Hemmabiotråden.

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Dee_cati skrev:
Jag börjar få slut på bra ursäkter, har ni några fler på lager?

En bra grej man kan köra med är att du tjänar pengar på kuppen. Sälja grejorna lite dyrt, och köpa lite billigt. Till och med en fientlig sambo borde bli glad då. Mer pengar över + bättre och nöjdare DuCati. :tummenupp

John skrev:
En bra grej man kan köra med är att du tjänar pengar på kuppen. Sälja grejorna lite dyrt, och köpa lite billigt. Till och med en fientlig sambo borde bli glad då. Mer pengar över + bättre och nöjdare DuCati. :tummenupp

Näe, det funkar inte :( Jag har en konstig mani i att vägra sälja mina prylar som jag med tiden byter ut så nu har jag ett helt förråd fyllt med grejjer i källaren och måste snart skaffa ytterligare ett förråd eller flytta till större lägenhet med fler rum där jag kan installera allt i :) Iofs så planerade jag på att låna ut en del grejjer till polaren men hon brukar också vara där och då genomskådar hon min bluff. Hon är en sån person som inte kan förstå känslan av att komma hem med en ny kabel för 1000:- och sedan sitta en hel dag och bara ratta fram och tillbaka på grejjerna :3freak Enklast är nog att hitta en bra hobby till henne som ger mig lite mer tid åt viktigare saker....
*läser hon här så är problemet löst fortare än kvickt, men det blir svårt att ha grejjerna ifred ute på gatan*

Dee_cati skrev:
Det är en Marantz på vardera sida guldklimpen (pma'n) men den var inte i bruk då just tack vare lite trångboddhet. Det var precis efter att jag hade gjort om i vardagsrummet och höll på och drog kablar och installerade högtalare i sovrummet. Nu står denon fritt i mitten, marantzen till höger och dvd'n under tv'n. Andra receivern står i sovrummet tillsammans med marantz-dvd'n.
Var och kollade på lite nya roliga grejjer idag i örebro och fastnade för hecos nya "mini-serie", provlyssnade dem för tre månader sedan men försökte sedan glömma bort att de fanns. Men lever man med en Hifi-fientlig sambo som tvingar en att hålla sig borta från sådana affärer så får man hitta på en bra ursäkt när de frågar varför det alltid står nya grejjer här och var i lägenheten. Jag börjar få slut på bra ursäkter, har ni några fler på lager?

Najs najs!

Jag har en ursäkt, vill du veta vad den är?

Det är mina pengar som jag gör vafan jag vill med. :mad:

Säg det så får du inget på ett halvår. :lol

Dee_cati skrev:
Näe, det funkar inte :( Jag har en konstig mani i att vägra sälja mina prylar som jag med tiden byter ut så nu har jag ett helt förråd fyllt med grejjer i källaren och måste snart skaffa ytterligare ett förråd eller flytta till större lägenhet med fler rum där jag kan installera allt i :) Iofs så planerade jag på att låna ut en del grejjer till polaren men hon brukar också vara där och då genomskådar hon min bluff. Hon är en sån person som inte kan förstå känslan av att komma hem med en ny kabel för 1000:- och sedan sitta en hel dag och bara ratta fram och tillbaka på grejjerna :3freak Enklast är nog att hitta en bra hobby till henne som ger mig lite mer tid åt viktigare saker....
*läser hon här så är problemet löst fortare än kvickt, men det blir svårt att ha grejjerna ifred ute på gatan*

Är du också en sån som kan sitta och ratta med grejerna hur länge som helst och sitta och bara lyssna på musik i flera timmar och bara NJUTA!

