Hemmabiotråden.

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Padde skrev:
Basen står ju först på spikes, ska igentligen bara stå på dom men har satt den på gummikuddar nu också pga ja, dom repar både golvet och blir fula annars.

Nej, datorn står i andra sidan rummet och TV,n står ju på en bänk också med gummi under.

Måste ju vara nån som råkat ut för samma? Det är ju allvarligt jobbigt. Alså det ryster ju inte så jag tror grejorna tar någon skada direkt men på data skärmen ser man ju att det ryster till. Tv ser man det nästan inte alls men monitorn är ju extremt ibland. + Hela dator bordet står också på gummi fötter.
Hur mycket bas har du? Vad har du för högtalare? Kablar?

Börja med att inte maxa basen. :hihi

Solid snake skrev:
Hur mycket bas har du? Vad har du för högtalare? Kablar?

Börja med att inte maxa basen. :hihi

Kan inte beteckningar osv på högtalarna/basen för manualerna ligger under sängen. Det är grejor från audio pro, Basen är en 8". Kan garantera att basen maxxar inte på långa vägar. Kablar, hmm 2.5 kvardrats, säger man så? Jag kollade upp kablarna och köpte dom som gick på gränsen där tjockare inte skulle göra någon nytta längre.

Känns som alla högtalarna + basen står j*vligt bra för att arbeta tillsammans i mitt rum. För jag får inte stopp på rystandet i monitorn :rofl , Men seriöst, det är ganska jobbigt nu. Bör ju finnas något man kan ställa under den, sånna här roterande skivor kanske?

Last edited:
Padde skrev:
Kan inte beteckningar osv på högtalarna/basen för manualerna ligger under sängen. Det är grejor från audio pro, Basen är en 8". Kan garantera att basen maxxar inte på långa vägar. Kablar, hmm 2.5 kvardrats, säger man så? Jag kollade upp kablarna och köpte dom som gick på gränsen där tjockare inte skulle göra någon nytta längre.

Känns som alla grejorna står j*vligt bra för att arbeta tillsammans i mitt rum. För jag får inte stopp på rystandet i monitorn :rofl , Men seriöst, det är ganska jobbigt nu. Bör ju finnas något man kan ställa under den, sånna här roterande skivor kanske?

Jadu, nånting är ju jävligt fel, nånting gör ju att det ryster, i vissa fall kan spikes göra så att vibrationerna fortplantar sig ner i golvet.

Pröva att sätta 50 öringar under, det gjorde jag.

Solid snake skrev:
Jadu, nånting är ju jävligt fel, nånting gör ju att det ryster, i vissa fall kan spikes göra så att vibrationerna fortplantar sig ner i golvet.

Pröva att sätta 50 öringar under, det gjorde jag.

Hmm ja, ska prova lägga lite olika saker under spiksen. Återkommer ikväll mit das resultaten.

Hmm fel vettifan, Känns som mitt rum kanske är lite för litet.

Anton_Ljunghusen skrev:
Oki. Innan du köper en projektor, åk till Therock (dom har mycket och är kunniga) och jämför..

Tycker mt200 har lite för låg upplösning, speciellt om man ska köra en någorlunda stor bild. Skulle satsa på minst 1024x768 :)

Happ, jag tycker den är bra iaf, ska ta en vända inom The rock också.

Kan ju egentligen skita i det som står på pappret och titta på bilden istället.

Padde skrev:
Hmm ja, ska prova lägga lite olika saker under spiksen. Återkommer ikväll mit das resultaten.

Hmm fel vettifan, Känns som mitt rum kanske är lite för litet.

Ja gör så, jag kommer nog kolla lite ikväll när jag har tid över på jobbet.

Ska köpa kalibreringsskiva sen också som du kan få låna eller bränna av om du vill. :tummenupp

Anton_Ljunghusen skrev:
Padde; Mer gummi ;)

kan hjälpa

Har ju gummi "klossar" under varje möbel nästan och basen står först på spikes sen på gummi. Kanske är nästa steg i bion att bila ner en vägg ist så jag får större rum. Känns dock som farsan inte kommer uppskattar det.

EDIT: Om någon har same problem med data monitorn säg gärna hur ni löst det.

Last edited:
Padde skrev:
Har ju gummi "klossar" under varje möbel nästan och basen står först på spikes sen på gummi. Kanske är nästa steg i bion att bila ner en vägg ist så jag får större rum. Känns dock som farsan inte kommer uppskattar det.

EDIT: Om någon har same problem med data monitorn säg gärna hur ni löst det.
Spikes först och sen gummi? Kan ju vara så att dina spikes har tagit sig genom gummit och går ner i golvet, sätt 50 öringar under och pröva så.

Fan skit i farran, slå ner väggen när han inte är hemma ist. :hihi

Mötte honom på pizzerian i söndags tror jag det var. :)

Solid snake skrev:
Spikes först och sen gummi? Kan ju vara så att dina spikes har tagit sig genom gummit och går ner i golvet, sätt 50 öringar under och pröva så.

Fan skit i farran, slå ner väggen när han inte är hemma ist. :hihi

Mötte honom på pizzerian i söndags tror jag det var. :)

Ja, alså dom stod ju först på Spikes bara sen provade jag nu och sätta gummi under också, Har bara hft det så i några dagar för att prova om det blir bättre, Vill ju heller inte bli av med bas-"känslan" så jag provar runt. Nej, dom står på gummi, det har inte gätt igenom. Ja, men fan bilar jag ner väggen kommer jag rakt in till brossan och får väl på huet för jag rev hans vägg halva :rofl . Han flyttar snart då kommer jävlar idet kommer slag maskinen in här :rolleyes: . Ja, han sa att han såg dig där. Jag behövde kebabpizza/mildsås/utan lök och svamp som vanligt ..

