta upp dig sen :hihi

Last edited:
2741850 Grattis mina va så stora att dom inte gick i..

Dont! Dom är gjorda för att förmedla spänning i huvudsak inte ström! eller vafan köp dom så kan du byta upp dig sen :hihi
Vad menar du?

Jag menar högtalaranslutningar och Rca kontarker för chassiemontage tror jag det heter (dom runda med hål i mitten)

Jag beställde Com Hem digital-tv igår, är det värt att ta Humax HD-box LR? Måste man ha HDMI-kontakt på digiboxen?

Jag beställde Com Hem digital-tv igår, är det värt att ta Humax HD-box LR? Måste man ha HDMI-kontakt på digiboxen?

Vet ej vad som stödjer HD upplösningen på dina utgångar på digital boxen, men HDMI är att föredra om man ska se HD.

Vet ej vad som stödjer HD upplösningen på dina utgångar på digital boxen, men HDMI är att föredra om man ska se HD.

Men är priset på en sådan där mojäng realistiskt? 1995 vid 24mån bindning, 3995 vid 12mån? Tycker det känns ocker.

Alltså, det här är ju löjligt.
Tänkte uppdatera med ny DVD när jag ändå måste börja med helvetessladdarna till digitalboxen mm.
Märker då att om man vill ha en DVD med HDD, HDMI och möjlighet att lagra MP3 på hårddisken, och gärna (men inte nödvändigtvis) SD-slot eller USB så fär man slanta nästan sju tusen? Kan det stämma? På Lars Bengtsson rekommenderar de antingen Pionner DVR-545HX eller SONY RDR-HX1020, båda kostar nästan sju tusen.
Varken Panasonics eller Samsungs modeller med hårddisk/HDMI/SD eller USB klarar att lagra MP3. Det är fan det fånigaste jag hört, en HDD som inte ”klarar” MP3? :lol
På Hifi-klubben, kanske vöärldens sämsta affär vad gäller kunnande och serviceanda, vet de ingenting om vad man ska välja. Kanske en Hitachi som kanske klarar MP3 eller kanske en någonting annat som kanske klarar någonting.

Kan inte Domus börja sälja DVD i sann CCCP-anda så man kan gå in och ta en blå/vit kartong som det står ”BRA DVD-SPELARE” på?

Kom igen nu bojs, jag vet att både R1 Uffe, morecore, Sandstream, Solid Snake, Silverryggen och andra entusiaster kan hjälpa mig.

Har precis köpt en ny tv ,, jadå ,,,, TH-42PV60E underbar tv,, men vad ska jag ha för ljud?

Har tyvärr inte läst tråden, ska göra det.
Kan lägga 30K har hört Denon har bra receiver, ska ha den till både film å hårdrock. Högtalarsystem ???? Djungel är väl bara förnamnet.

Hmmm ska inte köra dator med tv i detta läge,, Har mitt spelrum med min gamla Yamaha AX 900 som jag inte hittar bra högalare till

Har precis köpt en ny tv ,, jadå ,,,, TH-42PV60E underbar tv,, men vad ska jag ha för ljud?

Har tyvärr inte läst tråden, ska göra det.
Kan lägga 30K har hört Denon har bra receiver, ska ha den till både film å hårdrock. Högtalarsystem ???? Djungel är väl bara förnamnet.
Här kan du få så många förslag så att du kan drunkna.

Om du vill få en av dom bästa flerkanals recivrarna nu så ska du köpa Sony´s ny ES serie (STR-DA5200ES)

Tidningen HemmaBio var lyrisk över denna reciver "Att inte kolla in Sony STR-DA5200ES om man vill ha en reciver mellan 15 - 20 000 är närmast att beteckna som tjänstefel"

Ang ljuddelen kan jag skriva en liten notis från tidningen här

"Ljudet från 5200ES är mycket bra, och förstärkaren tar helt klart en tätplats i prisklassen med sin mäktiga dynamik, rappa och exakta spelsätt och inte minst förmågan att hålla hela varvet runt.

Visst, mycket kommer sig från autokalibreringen, men oxå när man gör en egen, manuell kalibrering på vanligt sätt är förstärkarens kvaliteer påtagliga.

Med musik i vanligt 2 kanalsläge är upplevelsen också mycket god, En xtremt skarpskuren placering av instrument i sterobilden parat med känslan av scendjup och en förmåga att ge sterobilden en rejäl bredd gör att jag seriöst brörjar tröttna på min egen förstärkare. Oxå när vi låter Sonys gå en match mot dyra 2 kanalsförstärkare låter den mycket bra, även om de mer esotteriska kvaliteerna gör att 2 kanalarna drar det längsta strået."

Alltså tidningen var helt lyriska i denna apparat. Det enda minus som dom hittde var att det inte finns någon IPod styrning, och det säger väl rätt mycket

Denna hittar du för runt 11000kr här i svergie

Sen ang. högtalarna så finns det oxå ett gäng att välja mellan. Vill du ha golv eller vägg högtalare.

Vägghögtalare 5.1
KEF KHT-3005 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=16765

Har fått kanon kritik, en av dom bästa systemen skriver dom. Låter otroligt bra. Subwoofern kanske inte är i klass med "lösvikts subbar", men den skäms inte för sig.

Golv högtalare 5.1

Audio Vectors nya K3 Signature serie (Pussla ihop själv ett 5.1)

Så här skrev tidningen hemmabio om dom

Plus & Minus
+
Fantastiskt Samspelta
Levande och högupplöst ljud
Lysande bra subbas
Lättplacerat

-
Inga alls

eller

Mordaunt-Short Avant 908 http://www.hembioconsult.se/db/db.cgi?id=1181&template_file=db_vara.html

Det finns hur mycket som helst att välja mellan.

Nån som kan ge mig ett gott råd? Jag vill ha en panasonic 42pv60 MEN när jag var på butik i dag och tittade så hängde en panna 50pv60 bredvid. 50" kostar 20k. Är det värt det?

Nån som kan ge mig ett gott råd? Jag vill ha en panasonic 42pv60 MEN när jag var på butik i dag och tittade så hängde en panna 50pv60 bredvid. 50" kostar 20k. Är det värt det?
Ett stort Jä#¤% JA, så mycket är det värt det

Men för 20 k finns det ju säkert andra alternativ. typ pioneer o så. Är pannan pv60 värt pengarna? Jag har inte plats för projje, sitter på exakt 3,7 meter så 50" lär behövas.

Men för 20 k finns det ju säkert andra alternativ. typ pioneer o så. Är pannan pv60 värt pengarna? Jag har inte plats för projje, sitter på exakt 3,7 meter så 50" lär behövas.

Visst är Poineer bättre, men för 20 000kr så får du bara en 42 av pioneer, och en 50" av Panasonic.

Det finns 3 st plasma tv som är topp 3 i dom flesta tester, det är

Pioneer 427 serien
Hitachi 9700
Panasonic PV60 serien

Dessa 3 delar första platsen då och då

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...