Isf så är vi likadana på den biten, finns ju inget roligare än att mecka så man får bra ljud och sen lyssna en stund, sen mecka lite mer så man får bättre, flytta högtalarna och rikta lite, det är ju kul! Men fruntimmer fattar sig inte på det. :3freak

Dee_cati skrev:

:rofl :rofl
Jag lider med dig.. hoppas det löser sig!
.. men ställ dig i bostadsköer under tiden. :hihi

Med tanke på vilken underbar tjej jag har hittat så kan jag stå ut med vissa defekter. Vi har hyffsat delad ekonomi (vi delar alla utgifter) men mina kontanter är till för mig tycker ju jag. Men det finns kanske vettigare saker att lägga dem på anser hon än på fordon, ljud och leksaker...
Att sitta och finlira med systemen är det bästa som finns en regnig dag när man är sur på granner eller dylikt. De jag har minst förståelse hos är dock polarna, de idiotförklarar mig varenda gång jag öppnar truten om stereoutrustning eller om de är med i en hifibutik. Får skaffa bättre polare tror jag :hihi

Dee_cati skrev:
Med tanke på vilken underbar tjej jag har hittat så kan jag stå ut med vissa defekter. Vi har hyffsat delad ekonomi (vi delar alla utgifter) men mina kontanter är till för mig tycker ju jag. Men det finns kanske vettigare saker att lägga dem på anser hon än på fordon, ljud och leksaker...
Att sitta och finlira med systemen är det bästa som finns en regnig dag när man är sur på granner eller dylikt. De jag har minst förståelse hos är dock polarna, de idiotförklarar mig varenda gång jag öppnar truten om stereoutrustning eller om de är med i en hifibutik. Får skaffa bättre polare tror jag :hihi

Likadant för mig, mina jobbarpolare skrattar ut mig för att jag lägger alla pengar på hemmabio. :hihi

Slösat bort 9000 spänn idag på en center och en baslåda :) men jag fick fel jävla kabel på hifiklubben till subben, den ska dela upp sig i 2 till min sub men den var bara enkel hela vägen, den kabeln kostade mig 600 spänn. :4skrika

Ska in på hifi imorn och skrika lite på honom som sålde grejorna till mig. :mad:

Jag menar, han ska ju veta vad jag ska ha för kabel till den subben, han jobbar väl där? :fatta!

BILDER! :4skrika

10 poäng till den som kan gissa vem det är på bilden bakom TV:n.

Bifogat

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    61 KB · Visningar: 90
  • Bild 002.jpg
    Bild 002.jpg
    60.2 KB · Visningar: 89
  • Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    52.2 KB · Visningar: 170
Ohhh, den där suben är underbar :yoparty Är det en Dali Swae12? Jag har en sådan står nere i förrådet och skäms, den får komma upp igen när jag har skaffat större lägenhet och skaffat ett tv-spelsrum där man kan ha svarta högtalare utan att skämmas :)
Eller så kan du få byta med mig, du får den plus lite andra högtalare :gnissla

EDIT/ Nu vet jag iofs inte om det är en swae12 men om det är det, vad kostade den? 10lök låter saftigt för den och en dali-center, är det inte billigare att handla nån annanstans än på hifi? Eller inga andra som säljer dem? Har kvitto på min för 640$ men det var några år sedan den kom tror jag.

Dee_cati skrev:
Ohhh, den där suben är underbar :yoparty Är det en Dali Swae12? Jag har en sådan står nere i förrådet och skäms, den får komma upp igen när jag har skaffat större lägenhet och skaffat ett tv-spelsrum där man kan ha svarta högtalare utan att skämmas :)
Eller så kan du få byta med mig, du får den plus lite andra högtalare :gnissla

EDIT/ Nu vet jag iofs inte om det är en swae12 men om det är det, vad kostade den? 10lök låter saftigt för den och en dali-center, är det inte billigare att handla nån annanstans än på hifi? Eller inga andra som säljer dem? Har kvitto på min för 640$ men det var några år sedan den kom tror jag.

Gav 5000 för suben som funkar nu, men lampjäveln där fram lyser inte!!! ARGH! :4skrika :huvet

Ska jag orka ringa HiFi och säga att jag vill att den lampan ska funka? Eller bara skita i det? Jag menar, har man betalt 5000 spänn för en jävla sub så ska fan lampjäveln där fram lysa! :mad:

Ringer dem imorn och säger "jag vill ha en ny sub, en med en lampa som funkar, jag kommer ha den jag har tills ni har fixat fram en ny med en lampa som funkar."

Ja, det är en SWA12. :)

Tjena!

Är det någon som vet om några billiga alternativ till HIFI-klubbens väggmediahylla?