Padde skrev:
Ja, alså dom stod ju först på Spikes bara sen provade jag nu och sätta gummi under också, Har bara hft det så i några dagar för att prova om det blir bättre, Vill ju heller inte bli av med bas-"känslan" så jag provar runt. Nej, dom står på gummi, det har inte gätt igenom. Ja, men fan bilar jag ner väggen kommer jag rakt in till brossan och får väl på huet för jag rev hans vägg halva :rofl . Han flyttar snart då kommer jävlar idet kommer slag maskinen in här :rolleyes: . Ja, han sa att han såg dig där. Jag behövde kebabpizza/mildsås/utan lök och svamp som vanligt ..

Haha, ja du lär ju få på huet av din brorsa iaf. :rofl

Pröva mer gummi, inget gummi, 50 öringar, en stenplatta kan du också pröva, typ sånna man har på gångar du vet, bas ska inte kännas, den ska höras! :fakta

Ok, jag prövade nått nytt, kebabrulle/bara stark sås and lots of it.

Solid snake skrev:
Haha, ja du lär ju få på huet av din brorsa iaf. :rofl

Pröva mer gummi, inget gummi, 50 öringar, en stenplatta kan du också pröva, typ sånna man har på gångar du vet, bas ska inte kännas, den ska höras! :fakta

Ok, jag prövade nått nytt, kebabrulle/bara stark sås and lots of it.

Ahh jag vill känna det lite i golvet och så, Lite känsla. :)

Fan var det gott? Typ jämnförbart med kebab pizza? En polare fick en pizza namnad över sig själv för ett tag sedan så jag satsar på att få kebebpizzan namnad som "Patriks Pizza" i furulund, vad tror du om oddesen? :rolleyes:

Padde skrev:
Ahh jag vill känna det lite i golvet och så, Lite känsla. :)

Fan var det gott? Typ jämnförbart med kebab pizza? En polare fick en pizza namnad över sig själv för ett tag sedan så jag satsar på att få kebebpizzan namnad som "Patriks Pizza" i furulund, vad tror du om oddesen? :rolleyes:
Med tanke på att de jävla nissarna aldrig kan göra rätt så fick jag ju självklart med den milda såsen som bara smakar fett och plast så nej, så jävla gott var det inte. :mad:

Tjao, 1000 mot 1 kanske?

Har du lallat runt lite mer med basen nu eller?

Solid snake skrev:
Med tanke på att de jävla nissarna aldrig kan göra rätt så fick jag ju självklart med den milda såsen som bara smakar fett och plast så nej, så jävla gott var det inte. :mad:

Tjao, 1000 mot 1 kanske?

Har du lallat runt lite mer med basen nu eller?

Hmm ja det har blivigt lite kässt där jag fick fullt av grönsaker på min kebabpizza, och reklamera en pizza tycker jag känns aning lågt så jag åt.

Hmm ja, lite mycket OT nu. Vid klockan 22-23 ikväll kommer jag hem, sticker om 2 minuter. Då ska jag prova runt med lite olika saker.

Btw: Mild sås äger. :rock

Padde skrev:
Hmm ja det har blivigt lite kässt där jag fick fullt av grönsaker på min kebabpizza, och reklamera en pizza tycker jag känns aning lågt så jag åt.

Hmm ja, lite mycket OT nu. Vid klockan 22-23 ikväll kommer jag hem, sticker om 2 minuter. Då ska jag prova runt med lite olika saker.

Btw: Mild sås äger. :rock

Fick massa grönsaker på min pizza en gång också, och du vet hur jag ser ut när jag får fel grejor på min pizza och vilka svordomar som kommer. :hihi

Japp, skriv vad som hände senare ikväll. :tummenupp

Solid snake skrev:
Bilder bilder bilder......

Ta inte illa upp men lägg gärna ut lite pengar på ny mediabänk och kabellist :)

Det ser lite trevligare ut då, fina grejer ska stå i fin miljö :tummenupp

Empa skrev:
Ta inte illa upp men lägg gärna ut lite pengar på ny mediabänk och kabellist :)

Det ser lite trevligare ut då, fina grejer ska stå i fin miljö :tummenupp
Såg du bilden jag länkade in? En sån ska grejorna stå på sen, TV:n är inte min, den är grannens.

Fick låna deras gamla när jag hjälpe dem att koppla in deras nya plasma-TV. :)

Den bänken som det står på nu är bara tillfälligt omsnickrat skit. :hihi

Solid snake skrev:
Snyggt, men kan receivern verkligen andas där? :rolleyes:

Fast det kanske är receivern till vänster på första bilden? Ser ju likadana ut. :näsblod

Det är en Marantz på vardera sida guldklimpen (pma'n) men den var inte i bruk då just tack vare lite trångboddhet. Det var precis efter att jag hade gjort om i vardagsrummet och höll på och drog kablar och installerade högtalare i sovrummet. Nu står denon fritt i mitten, marantzen till höger och dvd'n under tv'n. Andra receivern står i sovrummet tillsammans med marantz-dvd'n.
Var och kollade på lite nya roliga grejjer idag i örebro och fastnade för hecos nya "mini-serie", provlyssnade dem för tre månader sedan men försökte sedan glömma bort att de fanns. Men lever man med en Hifi-fientlig sambo som tvingar en att hålla sig borta från sådana affärer så får man hitta på en bra ursäkt när de frågar varför det alltid står nya grejjer här och var i lägenheten. Jag börjar få slut på bra ursäkter, har ni några fler på lager?

*/ ?>
Back