Har precis köpt en ny tv ,, jadå ,,,, TH-42PV60E underbar tv,, men vad ska jag ha för ljud?
Har tyvärr inte läst tråden, ska göra det.
Kan lägga 30K har hört Denon har bra receiver, ska ha den till både film å hårdrock. Högtalarsystem ???? Djungel är väl bara förnamnet.
Här kan du få så många förslag så att du kan drunkna.
Om du vill få en av dom bästa flerkanals recivrarna nu så ska du köpa Sony´s ny ES serie (STR-DA5200ES)
Tidningen HemmaBio var lyrisk över denna reciver "Att inte kolla in Sony STR-DA5200ES om man vill ha en reciver mellan 15 - 20 000 är närmast att beteckna som tjänstefel"
Ang ljuddelen kan jag skriva en liten notis från tidningen här
"Ljudet från 5200ES är mycket bra, och förstärkaren tar helt klart en tätplats i prisklassen med sin mäktiga dynamik, rappa och exakta spelsätt och inte minst förmågan att hålla hela varvet runt.
Visst, mycket kommer sig från autokalibreringen, men oxå när man gör en egen, manuell kalibrering på vanligt sätt är förstärkarens kvaliteer påtagliga.
Med musik i vanligt 2 kanalsläge är upplevelsen också mycket god, En xtremt skarpskuren placering av instrument i sterobilden parat med känslan av scendjup och en förmåga att ge sterobilden en rejäl bredd gör att jag seriöst brörjar tröttna på min egen förstärkare. Oxå när vi låter Sonys gå en match mot dyra 2 kanalsförstärkare låter den mycket bra, även om de mer esotteriska kvaliteerna gör att 2 kanalarna drar det längsta strået."
Alltså tidningen var helt lyriska i denna apparat. Det enda minus som dom hittde var att det inte finns någon IPod styrning, och det säger väl rätt mycket
Denna hittar du för runt 11000kr här i svergie
Sen ang. högtalarna så finns det oxå ett gäng att välja mellan. Vill du ha golv eller vägg högtalare.
Vägghögtalare 5.1
KEF KHT-3005
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=16765
Har fått kanon kritik, en av dom bästa systemen skriver dom. Låter otroligt bra. Subwoofern kanske inte är i klass med "lösvikts subbar", men den skäms inte för sig.
Golv högtalare 5.1
Audio Vectors nya K3 Signature serie (Pussla ihop själv ett 5.1)
Så här skrev tidningen hemmabio om dom
Plus & Minus
+
Fantastiskt Samspelta
Levande och högupplöst ljud
Lysande bra subbas
Lättplacerat
-
Inga alls
eller
Mordaunt-Short Avant 908
http://www.hembioconsult.se/db/db.cgi?id=1181&template_file=db_vara.html
Det finns hur mycket som helst att välja mellan.