VMS3SI_1_b.jpg

Solid snake skrev:
Gav 5000 för suben som funkar nu, men lampjäveln där fram lyser inte!!! ARGH! :4skrika :huvet

Ska jag orka ringa HiFi och säga att jag vill att den lampan ska funka? Eller bara skita i det? Jag menar, har man betalt 5000 spänn för en jävla sub så ska fan lampjäveln där fram lysa! :mad:

Ringer dem imorn och säger "jag vill ha en ny sub, en med en lampa som funkar, jag kommer ha den jag har tills ni har fixat fram en ny med en lampa som funkar."

Ja, det är en SWA12. :)

Som gjort för ett byte med mig ju, min lampa lyser och det var fruktansvärt irriterande att ha en blå lampa lysa när man kollade på film :)

Scott, kolla in möbler/heminrednings-delen på prisjakt.nu/forum , där brukar det finnas massa alternativ att kolla på.

Dee_cati skrev:
Som gjort för ett byte med mig ju, min lampa lyser och det var fruktansvärt irriterande att ha en blå lampa lysa när man kollade på film :)

Scott, kolla in möbler/heminrednings-delen på prisjakt.nu/forum , där brukar det finnas massa alternativ att kolla på.

Ringde HiFi om lampan, de sa att Dali hade fått klagomål om lampan så de trodde att de bara hade kopplat ur lampan.

Men jag ska få ett exakt svar i nästa vecka.

Jag menar, dumt att sätta en diod på framsidan om den inte ska lysa. :rolleyes:

Behöver man en sub så har man för dåliga front-högtalare :mattias

Mina Canton LE109 räcker mer än väl till för att skapa en bra och harmonsik bas-återgivning. Fast å andra sidan är jag ingen filmfantast (satteliterna och centern ligger i någon låda någonstans) utan använder mina grejer till att lyssna på musik. Då suger det verkligen med påhittad bas som följer med subbar och t.ex fronthögtalare av märket DLS, Infinity mm...

Scott Sexpump skrev:
Tjena!

Är det någon som vet om några billiga alternativ till HIFI-klubbens väggmediahylla?

näe men jag skulle oxå vilja veta. har planer på att bygga något eget. glasmästaren runt hörnet skulle ha ca 1000 spänn/kvadratmeter härdat glas. ska kolla med en annan på måndag.

och om någon har något BRA förslag för hur jag ska få upp plasman emot väggen utan att göra hål i väggen (har precis målat om) och utan att ställa den på en för djup bänk, berätta för mig :)

CJ900RR skrev:

Mina Canton LE109 räcker mer än väl till för att skapa en bra och harmonsik bas-återgivning. Fast å andra sidan är jag ingen filmfantast (satteliterna och centern ligger i någon låda någonstans) utan använder mina grejer till att lyssna på musik. Då suger det verkligen med påhittad bas som följer med subbar och t.ex fronthögtalare av märket DLS, Infinity mm...

I ett DDspår finns det rätt bra med information som dina frontar inte gräver fram på rätt sätt. Att däremot ha en sub för musiklyssning är i nästan alla fall förödande.

CJ900RR skrev:

Som sagt, kollar man inte på film så ska man ej ha sub heller. Men det är däremot förödande att kolla på film utan sub tycker jag, även om det funkar hur bra som helst när man har bra frontar. Det ligger mycket på nedre gränsen som man vill ha fram och där är inte ett par maffiga frontar tillräckligt snabba /stabila för det.
När jag kör musik på min denon så är det helt utan sub då det bara förstör.

CJ900RR skrev:

Man kan spela högre och längre när man har en sub utan att förstärkaren blir asvarm (iofs så blev inte min receiver varm när jag spelade högt och länge utan subben.)

Dessutom så kan du ställa in så du får bättre ljud med subben dvs du kan hålla på mer med mellanregister och diskanten.

Hörs musiken dåligt med sub så är det en dålig sub eller så är den fel inställd, jag lyssnar på musik just nu och har subben igång, låter bra tycker jag, bättre än det gjorde innan.

Musiken får mer tyngd och bättre ljud helt enkelt för att receivern slipper jobba fram tyngden, vilket snor effekt som i sin tur påfrestar förstärkaren vilket leder till att det låter sämre.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman