Solid snake skrev:Därför har man spikes på högtalarna!
http://www.hifiklubben.com/se/produ...etail/DALI_Cone_spikes_Tillbehoer.htm?id=4647
Har jag redan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Solid snake skrev:Därför har man spikes på högtalarna!
http://www.hifiklubben.com/se/produ...etail/DALI_Cone_spikes_Tillbehoer.htm?id=4647
Hur mycket bas har du? Vad har du för högtalare? Kablar?Padde skrev:Basen står ju först på spikes, ska igentligen bara stå på dom men har satt den på gummikuddar nu också pga ja, dom repar både golvet och blir fula annars.
Nej, datorn står i andra sidan rummet och TV,n står ju på en bänk också med gummi under.
Måste ju vara nån som råkat ut för samma? Det är ju allvarligt jobbigt. Alså det ryster ju inte så jag tror grejorna tar någon skada direkt men på data skärmen ser man ju att det ryster till. Tv ser man det nästan inte alls men monitorn är ju extremt ibland. + Hela dator bordet står också på gummi fötter.

Solid snake skrev:Hur mycket bas har du? Vad har du för högtalare? Kablar?
Börja med att inte maxa basen.![]()
, Men seriöst, det är ganska jobbigt nu. Bör ju finnas något man kan ställa under den, sånna här roterande skivor kanske?Padde skrev:Kan inte beteckningar osv på högtalarna/basen för manualerna ligger under sängen. Det är grejor från audio pro, Basen är en 8". Kan garantera att basen maxxar inte på långa vägar. Kablar, hmm 2.5 kvardrats, säger man så? Jag kollade upp kablarna och köpte dom som gick på gränsen där tjockare inte skulle göra någon nytta längre.
Känns som alla grejorna står j*vligt bra för att arbeta tillsammans i mitt rum. För jag får inte stopp på rystandet i monitorn, Men seriöst, det är ganska jobbigt nu. Bör ju finnas något man kan ställa under den, sånna här roterande skivor kanske?
Solid snake skrev:Denna, fast den är prissänkt nu.![]()
http://www.hifiklubben.com/se/produkter/bild/projektor/detail/TOSHIBA_MT200_Projektor.htm?id=5697
Solid snake skrev:Jadu, nånting är ju jävligt fel, nånting gör ju att det ryster, i vissa fall kan spikes göra så att vibrationerna fortplantar sig ner i golvet.
Pröva att sätta 50 öringar under, det gjorde jag.
Anton_Ljunghusen skrev:Oki. Innan du köper en projektor, åk till Therock (dom har mycket och är kunniga) och jämför..
Tycker mt200 har lite för låg upplösning, speciellt om man ska köra en någorlunda stor bild. Skulle satsa på minst 1024x768![]()
Padde skrev:Hmm ja, ska prova lägga lite olika saker under spiksen. Återkommer ikväll mit das resultaten.
Hmm fel vettifan, Känns som mitt rum kanske är lite för litet.
Anton_Ljunghusen skrev:Padde; Mer gummi
kan hjälpa
Spikes först och sen gummi? Kan ju vara så att dina spikes har tagit sig genom gummit och går ner i golvet, sätt 50 öringar under och pröva så.Padde skrev:Har ju gummi "klossar" under varje möbel nästan och basen står först på spikes sen på gummi. Kanske är nästa steg i bion att bila ner en vägg ist så jag får större rum. Känns dock som farsan inte kommer uppskattar det.
EDIT: Om någon har same problem med data monitorn säg gärna hur ni löst det.

Solid snake skrev:Spikes först och sen gummi? Kan ju vara så att dina spikes har tagit sig genom gummit och går ner i golvet, sätt 50 öringar under och pröva så.
Fan skit i farran, slå ner väggen när han inte är hemma ist.
Mötte honom på pizzerian i söndags tror jag det var.![]()
. Han flyttar snart då kommer jävlar idet kommer slag maskinen in här Padde skrev:Ja, alså dom stod ju först på Spikes bara sen provade jag nu och sätta gummi under också, Har bara hft det så i några dagar för att prova om det blir bättre, Vill ju heller inte bli av med bas-"känslan" så jag provar runt. Nej, dom står på gummi, det har inte gätt igenom. Ja, men fan bilar jag ner väggen kommer jag rakt in till brossan och får väl på huet för jag rev hans vägg halva. Han flyttar snart då kommer jävlar idet kommer slag maskinen in här
. Ja, han sa att han såg dig där. Jag behövde kebabpizza/mildsås/utan lök och svamp som vanligt ..

Solid snake skrev:Haha, ja du lär ju få på huet av din brorsa iaf.![]()
Pröva mer gummi, inget gummi, 50 öringar, en stenplatta kan du också pröva, typ sånna man har på gångar du vet, bas ska inte kännas, den ska höras!
Ok, jag prövade nått nytt, kebabrulle/bara stark sås and lots of it.
Med tanke på att de jävla nissarna aldrig kan göra rätt så fick jag ju självklart med den milda såsen som bara smakar fett och plast så nej, så jävla gott var det inte.Padde skrev:Ahh jag vill känna det lite i golvet och så, Lite känsla.
Fan var det gott? Typ jämnförbart med kebab pizza? En polare fick en pizza namnad över sig själv för ett tag sedan så jag satsar på att få kebebpizzan namnad som "Patriks Pizza" i furulund, vad tror du om oddesen?![]()
Solid snake skrev:Med tanke på att de jävla nissarna aldrig kan göra rätt så fick jag ju självklart med den milda såsen som bara smakar fett och plast så nej, så jävla gott var det inte.
Tjao, 1000 mot 1 kanske?
Har du lallat runt lite mer med basen nu eller?

Padde skrev:Hmm ja det har blivigt lite kässt där jag fick fullt av grönsaker på min kebabpizza, och reklamera en pizza tycker jag känns aning lågt så jag åt.
Hmm ja, lite mycket OT nu. Vid klockan 22-23 ikväll kommer jag hem, sticker om 2 minuter. Då ska jag prova runt med lite olika saker.
Btw: Mild sås äger.![]()

Solid snake skrev:Bilder bilder bilder......
Såg du bilden jag länkade in? En sån ska grejorna stå på sen, TV:n är inte min, den är grannens.Empa skrev:Ta inte illa upp men lägg gärna ut lite pengar på ny mediabänk och kabellist![]()
Det ser lite trevligare ut då, fina grejer ska stå i fin miljö![]()

Solid snake skrev:Snyggt, men kan receivern verkligen andas där?
Fast det kanske är receivern till vänster på första bilden? Ser ju likadana ut.![]()
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |